ناسا نیز ۲۰۲۳ را به گفتن گرم‌ترین سال در تاریخ تایید کرد

تکنا


ناسا با اظهار این که دمای جهانی در سال قبل نسبت به دهه ۱۸۸۰ دو و نیم درجه گرمتر شده است سال ۲۰۲۳ را به گفتن گرم‌ترین سال در تاریخ به ثبت رساند.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این آژانس فضایی هر ساله گزارشی از دمای جهانی را با همکاری اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا انتشار می‌کند. در این گزارش اظهار شد سال ۲۰۲۳ از زمان اغاز اندازه‌گیری دما در سال ۱۸۸۰ به گفتن گرم‌ترین سال به ثبت رسیده است. مطابق اظهار ناسا در سال قبل دمای جهانی نزدیک به ۱.۲ درجه سانتیگراد از میانگین دوره پایه افزایش داشته و نسبت به دهه ۱۸۸۰ نزدیک به ۲.۵ درجه گرمتر شده است.

بیل نلسون مدیر ناسا در بیانیه خود در این مورد می‌گوید: گزارش انتشار شده توسط ناسا و اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا تایید کننده همان چیزی است که میلیاردها نفر در سراسر جهان آن را توانایی کرده‌اند. بحران آب و هوایی که اکنون با آن روبه رو هستیم شامل گرمای شدید، آتش‌سوزی‌ها و بالا آمدن سطح آب دریاها است که مشخص می کند زمین در حال تحول است.

ادامه مطلب
ساعت جدید Crossbeats علاوه بر ChatGPT از داینامیک آیلند پشتیبانی می کند

در سال قبل صدها میلیون نفر در جهان با گرمای شدید دست و پنجه نرم کرده و از ژوئن تا دسامبر نیز مدام با یک رکورد جهانی در عرصه افزایش گرما روبرو بودیم.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها