خورشید به گمان زیادً دارای سیاهچاله‌ای از دوران بیگ بنگ است

تکنا


دانشمندان می‌گویند سیاهچاله‌ها امکان پذیر درون ستارگان نیز قرار داشته و جرم اضافی این ستارگان نیز امکان پذیر در تاثییر گرانش شگفت ماده تاریک تشکیل شده باشد.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، برخی مطالعات می‌گویند امکان پذیر ستارگان حاوی برخی سیاه‌چاله‌های نخستین مربوط به شکل‌گیری بیگ بنگ باشند. پژوهشگران دریافتند این ایده که نخستین بار توسط استیون هاوکینگ نقل شد می تواند توضیحی در رابطه منشا ماده تاریک اسرارآمیز باشد. ارل بلینگل از موسسه اختر فیزیک ماکس پلانگ در آلمان به همراه همکاران خود ایده مربوط به وجود ماده تاریک در ستارگان را احیا و سیاهچاله‌های نخستین با جرم‌های گوناگون را روی تکامل ستاره‌های میزبان محاسبه کردند.

آنها برای خورشید نیز سیاهچاله‌هایی با جرم کوچکتر از سیارک معمولی در نظر گرفتند که در نهایت رد شد. زیرای سیاهچاله‌ها غیر قابل رشد بوده و اثرات سنجش پذیر ندارند. آن ها امکان بزرگ بودن سیاهچاله حاضر در خورشید را نیز ناممکن می‌دانند. چون می‌تواند به شدت ستاره مورد نظر را ببلعد. نهایت یک سیاهچاله با جرم سیاره عطارد با امکان رشد به آهستگی به گفتن تنها فکر ممکن باقی مانده است.

ادامه مطلب
انتخاب کابل برق افشان مناسب: گامی مهم در سیم‌کشی ساختمان

در صورت وجود این چنین سیاه‌چاله‌ای نور قدرتمندی لایه‌های خارجی ستاره را به بیرون می‌راند تشکیل و جهت رشد ستاره خواهد شد. می‌تواند در طول میلیون‌ها سال علتکاهش دما به زیر سطح مورد نیاز برای همجوشی هسته‌ای بشود که در واقع عکس العمل الزامی برای حفاظت از ستاره محسوب میشود.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها