خواهر و برادرهای زیاد تر می‌تواند علتافت سلامت روانی در نوجوانی بشود

خواهر و برادرهای بیشتر می‌تواند باعث افت سلامت روانی در نوجوانی شود


مطالعه تازه محققان نشان می دهد وجود خواهر و برادر زیاد تر در خانواده می تواند علتافت سلامت روان در نوجوانان بشود‌. عوامل بسیاری از قبیل حالت اجتماعی و مالی خانواده نیز در ضعیف شدن سلامت روان موثر می باشند.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهش تازه که روی تعدادی از نوجوانان ژاپنی، چینی و آمریکایی انجام گرفته است نشان می دهد نوجوانان خانواده های پرجمعیت دارای سلامت روان پایین تری می باشند.

محققان دانشگاه اوهایو مطالعه خود را روی ۹۴۱۷ نوجوان چینی و ۹۱۹۱ نوجوان آمریکایی انجام دادند. این پژوهش نشان داد نوجوانان مربوط به خانواده های کم جمعیت سلامت روان بهتری نسبت به نوجوانان خانواده های پرجمعیت داشتند. در این مطالعه به مفهوم رقیق سازی منبع های پرداخته شد. این مفهوم به در دسترس بودن منبع های مالی و دقت و زمان والدین حرف های میشود. با افزایش تعداد فرزندان این منبع های افت خواهد یافت.

ادامه مطلب
لپ تاپ تازه لنوو می‌تواند در همه شرایط به طور بی‌صدا کار کند

در این تحقیقات نوجوانان دارای یک خواهر یا برادر و یا بدون خواهر و برادر دارای سلامت روان بهتری بودند. یکی از محققان این پژوهش در رابطه این مطالعه می گوید: در صورتیکه منبع های مربوط به والدین همانند یک کیک در نظر گرفته بشود فرزند تک می تواند همه آن را به دست آورد. در حالیکه هر خواهر و برادر اضافات می تواند منبع های و دقت را دریافت کرده و سهم هر کودک از منبع های کمتر خواهد شد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
نسل دوم اپل واچ اولترا با صفحه نمایش بزرگتر و مجهز به تراشه جدید معرفی شد



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها