پمپ بنزین ها مورد دعوا سایبری اسرائیل قرار گرفت

تکنا


اختلال روز دوشنبه علتایجاد صف‌های طویل خودروها در خارج از برخی ایستگاه‌های تهران شد و برخی دیگر به طور کامل بسته شدند. مسئولین جمهوری اسلامی ایران اظهار کردند که در روز دوشنبه، سرزمین مورد دعوا سایبری اسرائیل و ایالات متحده قرار گرفت که توزیع سوخت را در ۶۰ درصد پمپ بنزین‌ها مختل کرد. اختلال روز دوشنبه از اغاز اغاز شد و به اختصاصی در تهران شدید می بود و تعداد بسیاری از پمپ بنزین ها را ناچار به کار دستی کرد.

جواد اوجی وزیر نفت به خبرنگار رسانه تکنا او گفت: «برخی پمپ بنزین‌ها در سراسر سرزمین مورد دعوا سایبری قرار گرفتند و توزیع سوخت متوقف شد».

تلویزیون ایران و رسانه های محلی اسرائیل گزارش دادند که یک گروه هکری که ایران آن را به داشتن ربط با اسرائیل متهم می کند، مدعی شد که این دعوا را انجام داده است که خدمات را در پمپ بنزین ها در سراسر سرزمین مختل کرد. اخبار حاکی از آن است که گروهی به نام گنجشک درنده مدعی شده است که پشت این اختلال بوده است. رسانه های محلی اسرائیل نیز این ادعا را انتشار کردند.

ادامه مطلب
راهنمای خرید کوادکوپتر دوربین دار

جلیل سالاری معاون وزیر نفت پیشتر حرف های می بود کارت‌هایی که ایرانی‌ها برای خرید بنزین یارانه‌ای منفعت گیری می‌کنند، مشکل دارد. سالاری او گفت که در پی خرابی سیستم، پمپ بنزین ها «سیستم آنلاین را قطع کردند» و سوخت به طور آفلاین اراعه می شد. ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران خواستار انجام تحقیقات شد و خواستار «عمل های سریع» برای حل این بحران شد. مقامات یک «کمیته بحران» راه اندازی دادند و سالاری ابراز امیدواری کرد که این سیستم ظرف چند ساعت اصلاح بشود.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
دانشمندان می‌گویند از سال ۲۰۵۰ جنگل‌های بارانی آمازون عواقب ناگواری خواهند داشت

عکس العمل اسرائیل چه می بود؟

تال هاینریش، سخنگوی دولت اسرائیل روز دوشنبه در یک نشست مطبوعاتی در جواب به سوالی درمورد حملات سایبری او گفت: ما چیزی برای گفتن درمورد ادعاهای ایران نداریم.

این در حالیست که اسرائیی ها در مصاحبه ای با رویترز ماه قبل حرف های بودند: در صورتی که ما هر نوع عمل تهاجمی را در هر قلمروی از هر نیابتی علیه کشورمان شناسایی کنیم، از طریق هوایی، دریایی، زمینی و سایبری به هر هدفی که مناسب بدانیم، دعوا کرده و صدمه دائمی و غیرقابل فکر را داخل می کنیم». در آن زمان هنگامی اغاز کنیم، درهای جهنم باز خواهد شد.

بیانیه جایگاه های پمپ بنزین به مردم

رضا نوار، سخنگوی انجمن جایگاه‌های سوخت ایران او گفت: افتسوخت وجود ندارد اما از رانندگان خواست به پمپ بنزین‌ها مراجعه نکنند. مشکل نرم افزاری سیستم سوخت رسانی در برخی از جایگاه های سرزمین تایید شده و کارشناسان اکنون در حال از بین بردن مشکل می باشند. این اختلال با برنامه‌هایی برای افزایش قیمت سوخت مرتبط نیست.

ادامه مطلب
برای نخستین بار اندام‌های مصنوعی نیز می‌توانند دما را حس کنند



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها