جاسوسان چینی تلفنهای ارزان تجهیزبه ابزارهای جاسوسی می‌فروشند

تکنا


خبرهایی در عرصه فروش تلفنهای ارزان قیمت چینی انتشار شده است که مشخص می کند این تلفنها توسط جاسوسان این سرزمین دستکاری شده و در آن دوربین و اپلیکیشن جاسوسی به طور مخفیانه جاسازی شده است.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، رسانه‌های چینی گزارشی را در رابطه دستگاه‌های جاسوسی تازه انتشار کرده‌اند که مشخص می کند که اکنون فروش آنها به طور آنلاین انجام می‌گیرد. درون این تلفنها در تکه جک هدفون یک دوربین جاسازی شده که می‌تواند در همه حال عکسبرداری کند. گزارش‌های انتشار شده در این مورد مشخص می کند موبایل‌های تحول یافته با دوربین‌های مخفی در چین توسط تبهکاران در حال فروش است و می‌تواند از افراد در اماکن عمومی نیز عکس ضبط کند. در این تلفنهای ارزان قیمت دوربین‌های بالای نمایشگر در تکه جک هدفون نیز نصب شده‌اند.

ادامه مطلب
آمازون کلینیک‌های پزشکی خود را به هوش مصنوعی تجهیزمی‌کند

این چنین اپلیکیشن‌های خاصی نیز روی این تلفنها نصب شده که آنها را قادر می‌سازد تا حتی در حالت خاموش بودن نمایشگر نیز به ضبط تصاویر ادامه دهد. مطابق ادعای فروشندگان اپلیکیشن‌های مزبور به طور مخفی نصب شده و امکان رویت آن وجود ندارد. از طرفی پلیس چین نیز نسبت به فروش این تلفنهای دستکاری شده هشدار داده از خریداران خواست کرده تا در زمان خرید تلفنها به این موارد دقت کنند.

تعداد بسیاری از کاربران در رسانه‌های اجتماعی اظهار کردند قربانی این چنین تبهکاری شده‌اند. با دقت به این که این نرم‌افزارهای جاسوسی می‌تواند حریم خصوصی افراد را نقض کند به این علت باید در خرید تلفنهای هوشمند و ارزان قیمت دقت بیشتری انجام گیرد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
گوشی‌های سری 13T شیائومی به طور رسمی در تاریخ ۴ مهر ماه معرفی می‌شوند



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها