محققان: سلامت دهان و دندان و مغز ربط اختصاصی‌ای با یکدیگر دارند

تکنا


به حرف های محققان داشتن دندان‌ها و لثه‌های سالم گمان ابتلا به زوال عقلی را افت می‌دهد. سلامت دهان و دندان به طور اختصاصی با سلامت عقلی در ربط است.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مطالعه تازه محققان ژاپنی مشخص می کند بین سلامت دهان و مغز ربط موثری وجود دارد. به باور کارشناسان این دو قسمت از بدن به نحوه شگفت انگیزی با یکدیگر در ربط می باشند.

تحقیقات تازه این نوشته را بازدید کرده و نشان داده است که آیا مشکلات دهانی از قبیل بیماری لثه و از دست دادن دندان می‌تواند به اختلالات عصبی از قبیل سکته مغزی آلزایمر یا دیگر اشکال زوال عقل منجر بشود یا خیر. نتایج به دست آمده از این تحقیق به وضوح مشخص می کند هر مشکل دهانی میتواند با نرخ سریع تر افت بخشی از مغز که مسئول حافظه، یادگیری و احساسات است در ربط باشد. اگرچه یافته‌های به دست آمده زیاد قابل دقت است اما پیش از این نیز این چنین پیوندی به طور آشکار مشاهده شده می بود.

ادامه مطلب
ساخت هدبندی برای کنترل خواب دیدن

پیش از این یک مطالعه در ایالات متحده روی بیشتر از ۴۰ هزار بزرگسال در پروژه تحقیقاتی بیوبانک انگلستان انجام شده می بود. در این تحقیق نیز اشکار شد که ضعیف بودن سلامت دهان و دندان می‌تواند یک خطر مهم و عامل مهم در سکته مغزی و زوال عقل باشد.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها