انواع دوربین داهوا از نظر کیفیت عکس

انواع دوربین داهوا از نظر کیفیت تصویر


انواع دوربین داهوا که توسط کمپانی بزرگ داهوا با ویژگی‌های گوناگون به بازار اراعه خواهد شد، می‌توانند در کاربردهای اداری، تجاری، مسکونی، صنعتی و غیره، کارکرد و کارایی بالایی را به نمایش بگذارند. تنوع بالای این محصولات جهت شده است که کاربران برای راه‌اندازی سیستم مداربسته خود گزینه‌های بسیاری پیش رو داشته باشند که بعضی اوقات انتخاب بین محصولات متنوع، مشکل می‌بشود. از با اهمیت ترین ویژگی‌های دوربین مداربسته داهوا می‌توان به تناسب بین قیمت و کیفیت اشاره کرد.

کیفیت عکس انواع دوربین داهوا با واحد مگاپیکسل گفتن می‌بشود و هرچه کیفیت تصویری بالاتر باشد، طبیعتا تصاویر با وضوح و شفافیت زیاد تر ثبت خواهند شد. به گفتن مثال دوربین مداربسته داهوا با کیفیت عکس ۲ مگاپیکسل، از نظر اراعه تصاویر آشکار، ضعیف‌تر از دوربین ۴ مگاپیکسلی عمل می‌کند و طبق معمول برای نظارت‌های ساده که نیاز به جزئیات بالا در آن‌ها حس نمی‌بشود، می‌تواند مورد منفعت گیری قرار گیرد. از این رو شناخت نیازها و خرید دوربین مداربسته با دقت به شرایط منطقه و مقدار بودجه، یک اصل مهم در خرید دوربین مداربسته داهوا به حساب می اید که ربط مستقیمی با نحوه کارکرد آن در سیستم مداربسته دارد.

ما در این نوشته تلاش داریم تا انواع دوربین مداربسته داهوا را از نظر کیفیت عکس به شما معارفه کنیم تا در زمان خرید، بدانید که کدام کیفیت عکس برای کاربرد مورد نظر شما بهتر خواهد می بود.

ادامه مطلب
به زودی امکان ارسال عکس و ویدیو با کیفیت HD در واتساپ فراهم می‌شود_رنگو

دوربین ۲ مگاپیکسل داهوا

انواع دوربین داهوا با دقت به سطح امنیتی و قیمت وجود دارند که مشابه با نیاز کاربر خریداری خواهد شد. خرید دوربین ۲ مگاپیکسل داهوا مناسبترین قیمت و کیفیت مطلوب در بین انواع دوربین مداربسته دارد، به همین علت این دوربین در دسته دوربین‌های پرفروش و پرطرفدار قرار می‌گیرد که در انواع کاربردهای خانگی، اداری، فروشگاهی و غیره منفعت گیری می‌بشود.

اگرچه این دوربین‌ها برای اراعه جزئیات با دقت زیاد بالا طراحی نشده‌اند، اما می‌توانند چهره افراد و پلاک ماشین را در شرایط نور معمولی و با لنز ۳.۶ میلی متر، در فاصله‌های ۱۰ الی ۱۵ متر تشخیص دهندکه این مقدار در لنز ۲.۸ میلی متر بین ۸ تا ۱۰ متر متغیر خواهد می بود. در واقع، فاصله دوربین با سوژه تعیین کننده قوت تشخیص است و هرچه دوربین به سوژه نزدیک‌تر باشد، قابلیت تشخیص آن افزایش اشکار می‌کند.

ادامه مطلب
بلومبرگ از تمرکز اپل روی ساخت یک موتور جستجو برای اپ استور و دیگر محصولات خبر داد

انواع دوربین داهوا با کیفیت عکس ۲ مگاپیکسل با شکل ظاهری گوناگون (دام، بولت و اسپید دام) و تکنولوژی IP و HDCVI به بازار اراعه شده‌اند که بازهم باید مشابه با نیازها و شرایط انتخاب شوند. دوربین ۲ مگاپیکسل داهوا یا دوربین ۱۰۸۰P، توسط همه دستگاه‌های XVR و NVR حمایتمی‌بشود. یقیناً برخی از دستگاه‌های XVR فقط از کیفیت ۱۰۸۰N (مقداری پایین‌تر از ۲ مگاپیکسل) حمایتمی‌کنند که این کار نیز باید در موقع خرید مورد دقت قرار گیرد و یک دستگاه با قابلیت حمایتاز کیفیت ۲ مگاپیکسل واقعی خریداری بشود. عدد دوم در پارت نامبر دوربین داهوا، مگاپیکسل دوربین را مشخص می کند. برای مثال دوربین مداربسته با کد ۱۲۰۰، نشان‎‌دهنده کیفیت عکس ۲ مگاپیکسل است.

دوربین ۴ مگاپیکسل داهوا

انواع دوربین داهوا با رزولوشن ۴ مگاپیکسل، بهتر از یک دوربین ۲ مگاپیکسلی از نظر اراعه کیفیت و وضوح تصاویر عمل می‌کنند. عدد ۴ در رقم دوم پارت نامبر دوربین مداربسته مشخص می کند که این دوربین دارای کیفیت عکس ۴ مگاپیکسل است. به گفتن مثال دوربین مداربسته DH-HFW1400TP یک دوربین ۴ مگاپیکسلی می‌باشد. دوربین مداربسته ۴ مگاپیکسل داهوا با دقت به شرایط نوری گوناگون می‌تواند چهره افراد و پلاک ماشین را تا فاصله ۱۵ الی ۲۰ متر تشخیص دهد. یقیناً دقت داشته باشید که لنز دوربین مداربسته و تکنولوژی‌های تصویری همانند قابلیت WDR می‌توانند در تعیین این فاصله موثر باشند. اگر مقصد از خرید دوربین مداربسته برای تشخیص پلاک وسایل نقلیه در زمان شب است، بایستی از قابلیت WDR آن مطمعن حاصل بشود.

ادامه مطلب
داده‌های تلسکوپ جیمز وب جرم فشرده قلب ابرنو اختر مشهور ۱۹۸۷ را آشکار کرد

در رابطه دستگاه ضبط کننده دوربین ۴ مگاپیکسل داهوا نیز باید بگوییم که دستگاه مورد نظر باید قابلیت حمایتاز دوربین‌های ۴ مگاپیکسلی را داشته باشد که همه دستگاه‌های ضبط کننده XVRداهوا این قابلیت را ندارند. یقیناً زیاد تر دستگاه‌های NVR داهوا که اخیرا به بازار اراعه شده‌اند، می‌توانند از دوربین‌های ۴ مگاپیکسلی میزبانی کنند.

دوربین ۵ مگاپیکسل داهوا

انواع دوربین داهوا با کیفیت عکس ۵ مگاپیکسل که کارکرد و کارایی آن‌ها در همه دنیا ثابت شده است. شرکت داهوا بهترین دوربین‌های ۵ مگاپیکسلی را تشکیل می‌کند که حداکثر کیفیت را در اختیار شما قرار خواهند داد و همان گونه که می‌دانید، این دوربین‌ها دارای عدد ۵ در رقم دوم پارت نامبر خود می باشند. برای مثال دوربین مداربسته TP1500 دارای رزولوشن عکس ۵ مگاپیکسل است که یکی از دوربین‌های پرفروش داهوا نیز به حساب می اید. یک دوربین ۵ مگاپیکسلی داهوا با لنز ثابت ۳.۶ میلی متر می‌تواند تا فاصله ۲۵ متری به تشخیص چهره افراد یا پلاک‌خوانی بپردازد که این فاصله در شرایط نور طبیعی و با لنز ۲.۸ میلی متر به ۲۰ متر خواهد رسید.

ادامه مطلب
آنر نیز بعد از سامسونگ به جستوجو گسترش حلقه هوشمند سلامتی است

انواع دوربین داهوا با رزولوشن ۵ مگاپیکسل توسط دستگاه‌های ضبط کننده با قابلیت حمایتاز کیفیت ۵ مگاپیکسل و یا دستگاه ۴K حمایتخواهد شد و برای ذخیره سازی تصاویر این دوربین‌ها باید به سراغ این چنین دستگاه‌هایی بروید. تشخیص این کار زیاد ساده است، تکه Recording را در مشخصات فنی محصول بازدید کنید، اگر عبارت ۵MP نوشته شده می بود، یعنی دستگاه می‌تواند تصاویر دوربین ۵ مگاپیکسلی را مدیریت و ذخیره کند.

دوربین ۸ مگاپیکسل داهوا

انواع دوربین داهوا ۸ مگاپیکسل دارای بیشترین رزولوشن و کیفیت عکس می باشند و طبق معمول در مناطق حساس با رفت و آمد زیاد همانند بانک، فرودگاه، طلافروشی و سازمان‌های گوناگون مورد منفعت گیری قرار می‌گیرند. چرا که ثبت جزئیات در این مناطق از اهمیت اختصاصی‌ای برخوردار است و دوربین ۸ مگاپیکسلی داهوا به خوبی از مسئولیت این کار برمی‌آید. بزرگنمایی تصاویر با دوربین ۸ مگاپیکسل طبق معمول جهت کم شدن کیفیت آن‌ها نمی‌بشود و کیفیت تصاویر در زمان شب نیز نگه داری خواهد شد. قضیه مهمی که در رابطه دستگاه ضبط کننده و نمایشگر دوربین ۸ مگاپیکسل وجود دارد، برخورداری از خروجی ۴K توسط این دستگاه‌ها است.

انواع دوربین داهوا با رزولوشن ۸ مگاپیکسل نیز دارای شکل ظاهری گوناگون می باشند و با تکنولوژی‌های متفاوت به بازار اراعه خواهد شد. نظر می‌کنیم، اگر دوربین را برای فضای باز خریداری می‌کنید، به سراغ نوع بولت آن بروید تا بهترین کارایی را در شرایط گوناگون محیطی فراهم کند.

ادامه مطلب
5 علت برای منفعت گیری از دوربین مداربسته در منزل و محل کار

تفاوت قیمت انواع دوربین داهوا از نظر کیفیت عکس

کیفیت عکس انواع دوربین داهوا یکی از عوامل مهم و مهم در تعیین قیمت آن به حساب می اید. یعنی کیفیت تصویری بالاتر نشان‌دهنده افزایش قیمت آن در قیاس با کیفیت عکس پایین‌تر است. به گفتن مثال قیمت دوربین مداربسته داهوا با رزولوشن ۲ مگاپیکسل در قیاس با دوربین ۴ مگاپیکسلی پایین‌تر خواهد می بود. یقیناً این تفاوت قیمت به عوامل فرد دیگر همانند سری دوربین مداربسته، لنز، نوع دید در شب، استاندارد مقاومتی، قابلیت‌های تصویری گوناگون و غیره نیز مربوط می‌بشود.

اگر بخواهیم به طور کلی قیمت محصولات داهوا را مورد بازدید قرار دهیم، باید بگوییم که این محصولات در قیاس با دیگر برندهای نظارت تصویری قیمت مناسب‌تری دارند. شما می‌توانید با دقت به مقدار بودجه و شرایط منطقه مورد نظر خود، دوربین مداربسته و دستگاه ضبط مناسب را خریداری کرده و از کیفیت و کارایی بالای آن لذت ببرید. انواع دوربین داهوا با ویژگی‌های زیاد تر و گسترش یافتهتر، قیمت بالایی خواهند داشت.

salb-techna



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها