خودروهای تسلا زیاد تر از هر برند فرد دیگر تصادف می‌کنند

خودروهای تسلا بیشتر از هر برند دیگری تصادف می‌کنند


بر پایه تجزیه‌وتحلیل ۳۰ برند ماشین، رانندگان تسلا بیشترین مقدار تصادف را در بین دیگر برندها دارند. در طول یک سال، رانندگان تسلا با نرخ تصادف ۲۳.۵۴ به ازای هر ۱۰۰۰ راننده در رتبه اول قرار دارند. رانندگان برند رام (Ram) نیز با نرخ ۲۲.۷۶ در رتبه دوم قرار گرفتند. به نظر می‌آید قابلیت Autopilot تسلا، یکی از علت‌های تصادف در این خودروهای برقی باشد.

بر پایه مطالعه و تجزیه‌وتحلیل‌های LendingTree، بین نوامبر ۲۰۲۲ (آبان ۱۴۰۱) و نوامبر ۲۰۲۳ (آبان ۱۴۰۲)، ۲۳.۵۴ تصادف تسلا به ازای هر ۱۰۰۰ راننده رخ داده است. تنها دو برند رام با نرخ ۲۲.۷۶ و سوبارو با نرخ ۲۰.۹۰ به ازای هر ۱۰۰۰ راننده بیشتر از ۲۰ تصادف داشته‌اند. این چنین در نرخ حادثه برند رام در رتبه اول و تسلا در رتبه دوم قرار دارد. تفاوت نرخ تصادف و نرخ حادثه در این است که در نرخ حادثه، فاکتورهایی همانند شدت در نظر گرفته نمی‌بشود. درکل، داده‌های LendingTree در رابطه علت دقیق تصادفات کاملاً قطعی نیستند.

ادامه مطلب
عکس روز ناسا: SAR و راه شیری

نرخ بالای تصادفات تسلا از بین ۳۰ برند دیگر

علت این که تسلا تا این حد مستعد تصادف است می‌تواند قابلیت رانندگی خودکار (Autopilot) آن باشد. سال قبل، وزارت دادگستری تحقیقاتی را در رابطه تسلا اغاز کرد و دریافت که ۳۲۲ تصادف از جلو و دیگر برخوردها ناشی از Autopilot بوده است. تسلا ادعا می‌کند که نقص‌های این قابلیت را با یک به‌روزرسانی ابری رفع خواهد کرد.

منتقدان این قابلیت به این مسئله اشاره می‌کنند که بازاریابی گمراه‌کننده تسلا امکان پذیر به رانندگان حس امنیت کاذب بدهد و آن‌ها را فریب دهد تا فکر کنند ماشین می‌تواند کاملاً کنترل رانندگی را در امنیت کامل به‌دست گیرد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
شرکت Stability AI از هوش مصنوعی تشکیل ویدیو خود رونمایی کرد + ویدیو

این چنین بر پایه آمار منتشرشده، رانندگان BMW بیشترین DUI (رانندگی تحت تأثیر دارو و الکل) را داشته‌اند و در اینجا رانندگان تسلا زیاد خوب عمل کرده‌اند و در رتبه بیستم قرار دارند.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها