مسئله مهم در خرید آیفون برای اولین‌بار؛ با این نکات خرید مطمئنی خواهید داشت!

نکته مهم در خرید آیفون برای اولین‌بار؛ با این نکات خرید مطمئنی خواهید داشت!


همه ما می‌دانیم که تا چه اندازه تلفنهای آیفون در سراسر دنیا طرفدار دارند. اما آن چیزی که اهمیت دارد و علتمی‌بشود تا ما خریدی یقین داشته باشیم، دقت به نکاتی در زمان خرید گوشی آیفون است؛ به خصوص برای افرادی که برای اولین بار تصمیم خرید این تلفنهای محبوب را دارند. چون برخی از افراد سوء‌منفعت گیری‌گر نمونه‎های تقلبی را به گفتن نمونه مهم در اختیار مشتریان ناآگاه قرار خواهند داد. اهمیت این قضیه علتشده تا ما بخواهیم در ادامه این نوشته به بازدید نکات مهم در خرید آیفون برای اولین بار بپردازیم.

آشنایی با واژگان رایج در زمان خرید گوشی آیفون

برخی از واژگان مخصوص خرید تلفنهای آیفون می باشند که ما در این قسمت آن‌ها را معارفه می‌کنیم:

۱- فکتوری آنلاک

تلفنهای اپل حاضر در بازار در دو حالت Lock و Unlock قرار دارند. تلفنهایی که در حال لاک می باشند، فقط با سیم‌کارتی که از قبل داخل گوشی وجود دارد، فعال خواهد شد و تنها در کشورهای دارای اپراتور وابسته می‌توان از آن‌ها منفعت گیری کرد.

تلفنهای آیفون آنلاک را می‌توان با سیم‌کارت‌های اپراتورهای گوناگون راه‌اندازی کرد. در سرزمین ما باید به سراغ تلفنهای آیفون آنلاک‌شده بروید. دقت کنید که بین تلفنهای آیفون آنلاک و لاک هیچ تفاوتی از لحاظ کیفیت و مشخصات وجود ندارد. شما می‌توانید گوشی آیفون مد نظر خود را از طریق بازرگانی سیب خواست دهید و نسبت به قضیه لاک و آنلاک بودن آن مطمعن کامل داشته باشید. بازرگانی سیب امکان خرید آیفون ۱۵ با حجم ۱۲۸ و دیگر نسخه‌های حجمی را به ‌راحتی با شرایط پرداختی آسان فراهم می‌کند.

ادامه مطلب
امکانات دلنشین اپل واچ سری 8
آخرین مطالب

۲- Operator Unlok یا آنلاک‌شده توسط اپراتور

تلفن‌های همراه اپل بر پایه قراردادی که بین اپل و یکی از اپراتورهای موبایل صورت گرفته، روی سیم‌کارت مربوط به آن اپراتور لاک خواهد شد. این نوع تلفنها تنها با قرار دادن این سیم کارت درون گوشی راه‌اندازی خواهد شد. در این شرایط کاربر باید با پرداخت هزینه به اپراتور وابسته، گوشی را آنلاک کرده تا بتواند با منفعت گیری از سیم‌کارت فرد دیگر آن را راه‌اندازی کند. به این دستگاه‌ها، آنلاک‌شده توسط اپراتور می‌گویند.

در آنلاک کردن توسط اپراتور، IMEI دستگاه را به کمپانی اپل می‌فرستند و خود کمپانی دستگاه را آنلاک می‌کند. دقت داشته باشید که در این فرایند اصلا ملزوم نیست که پلمپ مهم گوشی باز بشود. علاوه بر این، سپس از آنکه جعبه را باز کنید، فهمید می‌شوید که درون جایگاه سیم‌کارت، سیم کارت اپراتور قبلی قرار دارد.

ادامه مطلب
انتشار کردن ویدیوی کالبد شکافی ویژن پرو پیچیده‌ترین سخت‌افزار تاریخ اپل را مشخص می کند

۳- اپل آیدی

Apple ID یک حساب کاربری است که تنها برای محصولات کمپانی اپل ساخته می‌بشود. اپل برای آنکه حق نشر محصولات خود را نگه داری کند، آن‌ها را برچسب‌گذاری کرده تا هر کس تنها با مشخصات کاربری خود اجازه دانلود و نصب محصولات و نرم‌افزارهای اپل را داشته باشد. کاربران برای آنکه بتوانند به ‌راحتی از گوشی اپل خود منفعت گیری نمایند، باید برای خود یک اپل آیدی ثبت کنند.

۴- گارانتی

به علت تحریم‌های مربوط به ایران، شرکت اپل برای هیچ‌کدام از محصولات اراعه‌شده در سرزمین ما گارانتی تعیین نکرده است. با این حال، مسئله‌ای که ملزوم است بدانید این است که اپل، تاریخ اغاز گارانتی تلفنهای خود را از روز خریداری دستگاه محاسبه می‌کند و زمان اکتیو شدن گوشی اهمیتی ندارد. تلفنهای آیفون داخل سرزمین ما توسط شرکت‌های داخلی گارانتی خواهد شد. بازرگانی سیب انواع تلفنهای آیفون را با گارانتی معتبر در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. ضمن این که اگر هر سوالی درمورد خرید آیفون ۱۵ پرو مکس با حجم ۲۵۶ گیگابایت یا خرید آیفون ۱۳ پرومکس با حجم ۲۵۶ و یا هر نسخه فرد دیگر داشته باشید، مشاوران بازرگانی سیب اطلاعات ملزوم را در اختیار شما قرار خواهند داد.

ادامه مطلب
هزینه‌های بالای تولید آیفون ۱۵ باعث افزایش قیمت آیفون ۱۶ خواهد شد

۵- شناسه ICCID

برای همه سیم‌کارت‌ها شناسه‌ای منحصر به فرد در نظر گرفته شده است. به این شناسه ICCID حرف های می‌بشود. در تلفنهای آیفون لاک‌شده به علت آنکه گوشی در ابتدا تنها با آن سیم‌کارت به‌خصوص راه‌اندازی می‌بشود، ICCID در پشت جعبه گوشی قابل مشاهده است. وجود این شناسه در پشت جعبه گوشی به این معنی است که گوشی آنلاک فکتوری نیست و تنها برای فروش در کشورهای دیگر، توسط اپراتور آنلاک شده است.

۶- پارت نامبر

پارت نامبر که در پشت جعبه گوشی قابل مشاهده است، سرزمین اراعه‌کننده گوشی را مشخص می کند. به گفتن مثال پارت نامبر LL/A مشخص می کند که سرزمین اراعه‌کننده گوشی، آمریکا است. تلفنهایی که از طرف سرزمین امارات اراعه خواهد شد، دارای پارت نامبر AE می باشند. دقت کنید که در تلفنهای اراعه‌شده با پارت نامبر سرزمین امارات، قابلیت Facetime وجود ندارد، یعنی نمی‌توان با منفعت گیری از خطوط تلفن همراه تماس تصویری برقرار کرد.

بازدید اصالت تلفنهای آیفون

وقتی که جعبه گوشی آیفون خود را در دست گرفتید، ملزوم است که سریع برای باز کردن آن عمل نکنید. مقداری صبر کنید و ابتدا مواردی که در ادامه حرف های می‌بشود را مورد بازدید قرار دهید:

ادامه مطلب
موتور موشک محققان ژاپنی با فضولات گاو کار می‌کند

۱- دقت به امضای اپل

با مقداری دقت در محصولات اپل می‌توانید فهمید عبارتی مشترک در همه آن‌ها شوید. به این عبارت مشترک، امضای کمپانی اپل حرف های می‌بشود. در تلفنهای تشکیل شده در سرزمین چین شما می‌توانید عبارت Designed by Apple in California Assembled in China را در پشت جعبه ببینید. درصورت تشکیل لوازم جانبی در کشوری همانند ویتنام به‌جای کلمه China، Vietnam دیده می‌بشود.

در لوازمی که اصل نیستند، این عبارت دستکاری شده است. به ‌گفتن نمونه به جای کلمه Calfornia امکان پذیر کلماتی همانند Califormia یا Califonial دیده بشود. یقیناً این روش چندان معتبر نیست و بهتر است برای بازدید اصالت محصول از راه حلهای دیگر پشتیبانی گرفت.

۲- اکتیو بودن گوشی

هنگامی که گوشی آیفون برای اولین بار راه‌اندازی می‌بشود، باید فرایند اکتیو کردن آن را جستوجو کرد. وقتی که مرحله های اکتیو گوشی انجام بشود، گوشی فعال خواهد شد. این چنین سریال گوشی در سایت اپل ثبت شده و شما می‌‌توانید آن را مشاهده کنید. برای آنکه یقین شوید، گوشی آیفونی که خریداری می‌کنید از قبل مورد منفعت گیری قرار نگرفته‌ است، می‌توانید به سایت checkcoverage مراجعه کرده و سریال گوشی خود را داخل کنید و از زمان اکتیو شدن گوشی باخبر شوید. در صورتی که گوشی را از قبل اکتیو نکرده باشند، وقتی که سریال را در این سایت داخل می‌کنید، هیچ اطلاعاتی نشان داده نمی‌بشود. این قضیه مشخص می کند که دستگاه از قبل مورد منفعت گیری قرار نگرفته است.

ادامه مطلب
رشد پیروزی آمیز هواوی در چین و ادامه افت فروش آیفون

یقیناً این قضیه را در نظر داشته باشید که تلفنهای آیفون دارای ICCID از قبل اکتیو شده‌اند؛ چون برای آنلاک کردن گوشی باید ابتدا آن را اکتیو کرد. به این علت از بابت اکتیو بودن تلفنهای دارای ICCID دلواپس نباشید. این قضیه نشان‌دهنده یک گوشی دست دوم و کارکرده نیست.

جمع‌بندی

اگر می‌خواهید خیالتان از بابت گوشی آیفونی که خریداری می‌کنید راحت باشد، حتما قبل از خرید، نکاتی که در تکه‌های قبلی حرف های شد را مورد بازدید قرار دهید. بازدید این نکات به شما از بابت اصالت محصول مطمعن خواهد داد. بازرگانی سیب به‌ گفتن مرکز تخصصی فروش محصولات اپل، تلفنهای آیفون را با خدمات ۱۸ ماهه و شرایط پرداختی انعطاف‌پذیر در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. شما برای هر سوالی که در رابطه با تهیه گوشی آیفون مورد نظر خود داشته باشید، می‌توانید با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید تا شما را به‌ طور کامل راهنمایی کنند.

salb-techna



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها