محققان ربات Mobile Aloha را برای انجام کارهای خانه ساختند + ویدیو

ربات


تیمی از محققان «دانشگاه استنفورد» و گوگل DeepMind یک ربات به‌نام Mobile Aloha ساخته‌اند که با پشتیبانی هوش مصنوعی می‌تواند در انجام کارهای خانه پشتیبانی کند. این ربات را به‌راحتی می‌توان برای انجام فعالیت‌های مختلفی همانند پخت غذا یا کارهای دیگر در خانه آموزش داد.

Mobile Aloha شامل یک پایه قابل‌حرکت و یک رابط کنترل ازراه‌دور جامع است. به حرف های گسترش‌دهندگان، این ربات می‌تواند ماموریت های پیچیده‌ای را همانند‌سازی کند و بر محدودیت‌های حاضر خود تسلط کند. در درجه اول، این ربات در عرصه جمع‌آوری داده‌ها، تشکیل عرصه برای کسب دانش و بازتولید فعالیت‌های متنوع خدمت خواهد کرد.

ویژگی‌های ربات Mobile Aloha در انجام کارهای خانه

ویژگی کلیدی و مهم Mobile Aloha به توانایی آن برای آموزش همزمان با مجموعه‌ای از داده‌های ثابت مربوط می‌بشود که علتمی‌بشود تفاوت بسیاری نسبت به سیستم‌های رباتیک معمولی داشته باشد. به حرف های محققان، این سیستم با ترکیبی از همانند‌سازی حرکت نظارت‌شده و ۵۰ مانور گوناگون برای هر کار، به نرخ پیروزی چشمگیری دست می‌یابد که کارکرد آن در کارها را تا ۹۰ درصد افزایش می‌دهد.

ادامه مطلب
شناسایی یک دوزیست که به بچه‌هایش شیر می‌دهد

با این شرایط، این ربات می‌تواند به‌طور جدا گانه در موقعیت‌های پیچیده حرکت کند و کارهایی همانند «سرخ‌کردن و سرو یک تکه میگو، بازکردن کابینت دیواری برای قراردادن قابلمه‌های پخت‌و‌پز، فراخواندن و ورود به آسانسور و شستن تابه با منفعت گیری از شیر آشپزخانه» را انجام دهد.

Mobile Aloha بر پایه نکات مثبت سیستمی دیگر که Aloha نام دارد ساخته شده است که با تغییرات خود یک سیستم مقرون‌به‌صرفه، ماهرانه و قابل تعمیر محسوب می‌بشود. از جمله نکات مثبت آن می‌توان به متحرک‌بودن سیستم اشاره کرد که می‌تواند با شدت تقریباً ۱.۴۲ متر در ثانیه حرکت کند. این چنین می‌تواند در زمان برداشتن اشیاء خانه همانند گلدان‌ها ارامش خود را نگه داری کند.

ادامه مطلب
سود شرکت چینی با 2 برابر رشد به 3.6 میلیارد دلار رسید

این چنین این سیستم امکان کنترل از راه دور همه اندام‌های بدن خود را برای کاربر فراهم می‌کند تا بتوانید بازوها و پایه‌های متحرک آن را تکان دهید. در نهایت، Mobile Aloha بدون نیاز به اتصال به اینترنت و با پشتیبانی قوت پردازنده و قابلیت‌های محاسباتی خود فعالیت می‌کند.

محققان این چنین از یک باتری ۱.۲۶ کیلووات‌ساعت به وزن ۱۴ کیلوگرم در آن منفعت گیری کرده‌اند. این باتری نه‌تنها سیستم دستگاه را تغذیه می‌کند بلکه به‌گفتن یک عامل اعتدال‌کننده عمل می‌کند تا از واژگونی ربات جلوگیری کند. همه ماموریت های محاسباتی آن نیز در میانه جمع‌آوری داده‌ها و تصمیم‌گیری‌ها در یک لپ‌تاپ معمولی با پردازنده گرافیکی Nvidia 3070 Ti و پردازنده اینتل i7-12800H انجام می‌بشود. این لپ‌تاپ از طریق سه وب‌کم لاجیتک C922x RGB که هرکدام با وضوح ۴۸۰ در ۶۴۰ پیکسل و ۵۰ هرتز فیلمبرداری می‌کنند، ویدیوهایی را دریافت می‌کند. دو مورد از این دوربین‌ها به مچ دست ربات متصل شده‌اند و دوربین سوم روبه‌جلو است.

ادامه مطلب
مشتری در 2 ساعت و 30 دقیقه

در نهایت، این تیم ادعا می‌کند که کل سیستم برای آنها نزدیک به ۳۲ هزار دلار هزینه داشته که انتظار می‌رود در صورت تشکیل زیاد این مبلغ افت یابد.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها