محققان با الهام از خرس قطبی پارچه فوق سبک و عایق گسترش دادند

تکنا


دانشمندان چینی موفق شدند نوعی پارچه فوق سبک با قابلیت عایق بودن گسترش دهند که در ساخت آن از خرس‌های قطبی الهام گرفته شده است.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان دانشگاه ججیانگ ترجیح نوعی الیاف تازه ساخته‌اند که در صورت کارکرد مناسب در آینده می‌تواند علتتحول در صنعت نساجی بشود. تیم محققان به رهبری دانشیار گائو وی با الهام از طبیعت بر محدودیت های هواژل تسلط کرده است. هواژل با داشتن کمترین چگالی در بین مواد جامد می‌تواند در تکه مایع با گاز جانشین بشود. در نهایت با منفعت گیری از فرایند تازه ماده جامد با چگالی اندک و قابلیت‌های اختصاصی در عرصه عایق گرمایی تشکیل شده است.

این محققان برای تسلط بر محدودیت‌های سبک‌ترین ماده جامد جهان از خرس قطبی الهام گرفتند. هوا ژل با وجود داشتن قابلیت‌های متنوع به علت محدودیت‌هایی از قبیل شکنندگی و پردازش دشوار کاربرد مقداری در دیگر عرصه‌ها دارد. الیاف هواژل نیز به علت داشتن استحکام پایین و عدم انعطاف مورد نیاز برای به کارگیری در منسوجات نمی توانند به گفتن الیاف مورد منفعت گیری قرار بگیرند.

ادامه مطلب
انرژی خورشیدی می تواند برای پاکسازی آب آشامیدنی مورد منفعت گیری قرار بگیرد

از این رو محققان چینی با الهام از موهای خرس قطبی یک فیبر هواژل محصور شده با ساختار پوسته هسته طراحی کردند که دوام و کارکرد آن نسبت به نوع معمولی به طور قابل توجهی افزایش داشته است.

خرس های قطبی موهایی با ساختار پوست هسته‌ای منحصر به فرد دارند که از آن به گفتن مطرح اولیه نوآوری پژوهشگران چینی منفعت گیری شد. موی خرس قطبی دارای هسته متخلخل و محصور شده در یک پوسته متراکم است که علاوه بر قابلیت عایق حرارتی استثنایی و استحکام مناسب می‌تواند در محیط‌های زیاد سرد برای گرم و خشک نگه داشتن خز مورد منفعت گیری قرار بگیرد.

ادامه مطلب
بیش از ۲۰۰ دانشمند خواستار استفاده از اقیانوس‌ها برای کاهش کربن جو زمین شدند



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها