پلیمر رسانای انعطاف پذیر به گفتن سلول خورشیدی مورد منفعت گیری قرار گرفت

تکنا


محققان موفق شدند یک پلیمر رسانای انعطاف پذیر ساخته و از آن برای سلول خورشیدی آلی منفعت گیری کنند. این منعطف‌ترین سلول خورشیدی جهان محسوب می‌بشود که می‌توان تا ۴۰ درصد حالت اولیه آن را کشید.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اکنون ساخت سلول‌های خورشیدی منعطف یکی از اهداف بازار ادوات الکترونیکی قابل پوشیدن محسوب می‌بشود. ساخت سلول‌های خورشیدی همراه با لایه فعال نوری که خاصیت مکانیکی و کارکرد الکتریکی را همراه با هم داشته باشند با چالش‌هایی همراه بوده است. به همین علت ساختن سلول‌های خورشیدی منعطف نیز دشوار است. اکنون گروهی از محققان در کره جنوبی نوعی ماده پلیمری رسانا گسترش داده‌اند که می‌توان از آن برای ساخت سلول‌های خورشیدی آلی ارتجاعی منفعت گیری کرد. این سلول‌ها علاوه بر انعطاف پذیر بودن کارکرد الکتریکی بالایی نیز دارند.

ادامه مطلب
آیفون ۱۷ و ۱۷ پلاس به گمان زیادً دارای نمایشگر ۱۲۰ هرتزی خواهد می بود

سلول خورشیدی آلی به دستگاه‌های حرف های می‌بشود که در آن لایه فعال نوری با ماموریت تبدیل نور به الکتریسیته از مواد آلی ساخته شده باشد. این سلول‌ها می‌توانند در ساخت دستگاه‌های الکتریکی گوناگون مورد منفعت گیری قرار بگیرند. اکنون سلول‌های خورشیدی دارای راندمان بالا از انعطاف پذیری پایینی برخوردار بوده و امکان منفعت گیری از آن در دستگاه‌های پوشیدنی وجود ندارد. سلول خورشیدی تازه محققان دارای قابلیت کشش بالا بوده و این ویژگی آن را به یک پلیمر الکتریکی رسانا به همراه خاصیت الکتریکی عالی مبدل کرده است.



منبع

آخرین مطالب
ادامه مطلب
روش‌های مختلف تکنیکال و فاندمنتال تحلیل بیت کوین چیست؟

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها