کلیه کوکی‌های شخص ثالث در کروم در سال ۲۰۲۴ مسدود خواهند شد

تکنا


گوگل تصمیم دارد سال آینده با مسدود کردن کوکی‌های شخص ثالث در کروم مطرح بزرگ خود را در این باره پیاده کند. با منفعت گیری از این مطرح امکان حمایتاز کوکی‌ها توسط کروم در سال ۲۰۲۴ وجود نخواهد داشت.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اکنون تعداد بسیاری از وب سایت‌ها فعالیت کاربران در سراسر وب را از طریق کوکی‌ها ردیابی می‌کنند. پست تازه گوگل در وبلاگ این شرکت مشخص می کند گوگل تصمیم دارد از تاریخ ۴ ژانویه ویژگی جدیدی را به نام Tracking Protection آزمایش کند که در آن دیگر امکان دسترسی وب سایت‌ها به کوکی‌های شخص ثالث وجود ندارد. در ابتدا این ویژگی به طور آزمایشی در اختیار برخی از کاربران قرار می‌گیرد و بعد از آن در نیمه دوم سال آینده برای همه کاربران اندروید و دسکتاپ کروم به طور کامل متوقف می‌بشود. این قابلیت کروم در ios قابل اجرا نخواهد می بود. چون این مرورگر در واقع یک نسخه بازسازی شده از سافاری در ios است.

ادامه مطلب
رونمایی از نسل جدید DALL-E؛ ارتقای عملکرد و درک بهتر متون

گوگل در پست مربوط به این خبر خبرداد در صورتی که یک وب سایت در عرصه کوکی‌های شخص ثالث کار نکرده و کروم در این مورد فهمید برخی مشکلات بشود امکان فعال سازی موقت کوکی‌ها وجود دارد.

مقصد گوگل از اجرای این ویژگی اراعه داده‌های کاربران به طور ناشناس برای تبلیغ کنندگان است. چون در این صورت حفاظت از حریم خصوصی کاربران بهتر انجام می‌بشود. این غول فناوری پیش از این برنامه‌ریزی‌های خود را برای اجرای این ویژگی در سال ۲۰۲۳ انجام داده می بود. اما قرار است در سال ۲۰۲۴ این برنامه و غیر فعال سازی کوکی‌های شخص ثالث در کروم رونمایی بشود.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
چطور به ساده‌ترین روش گوشی گلکسی s24 اولترا را بخریم؟



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها