اندروید ۱۵ به گمان زیادً ویجت‌ها را به لاک‌اسکرین برمی‌گرداند

اندروید 15 احتمالاً ویجت‌ها را به لاک‌اسکرین برمی‌گرداند


یکی از ویژگی‌های کاربردی اندروید، امکان افزودن ویجت‌ها به هوم اسکرین است. این ویجت‌ها کاربردهای مختلفی دارند و اطلاعات مفیدی در اختیار کاربران قرار خواهند داد، بااین‌حال برای دسترسی به آن‌ها، باید قفل دستگاه خود را باز کنید. اکنون به نظر می‌رسد گوگل می‌خواهد با افزودن ویجت‌ها به لاک‌اسکرین در اندروید ۱۵، این مشکل را رفع کند.

این ویژگی در دنیای اندروید تازه نیست و گوگل در اندروید ۴.۲ این قابلیت را در اختیار کاربران قرار داده می بود، اما درنهایت تصمیم گرفت در اندروید ۵.۰ آن را حذف کند. بااین‌حال با اضافه‌شدن ویجت‌ها به لاک‌اسکرین iOS 16، تعداد بسیاری چشم به راه برگشت این ویژگی به دنیای اندروید بودند. گوگل در اندروید ۱۴ با شورتکات‌ها و ساعت‌های گوناگون، قابلیت شخصی‌سازی لاک‌اسکرین را در اختیار کاربران قرار داد و انگارً این ویژگی‌ها در اندروید ۱۵ افزایش می‌یابند.

ادامه مطلب
گسترش الگوریتم جدیدی برای شارژ که عمر سودمند باتری‌ها را دو برابر می‌کند_رنگو

ویجت‌های لاک‌اسکرین در اندروید ۱۵؟

به نقل از Android Authority، یکی از منبع های دنیای فناوری به نام «میشال رحمان» دو ویژگی درحال گسترش را شناسایی کرده که می‌توانند ویجت‌ها را به لاک‌اسکرین اندروید ۱۵ برگردانند. اولین ویژگی فضای «اشتراکی» نام دارد که انگارً همانند یک کشوی ویجت عمل می‌کند و می‌توان آن را با کشیدن دست خود به سمت داخل از طرف راست لاک‌اسکرین، باز کرد. رحمان این ویژگی را در آپدیت اندروید ۱۴ QPR2 بتا ۳ فعال کرده، یقیناً محدودیت‌هایی در این عرصه وجود داشته است.

رابط کاربری این ویژگی انگارً تا این مدت راه بسیاری تا کامل‌شدن دارد و طراحی آن با کمبودهایی همراه است. برای مثال این ویژگی اکنون تنها از ویجت‌های قدیمی حمایتمی‌کند و با یک سیستم ادغام قدیمی مواجه هستیم که تعداد بسیاری از اپ‌ها از آن حمایتنمی‌ٰکنند. به این علت انتظار داریم در نسخه نهایی با یک سیستم تازه مواجه شویم.

ادامه مطلب
چگونه فردی عصبانی را آرام کنیم + تکنیک‌هایی برای حفظ آرامش
آخرین مطالب

رحمان این چنین موفق به پیداکردن یک ویژگی دیگر شده است که می‌تواند ویجت‌ها را در لاک‌اسکرین تلفنهای هوشمند فعال کند. ویجت At a Glance گوگل در تلفنهای پیکسل برای هوم اسکرین و لاک‌اسکرین ساخته شده است که یقیناً با ویجت‌های سنتی تفاوت دارد. برای مثال این ویجت از RemoteViews حمایتنمی‌کند؛ سیستمی که امکان انتقال اطلاعات به ویجت‌های هوم اسکرین را ممکن می‌کند.

اکنون به نظر می‌رسد گوگل می‌خواهد حمایتاز RemoteViews را به ویجت At a Glance‌ بیاورد. به این علت احتمالا در اندروید ۱۵ ویجت‌ها به لاک‌اسکرین تلفنهای هوشمند اضافه شوند، هرچند تضمینی برای این نوشته وجود ندارد.

ادامه مطلب
عکس روز ناسا: ابرنواختر باقی‌مانده ذات‌الکرسی



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها