معارفه قابلیت‌های اختصاصی لپ تاپ MSI Katana 15؛ لپ‌تاپ گیمینگ کامل

بررسی قابلیت‌های لپ تاپ MSI Katana 15


ام‌اس‌آی از آن دسته تولیدکنندگان لپ‌تاپ است و در کنار به‌کارگیری سخت‌افزار قوی در محصولاتش، روی اراعه قابلیت‌های نرم‌افزاری و توانایی‌کاربری مدرن تمرکز بسیاری دارد. یکی از لپ‌تاپ‌های گیمینگ اقتصادی این کمپانی، MSI Katana 15 است که با ترکیب سخت‌افزاری روز اراعه می‌بشود. در این نوشته نیز مروری بر ۳ قابلیت برتر لپ تاپ MSI Katana 15 داریم که آن‌را به‌گزینه‌ای مناسب برای هر گیمری تبدیل می‌کند. با وجود این ویژگی‌ها نرخ فریم بازی زیاد بالاتر می‌رود، مدیریت لپ‌تاپ زیاد راحت‌تر شده و اجرای اپ‌های اندرویدی روی ویندوز زیاد ساده‌تر خواهد شد. با دیجیاتو همراه باشید.

پیش‌از این بازدید لپ‌تاپ گیمینگ MSI Katana 15 با پردازنده Core i7 نسل ۱۳ اینتل و کارت گرافیک RTX 4060 را با شما به‌اشتراک گذاشتیم. این لپ‌تاپ یکی از گزینه‌های مورد قیمت بازار برای توانایی بازی‌های روز با تنظیمات گرافیکی بالا محسوب می‌بشود. در نوشته تازه مربوط به لپ تاپ MSI Katana 15، این‌بار سراغ معارفه بهترین قابلیت‌های جانبی آن رفته‌ایم. این ویژگی‌ها شامل حمایتاز فناوری DLSS 3.5، نرم‌افزار MSI Center و پلتفرم MSI App Player می‌بشود.

معارفه ویدیویی قابلیت‌های اختصاصی لپ تاپ MSI Katana 15

تماشای ویدیو از آپارات

فناوری DLSS 3.5: توانایی بازی‌ها با بهترین کیفیت

این تکنولوژی فقطً اختصاصی به لپ‌تاپ‌های گیمینگ MSI نیست؛ اما Katana 15 به‌لطف منفعت‌مندی از کارت گرافیک RTX 4060 با توان ١۰۵ واتی و فناوری DLSS 3.5 قادر به اراعه توانایی‌ای کم‌نقص برای گیمینگ است. فناوری DLSS نوعی تکنولوژیست که از طریق هوش مصنوعی و الگوریتم‌های یادگیری ماشینی، نرخ فریم بازی‌ها را افزایش می‌دهد. DLSS در روال بازی کردن گیمرها تأثیر به‌سزایی دارد و به‌وضوح می‌توان فهمید مزایای وجود آن در لپ تاپ MSI Katana 15 شد؛ به‌طوری که حتی این افزایش نرخ فریم می‌تواند تا ٢ الی ٣ برابر هم باشد.

ادامه مطلب
حل مکعب روبیک؛ توضیح گام‌به‌گام با تصویر
آخرین مطالب

بازی‌های بسیاری از فناوری DLSS 3.0 حمایتمی‌کنند و به‌زودی عناوین بیشتری نیز به لیست بازی‌های برخوردار از DLSS 3.5 اضافه می‌بشود. اکنون Cybperpunk 2077: Phantom Liberty و Alan Wake 2 معروف‌ترین بازی‌هایی می باشند که از DLSS 3.5 حمایتمی‌کنند. برای بازدید تأثیرات قابلیت DLSS 3.5 در لپ‌تاپ گیمینگ Katana 15 نیز عناوین مورد اشاره را روی آن نصب کردیم.

در تست‌های دیجیاتو، تازه ترین نسخه سایبرپانک در دو حالت روی لپ‌تاپ Katana 15 است شد. در حالت اول DLSS خاموش می بود و میانگین نرخ فریم نزدیک به ٨۰ فریم بر ثانیه می بود. در حالت دوم نیز DLSS روشن شد تا تأثیرات آن بازدید بشود. نتیجه امر نرخ فریم ١۴۰ فریم بر ثانیه با تنظیمات گرافیکی شبیه حالت قبل می بود. 

ادامه مطلب
اسپیس ایکس تاریخ مورد نظر خود را برای سومین پرتاب استارشیپ خبرداد

با این توصیفات می‌توان دریافت که DLSS 3.5 گزینه‌ای دلنشین برای کاربران لپ‌تاپ MSI Katana 15 است که بازی کردن با این دستگاه را لذت‌قسمت‌تر می‌کند. به این علت اگر تصمیم اجرای بازی‌های روز را داشته باشید، این لپ‌تاپ با برچسب قیمت نزدیک به ٧۰ میلیون تومانی از گزینه‌های معقول بازار محسوب می‌بشود.

اپلیکیشن MSI Center: مدیریت هوشمند لپ‌تاپ

یکی دیگر از قابلیت‌های اختصاصی لپ تاپ MSI Katana 15، منفعت‌مندی از نرم‌افزار غنی از امکانات MSI Center است. ام‌اس‌آی سنتر را می‌توان یکی از کامل‌ترین پلتفرم‌های مدیریت لپ‌تاپ دانست. این نرم‌افزار پیش‌تر با نام Dragon Center در دسترس می بود؛ اما تایوانی‌ها چند سالیست که نام آن‌را به MSI Center تحول داده‌اند. وجود این اپ در لپ‌تاپ MSI Katana 15 مزایای بسیاری دارد.

با MSI Center مشاهده حالت کارکرد دستگاه زیاد ساده‌تر خواهد شد. از این‌رو مدیریت مصرف حافظه داخلی و رم به‌همراه چرخش فن‌ها و فرکانس کاری CPU و GPU برای کاربران در MSI Center میسر است. این نرم‌افزار شرکت تایوانی با قابلیت عیب‌یابی هوشمند نیز شما را از حالت کارکرد لپ‌تاپ باخبر می‌کند تا در یک چشم به‌هم‌زدن مشکلات احتمالی آن را شناسایی و از بین بردن کنید.

یکی از قسمت‌های مهم MSI Center که User Scenario نام دارد، امکانات مختلفی را برای شخصی‌سازی کارکرد لپ‌تاپ به‌شما می‌دهد. در این صفحه ۴ حالت سوپر باتری، سایلنت، بالانس و سوپر پرفورمنس قابل دسترسی می باشند که به‌ترتیب از کم‌ترین مصرف تا بیشترین توان پردازشی را در اختیارتان قرار خواهند داد. درنتیجه بر پایه موقعیت خود می‌توانید یکی از حالت‌های مذکور را انتخاب کنید. یقیناً MSI حالت Smart Auto با هوش مصنوعی مقدار کارکردتان را تشخیص داده و به‌طور هوشمند یکی از حالت‌های نام‌برده را انتخاب می‌کند.

ادامه مطلب
سری هواوی P70 به گمان زیادً با دو تراشه اراعه می‌بشود؛ افشای بنچمارک‌ها_رنگو

ام‌اس‌آی پا را فراتر گذاشته و زمان تحول تنظیمات گرافیک لپ‌تاپ را نیز در سه حالت مهیا کرده است. در حالت اول تنها از گرافیک مجتمع لپ‌تاپ منفعت گیری می‌بشود تا مصرف برق در کم‌ترین حالت بماند. در حالت هایبرید نیز لپ‌تاپ به‌صورت ترکیبی از گرافیک مجتمع و کارت گرافیک خود قوت می‌گیرد. درنهایت حالت سوم یا Discrete امکان به‌کارگیری اختصاصی کارت گرافیک را به‌ارمغان می‌آورد تا کارکرد لپ‌تاپ در بازی‌ها به بیشترین سطح خود برسد.

ام‌اس‌آی سنتر قابلیت‌های جانبی فرد دیگر هم برای گیمرها دارد. این نرم‌افزار اختصاصی شامل ماژول‌های مخصوص بازی‌های معروف همانند کال‌آو‌دوتی وارزون، فورتنایت، اپکس لجندز، پابجی و تعداد بسیاری از عناوین دیگر می‌بشود. این ماژول‌ها اطلاعات گوناگون برای یادگیری سریع تر بازی‌ها را در کنار دستیارهای اختصاصی در اختیارتان قرار خواهند داد تا توانایی حرفه‌ای‌تری از بازی کردن داشته باشید. قابلیت Game Highlights در MSI Center از گیم‌پلی شما در بازی‌ها سکانس‌هایی را ضبط می‌کند تا قسمت‌های مهم را تماشا کرده و با دیگران به‌اشتراک بگذارید.

لپ تاپ MSI Katana 15 به کیبورد RGB چهار بخشی تجهیزشده تا یکی از دلنشین‌ترین ویژگی‌های آن همین تکه باشد. تایوانی‌ها در MSI Center بخشی به‌نام Mystic Light را برای این کیبورد در نظر گرفته‌اند. با نصب Mystic Light نمود‌های مختلفی برای سفارشی‌سازی نورپردازی کیبورد کاتانا ١۵ در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. شدت، جهت حرکت و رنگ نورها نیز در این اپ قابل‌تحول می باشند.

ادامه مطلب
مشخصات فنی و تاریخ اراعه لپ‌تاپ قوی گلکسی بوک 4 اولترا لو رفت

ام‌اس‌آی سنتر فقط برای گیمرها نیست و برای همه کاربران Katana 15 کاربردهای متنوعی دارد. یکی از امکانات دلنشین این اپ مدیریت PC، قابلیت جستجوی هوشمند عکس‌ها با Smart Image Finder است. برای منفعت گیری از این ویژگی نیز کار سختی در پیش ندارید؛ فقطً کافیست داخل قسمت مربوط به Smart Image Finder در MSI Center شوید و با دادن پرامپت به‌آن، عکس موردنظرتان را بیابید.

پلتفرم MSI App Player: اجرای ساده اندروید روی ویندوز

نوبت به سومین ویژگی جانبی دلنشین لپ تاپ MSI Katana 15 یعنی MSI App Player می‌رسد؛ اما دقیقاً کاربرد این پلتفرم در لپ‌تاپ‌های MSI چیست؟ فکر کنید که گیمر بازی‌های اندرویدی محبوب همانند کال‌آو‌دوتی موبایل یا پابجی موبایل هستید و سال‌ها برای حساب کاربری خود در آن‌ها زحمت کشیده‌اید. ام‌اس‌آی با اپ پلیر امکان بازی کردن به‌شکل مالتی‌پلتفرم را به‌ارمغان می‌آورد؛ این یعنی می‌توانید بازی‌های اندرویدی را به‌سادگی روی لپ‌تاپ خود اجرا کرده و حرفه‌ای‌تر از همیشه بازی کنید. در این حالت توانایی بازی با لپ‌تاپ یک سروگردن بالاتر از بازی با موبایل خواهد می بود.

ادامه مطلب
دانشمندان ویروس ناشناخته‌ای را در عمق ۸۹۰۰ متری گودالی در اقیانوس آرام کشف کردند

درواقع MSI App Player همان بلواستکس معروف است که برای لپ‌تاپ‌های این شرکت تایوانی کاستومایز شده است. به‌همین‌ترتیب با نصب App Player عملاً اندروید را به‌گفتن سیستم‌عامل ثانویه روی لپ‌تاپ Katana 15 خواهید داشت. از این طریق قادر به‌اجرای تعداد بسیاری از اپ‌های اندرویدی با کم‌ترین زحمت خواهید می بود؛ اما MSI App Player دقیقاً چه مزیتی در قیاس با همین قابلیت در ویندوز ١١ دارد؟ 

برای دسترسی به اپ‌های اندرویدی در ویندوز ١١ مانع ها بسیاری برسر راهتان قرار می‌گیرند و تعداد قابل‌توجهی از اپ‌ها قابل نصب نیستند. در روبه رو اما MSI App Player خود سیستم‌عامل اندروید را روی لپ‌تاپ اجرا می‌کند تا تنها با داخل کردن جیمیل امکان منفعت گیری از پلی‌استور را داشته باشید. یقیناً دقت داشته باشید که هم چنان همه اپ‌ها با این پلتفرم سازگار نیستند و احتمالا ناظر اجرای نه‌چندان بهینه تعدادی از آن‌ها باشید.

جمع‌بندی معارفه قابلیت‌های اختصاصی لپ تاپ MSI Katana 15

بررسی قابلیت‌های لپ تاپ MSI Katana 15

شرکت تایوانی MSI تلاش کرده درکنار به‌کارگیری سخت‌افزار قوی در محصولاتش، از ترکیب نرم‌افزاری غنی و کاربردی منفعت گیری کند تا کاربران توانایی‌ای کم‌نقص از کار یا بازی کردن با لپ‌تاپ گیمینگ خود داشته باشند. لپ تاپ MSI Katana 15 نیز از این قاعده مستثنی نیست و به‌لطف ویژگی‌های مهمی که دارد، می‌توانید به‌گفتن گزینه‌ای مورد قیمت برای خرید لپ‌تاپ گیمینگ با قیمت نزدیک به ٧۰ میلیون تومانی به‌آن نگاه کنید.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها