اسپیس ایکس تاریخ مورد نظر خود را برای سومین پرتاب استارشیپ خبرداد

پرتاب آزمایشی استارشیپ


اسپیس‌ ایکس می‌خواهد راکت عظیم استارشیپ را برای سومین‌بار در ماه فوریه پرتاب کند. در یک تله‌کنفرانس که ناسا این هفته برای اظهار اخبار برنامه آرتمیس برگزار کرد، «جسیکا جنسن»، نایب رئیس قسمت مشتریان اسپیس‌ایکس، او گفت که کمپانی متعلق به ایلان ماسک می‌خواهد در ماه جاری میلادی استارشیپ را برای پرتاب سوم آماده کند. آن‌ها امیدوارند که در هفته‌های آتی مجوز پرتاب را از اداره هوانوردی فدرال (FAA) دریافت کنند.

جسیکا جنسن او گفت که تیم اسپیس‌ایکس اکنون برای آماده‌سازی تست سوم در سایت بوکا چیکا در تگزاس تلاش می‌کند. آن‌ها تست استاتیک بوستر مرحله اول استارشیپ، هوی بوستر، را کامل کرده‌اند. ایلان ماسک پیش‌تر اظهار کرده می بود که استارشیپ سوم را در ماه دسامبر برای پرتاب آماده خواهد کرد.

اسپیس ایکس انتظار دارد که FAA مجوز پرتاب را در ماه فوریه صادر کند. به این ترتیب، سومین پرتاب آزمایشی استارشیپ در ماه فوریه اجرا خواهد شد.

ادامه مطلب
Pluginy zařazené do kategorie ai chatbot WordPress org Česko

راکت استارشیپ از دو مرحله هوی بوستر و فضاپیمای استارشیپ راه اندازی شده است. این بوستر در لحظه پرتاب نیرویی معادل با ۷ میلیون کیلوگرم تشکیل می‌کند. به این ترتیب، استارشیپ نیرومندترین راکتی است که تابه‌حال به پرواز درآمده است.

دومین پرتاب استارشیپ؛ با این که فضاپیما توانست با پیروزی از بوستر جدا بشود، اما درنهایت موفق نشد به مدار زمین برسد.

مقصد سومین پرتاب استارشیپ

در فروردین امسال، استارشیپ برای اولین‌بار به‌طور آزمایشی پرتاب شد. وجود یک نقص در لحظه جداسازی بوستر مرحله اول علتشد تا این مأموریت بعد از چهار دقیقه منفجر بشود. در دومین مأموریت، استارشیپ با پیروزی از بوستر خود جدا شد. بااین‌حال، این مأموریت نیز موفق نشد به مدار زمین برسد.

ادامه مطلب
پژو پارس با استاندارد 85گانه به خط تشکیل بازمی‌گردد!

جنسن در تله‌کنفرانس ناسا خبرداد که مقصد از سومین مأموریت استارشیپ بهبود کارکرد موتورها است تا این فضاپیما به مدار زمین برسد. مقصد مهم اسپیس ایکس این است که سیستم پرواز استارشیپ برای انتقال محموله‌ها و خدمه به ماه منفعت گیری بشود. این چنین این فضاپیما به گمان زیادً در طویل مدت فضانوردان را به مریخ نیز خواهد برد. بااین‌حال هم چنان تست‌های زیاد بسیاری مورد نیاز است. یکی از قسمت‌های مهم عملیات پرواز استارشیپ که تا این مدت مورد آزمایش قرار نگرفته، سیستم انتقال سوخت در فضاست. استارشیپ برای انجام سفرهای خود کاملاً به این سیستم متکی است.

علی‌رغم نگرانی‌ها از تأخیر وقتی در برنامه‌های اسپیس ایکس، جنسن او گفت که کمپانی فضایی ایلان ماسک تقریباً همه قسمت‌های پیچیده برنامه عملیاتی خود را تکمیل کرده است. سیستم انتقال سوخت فضایی زیاد ترسناک و پیچیده به‌نظر می‌رسد، اما تنها کار باقی‌مانده اتصال آن به استارشیپ خواهد می بود.

ادامه مطلب
۱۰ مرحله شگفت و غریب در بازی‌های ویدئویی

اما قبل از همه این موارد، اسپیس ایکس باید ثابت کند که راکت سوپر هوی می‌تواند فضاپیمای استارشیپ را به مدار زمین رساند. اسپیس ایکس امیدوار است که در ماه آینده میلادی برای سومین‌بار زمان آزمایش این مقصد را داشته باشد.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها