بازدید تاثیرگذاری پیپ و مفهوم پیپ در فارکس

پیپ در فارکس


محاسبه مقدار سود و زیان معامله های یکی از مهم‌ترین کارهایی است که قبل از ترید باید انجام بشود. در بازارهای مالی همانند فارکس که می‌توان از اهرم برای افزایش مقدار بازدهی منفعت گیری کرد و اندوخته‌گذار تصمیم خرید و فروش بر پایه نسبت بین جفت ارز را دارد، روش انجام کار مقداری متفاوت است.

شما باید ابتدا با مفهومی به نام پیپ در فارکس آشنا شوید و سپس بر پایه فرمول‌های از قبل اشکار شده، مقدار سود و زیان خود را محاسبه کنید. در این مقاله تصمیم داریم در رابطه این کلمه پرکاربرد و مهم، اطلاعاتی کاربردی را در اختیار شما قرار داده و به این سوال جواب دهیم که pip چیست؟ در ادامه با ما همراه باشید.

پیپ pip چیست؟

در واقع کوچکترین واحد محاسبات سود و زیان در بازارهای مالی را PIP می‌گویند. برای مثال در نظر بگیرید که قیمت دلار نسبت به یورو از ۱.۲۳۴۲ به ۱.۲۳۴۴ افزایش اشکار کرده است. در این حالت ۲ پیپ نرخ دلار نسبت به یورو رشد داشته است و فردی که در این خرید وفروش اندوخته‌گذاری کرده ۲ پیپ سود به‌دست آورده است . این نوع قیمت‌گذاری برای اندوخته‌گذاران مسئله‌ای حیاتی محسوب می‌بشود چرا که از زیان‌های سنگین در نوسانات شدید جلوگیری خواهد کرد.

پیپ در فارکس

PIP در واقع کوچک‌ترین واحدی است که از آن برای نشان دادن مقدار تغییرات نسبت بین جفت ارزها در بازار جهانی منفعت گیری می‌بشود. به‌طور مثال فکر کنید نرخ برابری یورو به دلار ۱.۳۱۴۲ است و این مقدار به ۱.۳۱۷۲ تحول می‌کند. در این حالت قیمت یورو ۳۰ پیپ افزایش اشکار کرده و در صورت خرید آن، سود زیاد خوبی کسب کرده‌اید. همه خرید وفروش‌گران بازارهای جهانی باید با مفهوم پیپ در فارکس آشنا باشند. در غیر این صورت امکان پذیر به علت ناتوانی در محاسبه سود و زیان، ضررهای سنگینی را متحمل شوند.

ادامه مطلب
معرفی بروکر آی سی ام کاپیتال + آموزش ثبت نام و افتتاح حساب
آخرین مطالب

Pip در بازار فارکس برای خرید وفروش گران از اهمیت زیاد بالایی برخوردار است. چون اگر آن‌ها نتوانند پیپ را در معامله های خود به درستی محاسبه کنند، قادر نخواهند می بود تا اندازه ایده‌آل پوزیشن‌های معاملاتی خود را به درستی تخمین بزنند. در نتیجه دچار ضررهای مالی هنگفت خواهند شد.  یقیناً در صورتی که خرید وفروش‌گر بتواند Pip بالاتری در بازار فارکس کسب کند، موفق خواهد شد تا سود بیشتری نیز بدست آورد. به همین علت است که در بازار فارکس خرید وفروش‌گران همه تلاش خود را می‌کنند تا با اراعه تحلیل‌های بهتر، از ضررهای احتمالی جلوگیری کنند. در بازار فارکس استراتژی‌های معاملاتی زیاد بسیاری وجود دارد که خرید وفروش‌گران با دقت به توانایی خود از آن‌ها می‌توانند منفعت گیری کنند.

ادامه مطلب
سیگنال فیوچرز؛ راهی سریع و یقین برای کسب درآمد در حوزه کریپتو

محاسبه pip در فارکس

فرمول محاسباتی که می‌توانید از آن در معامله های خود منفعت گیری کنید زیاد ساده است؛ اما برای فهمیدن بهتر آن باید با چند مفهوم مهم دیگر نیز آشنا شوید. به‌گفتن مثال در عکسی که در پایین همین قسمت قرار داده شده، اصطلاحاتی همانند Value، Exchange Rate و Lot را مشاهده می‌کنید که در ادامه توضیح بیشتری در رابطه آن‌ها می‌دهیم.

پیپ در فارکس

  • Value نشان‌دهنده قیمت هر پیپ است.
  • Exchange Rate اشکار‌کننده نرخ (حجم) است.
  • لات که مقدار دلاری یک اندوخته‌گذاری را اشکار می‌کند. در حالت استاندارد هر لات معادل صدهزار دلار آمریکاست.

باتوجه‌به فرمول بالا و مفاهیم حرف های‌شده، می‌توان به راحتی قیمت هر پیپ را محاسبه کرد. به‌طور مثال اگر نسبت دلار به یورو اکنون ۰.۷۷۴۷ باشد و شما پیش‌بینی کنید که این مقدار تا ۰.۷۷۴۹ رشد خواهد کرد؛ یعنی اکنون می‌توان با پرداخت مقدار کمتری از دلار، یورو مورد نظر خود را خریداری کنید.

در نگاه اول احتمالا به این نوشته فکر کنید که مقدار pip در فارکس ناچیز است و نمی‌توان سود مناسبی از تغییرات به‌وجود آمده کسب کرد؛ اما شما به‌گفتن یک خرید وفروش‌گر در بازار فارکس از اهرم منفعت گیری می‌کنید که می‌تواند مقدار Profit شما را به مقدار قابل‌توجهی افزایش دهد.

ادامه مطلب
صرافی والکس: همگام با بزرگ‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال دنیا_رنگو

محاسبه مقدار دلاری هر پیپ در فارکس

در قسمت قبل فرمولی را بازدید کردیم که با منفعت گیری از آن، خرید وفروش‌گر می‌تواند مقدار دلاری هر پیپ را محاسبه کند؛ اما کار به همین سادگی نیست. pip در فارکس بسته به شرایط بازار و نوع دارایی که تصمیم خرید وفروش آن را دارید، تحول می‌کند. به‌طور مثال هنگامی که در FX عمل به خرید و فروش سهمی می‌کنید، حجم معامله های شما تاثییر مستقیمی بر قیمت هر پیپ دارد. بعد به این مسئله دقت کنید تا در محاسباتتان اشتباه نکنید.

همانطور که گفتیم در حالت استاندارد هر لات، معادل صد هزار دلار است و ازآنجایی‌که هر هزار پیپ یک Lot را راه اندازی می‌دهد، با انجام یک ضرب و تقسیم ساده می‌توان به این نتیجه رسید که هر Pip ارزشی معادل یک دلار را دارد.

اهمیت محاسبه پیپ در فارکس

بعد از این که در تکه اول این مقاله به سوال pip چیست؟ جواب دادیم، در این قسمت تصمیم داریم اهیمت این مولفه را بازدید کنیم. به جرئت می‌توان او گفت اگر خرید وفروش‌گری توانایی محاسبه درست پیپ را نداشته باشد، قطعا در بازار با چالش روبه رو می‌بشود؛ چون امکان اشکار کردن اندازه مناسب برای هر پوزیشن را ندارد. در این صورت گمان این که قسمت بسیاری از دارایی خود را از دست بدهد، به شدت افزایش اشکار می‌کند.

ادامه مطلب
معارفه 8 رمز ارز پر سود با فناوری WEB3

خبر خوب این است که اکنون، کارگزارانی که از خدمات آن‌ها منفعت گیری می‌کنیم، به‌صورت خودکار محاسبات مورد نیاز را انجام خواهند داد و نیازی نیست با پشتیبانی روش دستی اطلاعات مورد نظرتان را استخراج کنید؛ اما آشنا بودن با نحوه انجام این کار، جهت فهمیدن بهتر شما از بازار و تغییرات به‌وجود آمده در آن می‌بشود.

تفاومت پیپت و پیپ

برخی از کارگزاری‌ها نسبت معاملاتی را به‌صورت ۵ رقمی نشان خواهند داد و این امکان پذیر جهت سردرگمی تریدرها بشود. به این مسئله دقت داشته باشید که رقم چهارم اعشاری که مشاهده می‌کنید، پیپ در فارکس را مشخص می کند و عدد پنج، نشان‌دهنده پیپت است که گفتن‌گر تغییرات PIP بوده و در کلمه به آن Pipete حرف های می‌بشود.

پیپ در ارز دیجیتال

احتمالا برای شما این سوال تشکیل بشود که آیا در بازار کریپتو نیز از این کلمه منفعت گیری می‌بشود؟ در یک جواب کلی می‌توان او گفت اگر شما تصمیم خرید دارایی با منفعت گیری از ارزهای فیات رایج همانند دلار را داشته باشید، این نسبت کارکرد خاصی ندارد. به‌گفتن مثال شما زمان خرید یک بیت کوین، ۳۰ هزار دلار پرداخت می‌کنید؛ اما اگر بخواهید دو ارز دیجیتال را به یکدیگر تبدیل کنید، منفعت گیری از این نسبت الزامی است.

ادامه مطلب
هوش مصنوعی تازه OpenAI به نام Sora با کارکرد شگفت انگیز در تبدیل متن به ویدیو معارفه شد

روش محاسبه پیپ در فارکس و بازار ارزهای دیجیتال تفاوتی با یکدیگر ندارد. به‌گفتن مثال اگر نسبت دارایی x به y که تصمیم خرید وفروش آن را دارید، ۰.۵ باشد و بخواهید توکن‌های حرف های‌شده را تبدیل کنید، ۵۰ عدد ارز y به شما داده می‌بشود. احتمالا در زمان انجام معامله های با حجم کم، محاسبه نسبت حرف های‌شده ‌بی‌اهمیت باشد؛ اما اگر می‌خواهید مقدار بسیاری از دارایی را به یکدیگر تبدیل کنید، اشکار کردن نسبت پیپ در ارز دیجیتال اهمیت زیاد بسیاری اشکار می‌کند.

پیپ در فارکس

جمع‌بندی

پیپ در فارکس واحد کوچکی از تغییرات است که خرید وفروش‌گران از آن برای محاسبه سود و زیان خود منفعت گیری می‌کنند. علت مهم بودن این نسبت، منفعت گیری از اهرم در FX بوده که جهت می‌بشود کوچک‌ترین تغییری، مقدار سود و زیان تریدر را به شکل چشمگیری افزایش یا افت دهد.

یقیناً در سال‌های تازه از این مفهوم برای محاسبه مقدار تغییرات قیمت کوین‌های گوناگون نسبت به هم نیز منفعت گیری شده است؛ اما تفاوت‌هایی با بازارهای سنتی دارد که در بخشی از مقاله به آن اشاره کردیم. ملزوم به ذکر است که این نوشته هیچ‌گونه پیشنهادی جهت اندوخته‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال نیست؛ چون هرگونه اندوخته‌گذاری در آن باید توسط افراد آموزش‌دیده و باتجربه انجام بشود.

salb-techna



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها