این ربات پوشیدنی امکان کوهنوردی را برای سالمندان فراهم می کند

این ربات پوشیدنی امکان کوهنوردی را برای سالمندان فراهم می کند


پژوهشگران کره جنوبی نوعی ربات تازه گسترش داده اند که می تواند به سالمندان قوت کوهنوردی بدهد.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، افراد سالمند و دارای ضعف عضلانی می توانند با این ربات کوهنوردی کرده و به انجام فعالیت های روزانه بپردازند. این وسیله کمکی می تواند افتقوت عضلانی را در افراد مسن جبران کند‌.‌این فناوری نواورانه می تواند به بهبود و افزایش کیفیت زندگی سالمندان نیز پشتیبانی کند.

این ربات در مرکز تحقیقات رباتیک هوشمند در کره جنوبی و به سرپرستی لی جونگ وون گسترش یافته است. این ربات با نام مون واک اومنی به معنی حمایتفعالانه از قوت پا می‌تواند به افراد سالخورده پشتیبانی کند تا به راحتی برای صعود به قله کوه موفق شوند. در قبل ربات‌های پوشیدنی گوناگونی گسترش یافته‌اند اما همه انها به علت وزن زیاد دارای محدودیت‌هایی برای توانبخشی بیماران در محیط‌های سرپوشیده بوده اند. اما مون واک یک ربات پوشیدنی زیاد سبک با قابلیت پیش بینی حرکات کاربر است که می‌تواند به راحتی توسط افراد سالمند پوشیده بشود.

ادامه مطلب
امارات با همکاری ChatGPT بزرگترین توسعه دهنده هوش مصنوعی در خاورمیانه خواهد شد

هوش مصنوعی این ربات در لحظه راه رفتن کاربر را تحلیل کرده یط‌های گوناگون از جمله شیب‌های ملایم و مسیرهای صخره‌ای یک حمایتایمن و موثر را از عضلات به عمل می‌آورد. افراد منفعت گیری کننده از این ربات توانستند کوهستان بوکانسان را با قابلیت مطمعن حمایتعضلانی توسط ربات‌های پوشیدنی به راحتی بالا بروند.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها