کتاب های ست گودین؛ ۱۰ تاثییر از نویسنده موردعلاقه مدیران و کارآفرین‌ها

رونیکس


اگر کارآفرین، مدیر فروش یا بازاریاب هستید حتما نام ست گودین یکی از معروف‌ترین نویسنده‌های این حوزه را شنیده‌اید. کتاب‌ها و سخنرانی‌های او در حوزه بازاریابی راهنمای افراد و شرکت‌های تجاری بسیاری بوده‌اند. در این مقاله، تعدادی از بهترین کتاب‌های او را معارفه می‌کنیم. اگر در کسب‌وکارتان با چالش‌های مدیریتی و بازاریابی مواجه هستید، معارفه کتاب امروز را از دست ندهید.

زندگی‌نامه

ست گودین نویسنده، سخنران، تاجر، بازاریاب و کارآفرین آمریکایی است. او فارغ‌التحصیل رشته‌ علوم کامپیوتر و فلسفه از دانشگاه تافتس و مدیریت بازرگانی (MBA) از دانشگاه آکسفورد است. ست گادین توانایی‌های بسیاری در عرصه بازاریابی دارد و آنها را در کتاب‌ها و مقاله‌هایش انتشار می‌کند. امروزه کتاب‌های او در بین کارآفرینان و بازریابان طرف‌داران بسیاری دارند. در ادامه تعدادی از بهترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های ست گودین را معارفه می‌کنیم.

۱. شیب

شیب از کتاب های ست گودین

مترجم (نظر کاربران): امیر انصاری
انتشارات (نظر کاربران): آموخته
تعداد صفحه: ۸۰

کتاب شیب ست گودین کتابی برای مدیریت بهتر چالش‌های مدیریتی و کارآفرینی است. ست گودین در این کتاب انواع چالش‌ها را دسته‌بندی می‌کند و نحوه روبه رو درست با آنها را آموزش می‌دهد. او معتقد است که روبه رو درست لزوما به‌معنی حل قضیه نیست و بعضی اوقات بهترین برخورد با مانع ها پذیرفتن آنهاست. اگر می‌خواهید خود را برای چالش‌های احتمالی شغل‌تان آماده کنید، این کتاب مخصوص شما است.

کارهای نادرست را رها کنید. به کارهای درست بچسبید. جرئت انجام یکی از این دو را داشته باشید.

۲. گاو بنفش

گاو بنفش از کتاب های ست گودین

مترجم (نظر کاربران): افسانه درویشی
انتشارات (نظر کاربران): کتیبه پارسی
تعداد صفحه: ۲۰۱

ادامه مطلب
راهنمای خرید شارژر آیفون 14 پرومکس

چطور در دنیای رقابتی امروز برند خود را نزدیک کنیم؟ اگر در جایگاه کارآفرین این سوال ذهنتان را دچار کرده است و دغدغه متمایزبودن در بازار کارتان را دارید، کتاب «گاو بنفش» برای شما است تا با راهکارهای یکی از بزرگ‌ترین بازاریابان جهان آشنا شوید.

اگر نزدیک هستید، این طبیعی است که برخی افراد شما را دوست نداشته باشند. این بخشی از تعریف متمایزبودن است. انتقاد به‌سوی افرادی دعوا‌ور می‌بشود که برجسته و بارز می باشند.

۳. قبایل

قبایل از کتاب های ست گودین

مترجم (نظر کاربران): امیر انصاری
انتشارات (نظر کاربران): آموخته
تعداد صفحه: ۱۳۰

رهبری‌کردن یعنی مدیریت افراد و کارهای گوناگون و یقیناً پذیرفتن مسئولیت‌های متنوع در یک حوزه و به همین علت تعداد بسیاری افراد با وجود زمان‌های مدیریتی و رهبری گروه از این شغل پرمسئولیت فراری می باشند. ست گودین در کتاب «قبایل» از راه‌ورسم رهبری‌کردن و اهمیت آن می‌گوید. اگر زمان رهبری‌کردن یک گروه را دارید اما از مسئولیت‌هایش واهمه دارید، مطالعه این کتاب به شما پشتیبانی می‌کند بهتر تصمیم بگیرید.

از انسان‌ها کاری ساخته نیست: به تعلق داشتن نیازمندیم. یکی از قدرتمندترین سازوکارهای بقای ما آن است که بخشی از یک قبیله باشیم، یعنی در گروهی از افراد همفکر همیاری کنیم و از آن‌ها پشتیبانی بگیریم. به سمت رهبران و ایده‌هایشان جذب می‌شویم، و نمی‌توانیم در روبه رو موج تعلق و شور ایده‌های تازه مقاومت کنیم.

۴. مهره حیاتی

مهره‌ی حیاتی از کتاب‌های ست گودین

مترجم (نظر کاربران): علیر‌ضا خاکساران
انتشارات (نظر کاربران): آموخته
تعداد صفحه: ۲۹۶

ادامه مطلب
ابزار تازه هوش مصنوعی در موتور جستجوی بینگ؛ امکان مشاهده چکیده محتوای سایت توسط کاربران

برخی افراد در حوزه کاری خود فقط مدیر یا کارمند نیستند؛ آنها برای مجموعه‌ای که در آن کار می‌کنند حکم مهره‌ای حیاتی را دارند که بدون آن شرکت یا مجموعه نمی‌تواند از بزنگاه‌های حساس عبور کند. ست گودین در کتاب «مهره حیاتی» از ویژگی‌های این افراد می‌گوید. او به شما یاد می‌دهد که چطور به مهره حیاتی مجموعه‌ای که در آن مشغول به کارید تبدیل شوید.

هراس با اهمیت ترین حس ماست. هرچه باشد، اجدادمان را زنده نگه داشته است. هراس بر احساسات دیگر نیز تسلط دارد؛ چون بدون توانایی اجتناب از مرگ، بقیه احساسات زیاد مهم نیستند.

۵. این است بازاریابی

این است بازاریابی از کتاب های ست گودین

مترجم (نظر کاربران): فاطمه علی‌پور تنگسیری
انتشارات (نظر کاربران): آموخته
تعداد صفحه: ۲۴۳

در دنیایی که تبلیغات و رقابت در آن موج می‌زند، بی‌شک بازاریابی درست رمز پیروزی در این بازار است. ست گودین در این کتاب، بازاریابی درست را زیاد اختصاصی بازدید می‌کند و توانایی‌هایش در این حوزه (که تخصص مهم اوست) را در اختیار مدیران و بازاریابان قرار می‌دهد.

فارغ از این که چه مقدار جان بکنید، باز هم می باشند افرادی که بالاخره از یک گوشه کار ایرادی بتراشند. به‌گفتن نمونه هنگامی هری پاتر و سنگ جادو برای نخستین بار چاپ شد ۲۱۰۰۰ نفر در وب سایت آمازون روی آن نظر دادند که از این تعداد ۱۲درصد فقط یک یا دو ستاره به آن کتاب دادند. این بدان معناست که هرگاه چیزی خلق کنید دو نوع مخاطب در روبه رو خود خواهید دید. گروهی از مخاطبین عقاید و رؤیاهایی دارند که محصول شما هم‌راستای آنهاست و گروهی دیگر از تاثییر شما بیزار و متنفر خواهند می بود.

۶. فریب ایکاروس

فریب ایکاروس از کتاب های ست گودین

مترجم (نظر کاربران): سعید یاراحمدی
انتشارات (نظر کاربران): آموخته
تعداد صفحه: ۲۵۲

«فریب ایکاروس» عنوانش را از داستان ایکاروس گرفته است که به‌رغم هشدارهای پدرش، خطر کرد و جان خود را از دست داد. ست گودین این افسانه را بازنگری می‌کند و با منفعت گیری از آن همه حقیقت‌هایی را که برای بیرون‌آمدن از دایره امن خود در کسب‌وکارتان باید بدانید، در اختیارتان قرار می‌دهد. او داستان ایکاروس و منفعت گیری‌های معنایی از آن را یک فریب در راستای احتیاط بیشتر از حد می‌داند و پیشنهاد می‌کند آگاهانه برای کسب‌کارتان خطر کنید و از دایره امنتان بیرون بیایید.

هنر پیشرفت‌کردن فهمیدن این نوشته است که باید دست از چه‌چیزی برداشت. بی‌دردسر‌ترین راه، نگه داری وضع حاضر، انجام‌دادن کاری که قبلا نتیجه‌قسمت بوده و نهان‌شدن می‌باشد، به‌خصوص نهان‌شدن از چشم‌اندازهای آشکار دنیای بعد از انقلاب تازه. انجام این کار زیاد بی‌دردسر است و اگر دنیا به‌قدر کافی آهسته پیش برود، حتی می‌توانید این کار را برای یک زمان با پیروزی انجام دهید.

۷. همه بازاریاب‌ها دروغگو می باشند

همه بازاریاب‌ها دروغ‌گو هستند

مترجم (نظر کاربران): سعید یاراحمدی
انتشارات (نظر کاربران):
آموخته
تعداد صفحه:
۲۰۰

این کتاب درس‌هایی از بازاریابی اصولی برای همه کسب‌وکارها دارد. ست گادین در این تاثییر پافشاری می‌کند از روش تعریف و تمجید محصول و خدمات خود در زمان بازاریابی اجتناب کنید و در عوض برای مشتریانتان یک داستان تعریف کنید داستانی که باخواسته آنها مطابقت داشته باشد. این که چطور داستانتان را خلق کنید و سپس چطور آن را تعریف کنید، نوشته مهم کتاب «همه بازاریاب‌ها افترا می‌گویند» است.

اصول حاکم بر داستان‌سراییِ خلاقانه دلنشین‌اند؛ ولی هنگامی رقبایی دارید، چه‌کار می‌کنید؟ چطور به داستان‌های در حال رقابت در بازار عکس العمل نشان می‌دهید؟ با اهمیت ترین اصل این است: اگر تلاش کنید داستان رقبایتان را بهتر تعریف کنید، موفق نمی‌شوید.

۸. به جعبه دست بزن

به جعبه دست بزن از کتاب های ست گودین

مترجم (نظر کاربران): صدف حکیم‌زاده
انتشارات (نظر کاربران): آموخته
تعداد صفحه: ۹۰

ست گودین با کتاب «به جعبه دست بزن» سراغ آن‌ دسته از افرادی رفته است که از انجام‌دادن کارهای خاصی طفره می‌روال. او در این تاثییر شما را با بزرگ‌ترین هراس‌هایتان روبه رو و تشویقتان می‌کند کاری را اغاز کنید که همیشه می‌خواستید. اگر از آن‌ دسته افرادی هستید که ایده‌ها و کارهای انجام‌نشده بسیاری دارند، شما همان مخاطبی هستید که این کتاب برای او نوشته شده است.

اغاز یک پروژه، یعنی غوغا به راه انداختن، یعنی انجام کاری که به نظر می‌رسد ریسک دارد. نه فقط این که اغاز کردم به فکر کردن درمورد این نوشته یا باید درمورد این نوشته جلسه بگذاریم یا حتی خواست ثبت اختراع کردم. نه، اغاز. رفتن به نقطه ای غیر قابل برگشت. جهش. ضمانت. عملی کردن.

۹. تیم قیمت است

تیم ارزش است از کتاب های ست گودین

مترجم (نظر کاربران): صدرا صمدی دزفولی
انتشارات (نظر کاربران): مون
تعداد صفحه: ۱۶۸

اقتصاد جهان مدام در حال تحول است اگر بخواهیم در این تغییرات کسب‌وکارمان دوام داشته باشد، باید برای چالش‌های بسیاری آماده باشیم. به‌گفتن مدیر و رهبر یک کسب‌وکار چطور با چالش‌ها و تغییرات ناگهانی تیم خود را مدیریت کنیم تا کسب‌وکارمان زنده بماند؟ جواب به این سوال نوشته مهم این کتاب است.

۱۰. همه ما شگفت‌وغریبیم

همه ما عجیب و غریبیم از کتاب های ست گودین

مترجم (نظر کاربران): محمد خضرزاده
انتشارات (نظر کاربران): آموخته
تعداد صفحه: ۸۸

در کتاب «همه ما شگفت‌وغریبیم» ست گودین تنوع نیازها و سلیقه‌های گوناگون را به‌گفتن شاخصه مهم عصر حاضر معارفه می‌کند و از بازاریاب‌ها و تولیدکننده‌ها می‌خواهد این تنوع را بپذیرند و بازارشان را مطابق آن برنامه‌ریزی کنند. نوع نگاه ست گادین در این کتاب می‌تواند راه‌حل تعداد بسیاری از چالش‌های شما در جایگاه کارآفرین باشد چراکه شناخت مشتری و نیازهای او اولین قدم در اراعه هر خدمت و محصولی به‌ شمار می‌رود.

هنگامی بتوانی افرادی را که تنها چند دلار در روز درآمد دارند، به فهرست افرادی که حق انتخاب دارند اضافه کنی و آنها را در بازاریابی خود در نظر بگیری، در واقع در را به روی نیمی از جهان گشوده‌ای و زیاد منتفع خواهی شد.

شما بگویید

کدام‌یک از کتاب‌های معارفه‌شده را خوانده‌اید؟ جای کدام‌یک از کتاب‌های ست گودین در این مقاله خالی است؟ اگر از خوانندگان همیشگی کتاب‌های ست گودین هستید، تأثیرگذارترین جمله‌ای را که از این نویسنده برای دارید در تکه نظرها برایمان بنویسید.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها