مایکروسافت تصمیم دارد آلاینده‌های هوا و آب را به سوخت جت تبدیل کند

تکنا


مایکروسافت با حمایت۲۰ میلیون دلاری از یک شرکت فناوری تشکیل کننده سوخت پایدار هوانوردی و همکاری با یک شرکت خطوط هوایی آمریکایی و صندوق اندوخته‌گذاری کره‌ای تصمیم دارد آلاینده‌های و هوا و آب را به سوخت جت تبدیل کند.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت دیمنشنال انرژی در هیوستون آمریکا در عرصه منفعت گیری از کربن و تشکیل سوخت پایدار هوانوردی پیشگام است. این شرکت اخیراً برای اغاز پروژه از شرکت مایکروسافت اندوخته تازه دریافت کرده است.

این شرکت تصمیم دارد انتشار کردن کربن را به سوخت پایدار هوانوردی تبدیل کرده و از آن برای سوخت دیزل به طور تجدید پذیر و پارافین مصنوعی منفعت گیری کند. مطابق اظهار این شرکت منفعت گیری مجدد از گازهای گلخانه‌ای انتشار شده توسط کارخانه‌های سیمان یک قدم مهم در جهت کربن زدایی صنعتی محسوب خواهد شد. اغاز این پروژه با همکاری شرکتی به نام Svante  است که در عرصه جذب کربن فعالیت داشته و همکاری آنها می‌تواند تا مقیاس تجاری نیز افزایش اشکار کند.

ادامه مطلب
مایکروسافت تلاش دارد از انرژی هسته‌ای برای تامین نیروی مورد نیاز هوش مصنوعی استفاده کند

یکی دیگر از اهداف دیمنشنال انرژی تشکیل سوخت هوانوردی از آلودگی جذب شده توسط محصولات زمینی است. این شرکت تصمیم دارد با تصفیه ۶۰۰۰ محصول روزمره به تشکیل پارافین مصنوعی بپردازد. مطابق تجزیه و تحلیل‌های انجام گرفته فرایندهای این شرکت در آینده می‌تواند انتشار کردن آلاینده را تا بیشتر از ۹۳ درصد افت دهد. با دقت به نقش مهم صنعت سیمان در آلودگی هوای جهان پروژه این شرکت می‌تواند یک تاثییر زیست محیطی مهم و بالقوه تشکیل کند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
فرایند طویل اراعه ویژن پرو در فروشگاه‌ها توسط بلومبرگ لو رفت



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها