قیمت غذایی سینه مرغ؛ مزایا و بهترین روش مصرف آن

زنی در حال خوردن سینه مرغ سوخاری


سینه مرغ منبع بسیار پروتئین بدون چربی است. این یعنی زیاد تر کالری و درشت‌مغذی‌های حاضر در آن از پروتئین به دست می‌آید. افرادی که پروتئین کافی مصرف می‌کنند، به‌راحتی می‌توانند توده عضلانی بدنشان را نگه داری کنند و متابولیسم بدن را افزایش دهند. در این مقاله، درمورد قیمت غذایی سینه مرغ و مزایا آن می‌گوییم. با ما همراه باشید.

قیمت غذایی سینه مرغ

قیمت غذایی یک وعده ۸۵گرمی سینه مرغ کبابی بدون استخوان و پوست عبارت است از:

  • کالری: ۱۲۸
  • چربی: ۲٫۷ گرم
  • سدیم: ۴۴ میلی گرم
  • کربوهیدرات: ۰ گرم
  • فیبر: ۰ گرم
  • قند: ۰ گرم
  • پروتئین: ۲۶ گرم

۱. کالری

۸۰درصد کالری سینه مرغ از پروتئین و مابقی آن از چربی فراهم می‌بشود.

۲. کربوهیدرات

کربوهیدرات سینه مرغ حاوی شکر یا نشاسته نیست (مگر این که با چاشنی تهیه شده باشد)، به این علت کربوهیدرات ندارد. بار گلیسمی تخمینی سینه مرغ نیز صفر است.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
آمیب مغزخوار؛ همه‌چیز درمورد این عامل بیماری‌زای کشنده

۳. چربی

سینه بدون پوست کمتر از ۳ گرم چربی دارد و این چربی از نوع چربی اشباع‌نشده است. اگر پوست سینه را جدا نکنید و آن را همراه با پوست بپزید، مقدار چربی، کالری و پروتئین آن زیاد تر خواهد شد. یک وعده ۸۵گرمی سینه مرغ کبابی یا پخته‌شده با پوست ۱۶۶ کالری، ۶٫۶ گرم چربی و ۲۵ گرم پروتئین دارد.

۴. پروتئین

مقدار پروتئین سینه مرغ ۸۵گرمی ۲۶ گرم است؛ این یعنی منبع بسیار‌ای برای فراهم پروتئین بدون چربی است. خوردن این غذای لذیذ روشی ساده برای فراهم برخی از نیازهای پروتئینی بدن بدون مصرف چربی زیاد است.

۵. ویتامین‌ها و مواد معدنی

سینه مرغ سرشار از سلنیوم، فسفر، ویتامین B۶ و نیاسین است. سلنیوم برای کارکرد تیروئید و ساخت دی‌ان‌ای مهم است. نیاسین و B۶ هم از خانواده ویتامین‌های B محلول در آب‌اند که نقشی مهم در کارکرد سلولی دارند.

مزایا سینه مرغ برای سلامتی

پروتئین کم‌چرب حاضر در گوشت سینه مزایا چشمگیری دارد و این غذا را به مکملی سودمند برای تعداد بسیاری از برنامه‌های غذایی تبدیل می‌کند. با اهمیت ترین مزایا سینه مرغ برای سلامتی را در این تکه از مقاله معارفه می‌کنیم.

ادامه مطلب
تست آیزنک؛ نظریه شخصیت هانس آیزک و مدل PEN

۱. ساخت و نگه داری توده عضلانی

پروتئین در تشکیل و نگه داری توده عضلانی و عضله‌سازی زیاد الزامی است. اگر هدفتان از تمرین قدرتی عضله‌سازی است، با مصرف سینه مرغ در کنار این تمرین می‌توانید به خواسته‌تان برسید. از آنجایی که سینه سرشار از پروتئین است، قسمت مهمی از رژیم غذایی مناسب برای ساختن توده عضلانی محسوب می‌بشود. بعد اگر به‌جستوجو تناسب اندام هستید، پخت غذا با سینه مرغ را در برنامه روزانه‌تان بگنجانید.

۲. تحکیم استخوان‌ها

در قبل دانشمندان و پزشکان معتقد بودند رژیم غذایی سرشار از پروتئین حیوانی تراکم استخوان را افت و گمان شکستگی استخوان را افزایش می‌دهد، اما با گذشت زمان و انجام پژوهش‌های زیاد تر تحول نظر دادند. بر پایه پژوهش‌های تازه، پروتئین و کلسیم با اهمیت ترین مواد معدنی برای محافظت از استخوان‌ها محسوب خواهد شد و مصرف پروتئین کافی برای قوی و سالم نگه‌داشتن استخوان‌ها زیاد مهم است.

۳. افت اشتها

مصرف پروتئین زمان طویل‌تری شما را سیر نگه می‌دارد که این خود جهت افت هوس غذایی و جلوگیری از پرخوری می‌بشود. در پژوهشی، محققان مردان دچار اضافه وزن را که رژیم‌های غذایی کم‌کالری داشتند، برسی کردند. مطابق این پژوهش، افرادی که پروتئین بیشتری مصرف می‌کردند، زمان‌زمان بیشتری سیر می‌ماندند و قادر به مهار اشتهایشان بودند.

ادامه مطلب
قوز قرنیه با چشم‌ها چه می‌کند و درمانش چیست؟

۴. افزایش سروتونین و ملاتونین

سینه مرغ حاوی تریپتوفان است، آمینواسیدی الزامی که سنتز پروتئین را تنظیم می‌کند و در توانایی مغز برای ترشح سروتونین نقش دارد. افرادی که بدنشان سروتونین کافی تشکیل نمی‌کند، امکان پذیر دچار علائم افسردگی یا مشکلات حافظه شوند. یکی دیگر از عملکردهای مهم تریپتوفان تنظیم ترشح ملاتونین است؛ با تشکیل این هورمون خواب فرد به‌خوبی تنظیم می‌بشود.

آلرژی به گوشت مرغ

به‌ندرت پیش می‌آید که فردی به گوشت مرغ آلرژی داشته باشد، اما غیرممکن هم نیست. به‌حرف های پزشکان، حساسیت به طیور تقریبا به‌اندازه حساسیت به گوشت قرمز رایج است، اما حساسیت به یک نوع گوشت به معنی حساسیت‌داشتن به گوشت‌های دیگر نیست. بعضی اوقات اوقات افرادی که به تخم‌مرغ حساسیت دارند، به گوشت مرغ نیز حساس‌اند. در این نوع آلرژی، طبق معمول فرد زمان تماس با گوشت خام و مصرف گوشت نپخته دچار علائم آلرژی می‌بشود.

منع مصرف

افراد مبتلا به بیماری کلیوی باید در مصرف پروتئین، به‌اختصاصی به مقدار زیاد، محتاط باشند. اگر بیماری کلیوی دارید، درمورد بهترین منبع های و مقدار مصرف پروتئین پزشک مشورت کنید. از آنجا که مرغ نوعی پروتئین حیوانی محسوب می‌بشود، افرادی که رژیم غذایی گیاهی (گیاه‌خواری یا وگان) دارند نیز نمی توانند آن را مصرف کنند.

ادامه مطلب
روانشناسی رنگ صورتی؛ نماد عشق و امید یا ساده‌لوحی؟

روش تهیه و نگهداری

طبق معمول در فروشگاه‌های پروتئینی سینه مرغ جداگانه و آماده طبخ بسته‌بندی شده و در دسترس است. قبل از خرید این محصول سرشار از پروتئین، حتما برچسب قیمت غذایی مندرج روی محصول را بازدید کنید؛ برخی از انواع سینه امکان پذیر حاوی سدیم بیشتری باشند.

امکان پذیر مرغ خام حاوی باکتری‌های بیماری‌زایی همانند کامپیلوباکتر و سالمونلا باشد. گرچه پختن مرغ و حرارت‌دادنش این باکتری‌ها را از بین می‌برد، فرایند آماده‌سازی گوشت خام برای نگهداری نیز زیاد مهم است. هیچ زمان مرغ خام را نشویید و همیشه دست‌ها، ظروف و سطوح را سپس ازدست‌زدن به مرغ خام کاملا ضدعفونی کنید.

نحوه طبخ

نحوه پخت تأثیری دیدنی بر مقدار چربی و کالری وعده غذایی شما دارد. اگر می‌خواهید چربی قولهای غذایی‌تان را محدود کنید، کباب‌کردن مرغ سالم‌ترین روش پخت آن است. پختن مرغ، سرخ‌کردن یا تفت‌دادن آن در کره یا روغن یا اضافه‌کردن چاشنی‌های گوناگون علتافزایش چربی و کالری آن می‌بشود. خورش با سینه مرغ نیز یکی از غذاهای پرطرف‌دار است.

ادامه مطلب
کولین؛ همه‌چیز درمورد این ماده مغذی حیاتی برای بدن

سؤالات رایج

۱. سینه مرغ چه مقدار پروتئن دارد؟

هر ۱۰۰ گرم سینه مرغ پخته بدون پوست حاوی ۳۱ گرم پروتئین است.

۲. سینه مرغ چه مقدار کالری دارد؟

یک وعده ۱۰۰گرمی سینه مرغ ۱۶۵ کالری دارد.

کلام پایانی

مرغ یکی از محبوب‌ترین گوشت‌های مصرفی در سراسر جهان است، به‌خصوص در بین علاقه‌مندان به تناسب اندام. مصرف غذاهای پروتئین‌دار یکی از بهترین و سالم‌ترین راه حلها برای رسیدن به اهدافی همانند ساخت توده عضلانی، چربی‌سوزی و عضله‌سازی است. پروتئین زیاد و کالری کم مرغ علتمی‌بشود بتوانید با خیال راحت و بدون نگرانی بابت مصرف کالری زیاد مرغ بیشتری بخورید.

شما هم از سینه مرغ زیاد منفعت گیری می‌کنید؟ زیاد تر چه غذاهایی با آن درست می‌کنید؟ لطفا نظرات و ازمایش ها ارزشمندتان را با ما و کاربران عزیزمان در بین بگذارید.

هشدار! این نوشته فقط جنبه آموزشی دارد و برای منفعت گیری از آن ملزوم است با پزشک یا متخصص وابسته مشورت کنید. اطلاعات زیاد تر



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها