بلندپروازی ایلان ماسک؛ مقصد‌گذاری برای ۱۴۴ پرتاب اسپیس ایکس در ۲۰۲۴

بلندپروازی ایلان ماسک؛ هدف‌گذاری برای 144 پرتاب اسپیس ایکس در 2024


بعد از ثبت رکوردهای متعدد در سال ۲۰۲۳، اسپیس ایکس درحال آماده‌شدن برای شکستن رکورد پرتاب موشک در سال ۲۰۲۴ است. در دسامبر ۲۰۲۳ (دی‌ماه ۱۴۰۲) ناظر بودیم که این شرکت پرتاب موشک فالکون ۹ و دیگر عملیات‌های خود را تا حد امکان تسریع کرد تا به مقصد خود یعنی تبدیل‌شدن به اولین شرکت در تاریخ بشر که ۱۰۰ موشک در یک سال را پرتاب می‌کند، دست یابد. منتها این چنین امری محقق نشد. اکنون به نظر می‌رسد این شرکت در سال ۲۰۲۴ می‌خواهد با ۱۴۴ پرتاب رکوردی شگفت را به ثبت رساند.

به حرف های معاون قسمت پرتاب‌های موشک اسپیس ایکس، این شرکت در نظر دارد در سال جاری میلادی ۱۴۴ موشک پرتاب کند. بیشتر از نیمی از ۹۷ موشکی که اسپیس ایکس در سال ۲۰۲۳ به فضا پرتاب کرد، به ماهواره‌های استارلینک تعلق داشت و این شرکت تصمیم دارد در سال ۲۰۲۴ نیز این چنین رویه‌ای را در پیش بگیرد. اسپیس ایکس تصمیم دارد هرچه سریع تر صورت فلکی ماهواره‌های استارلینک را کامل کند.

ادامه مطلب
Пин Ап Pin Up Зеркало Рабочее в Сегодня Официальный Сай

مقصد اسپیس ایکس از پرتاب‌های سال ۲۰۲۴

افزایش شدت تکمیل استارلینک در سال ۲۰۲۴ از اهمیت بسیاری برخوردار خواهد می بود، چون چشم‌انداز رقابت در صنعت اینترنت ماهواره‌ای در حال تحول است. درحالی که اسپیس ایکس به علت قابلیت منفعت گیری مجدد فالکون ۹ از مزیت رقابتی اختصاصی‌ای در افت هزینه‌های پرتاب به مدار پایین زمین برخوردار است، اما شرکت‌های بزرگ فرد دیگر هم داخل این رقابت شده‌اند.

شرکت آمازون و بلو اوریجین «جف بزوس» درحال تدارک اراعه محصولات موشکی و اینترنتی شبیه اسپیس ایکس می باشند. موشک تازه شرکت بلو اوریجین به طوری طراحی شده است که قابلیت منفعت گیری مجدد داشته باشد و با موتورهای موشکی بزرگ‌تر می‌تواند محموله‌های سنگین‌تری را نسبت به فالکون ۹ حمل کند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
مدیرعامل اپل توضیح داد؛ چرا هر سال یک آیفون جدید معرفی می‌شود؟

یقیناً ۱۴۴ پرتاب یا به عبارتی ۱۲ پرتاب در ماه کار آسانی نیست و یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که اسپیس ایکس در این عرصه امکان پذیر با آن روبه رو بشود، مدیریت زنجیره فراهم است. اگرچه اسپیس ایکس قادر به منفعت گیری مجدد از بوستر فالکون ۹ در مرحله اول است، باید برای هر پرتاب در مرحله دوم تجهیزات جدیدی تهیه کند.

در نتیجه، مرحله دوم هر پرتاب حساس‌ترین گلوگاه اسپیس ایکس در افزایش تعداد و شدت پرتاب‌ها خواهد می بود. اسپیس ایکس برای آنکه هر ۲.۵ روز یک موشک را پرتاب کند، هر هفته ده‌ها هزار قطعه تخصصی و مواد خام را باید از صدها فروشنده فراهم کند. کافی است یکی از عناصر مهم در این زنجیره فراهم به موقع آماده نشود تا اسپیس ایکس از برنامه پرتاب موشک‌هایش عقب بیفتد.

ادامه مطلب
اینترنت 5.5G به گمان زیادً به‌زودی برای تلفنهای هوشمند شیائومی از راه می‌رسد_رنگو





منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها