اولین تلسکوپ تجهیزبه فناوری چشم خرچنگ توسط چین ساخته و به فضا ارسال می‌بشود

تکنا


چین تصمیم دارد تلسکوپ موسوم به انیشتین را برای جستجوی تابش‌های قوی پرتو ایکس توسط اجرام آسمانی به فضا پرتاب کند.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آکادمی علوم چین بعد از ماه‌ها فضاپیمان انیشتین پروب را با مقصد تماشای پرتوهای ایکس در فضا ارسال خواهد کرد. به گمان زیادً زمان ارسال به فضای این تلسکوپ در ماه ژانویه سال ۲۰۲۴ خواهد می بود. ابزارهای نسل تازه این تلسکوپ با حساسیت بالا و میدان دید گسترده می‌تواند برای تماشای پرتو ایکس در فضا به کار گرفته شوند.

محققان چینی در گسترش این کاوشگر از چشم خرچنگ الهام گرفتند. چشم این حیوان به صورتی است که اجازه می‌دهد نور از همه جهات به آن داخل شده و سپس در مجراها منعکس بشود. در نهایت به صورتی منحصر به فرد نور داخل شده روی شبکیه متمرکز خواهد شد. این قابلیت به خرچنگ اجازه می‌دهد تا میدان دید وسیعی داشته و چیزهایی اطراف خود را در اقیانوس به طور کامل مشاهده کند.

ادامه مطلب
دوربین سیم کارت خور ارزان حاضر در بازار

این کاوشگر نیز با ابزارهای اختصاصی خود به طور شبیه می‌تواند پرتو ایکس را در یک میدان گسترده از طریق ابزارهای خود شامل تلسکوپ پرتو ایکس پیگیری و مشاهده کند. این تلسکوپ همانند چشمان خرچنگ طراحی شده و در آن از لنزهای ریز تخلخل منفعت گیری شده است. قرار است این تلسکوپ آسمان شب را در سه بار چرخیدن به دور زمین کاوش کرده و زیر نظر بگیرد. هر گردش این کاوشگر نزدیک به ۹۶ دقیقه زمان نیاز دارد. ماموریت مربوط به کاوشگر اینشتین تنها به چین تعلق نداشته و در آن آژانس فضایی اروپا و موسسه ماکس پلانک در آلمان نیز همکاری داشته‌اند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
فضاپیمای ژاپنی به طور سر و ته روی سطح ماه فرود آمده است



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها