اچ پی از دعوا هکرهای روسی در اواخر سال ۲۰۲۳ خبر داد

اچ پی از حمله هکرهای روسی در اواخر سال 2023 خبر داد


شرکت اچ پی (HP Enterprise) خبرداد که سال قبل توسط یک گروه هکر روسی مورد دعوا قرار گرفته است. بر پایه گزارش‌های حاضر، انگارً این گروه هکر Midnight Blizzard است که با نام Cozy Bear نیز شناخته می‌بشود و اخیراً به ایمیل چندین مدیر ارشد و کارمند مایکروسافت دسترسی اشکار کرده بودند.

اچ پی در پرونده کمیسیون بورس و اوراق خود توضیح می‌دهد که در ۱۲ دسامبر سال ۲۰۲۳ فهمید شده یک هکر به محیط ایمیل مبتنی بر ابر آن دسترسی اشکار کرده است. بعد از همکاری با کارشناسان امنیت سایبری خارجی، این شرکت فهمید شد که هکر امکان پذیر به «درصد مقداری» از داده‌های حساب‌های ایمیل متعلق به کارمندان قسمت‌های گوناگون خود، از جمله افرادی که در حوزه امنیت سایبری مشغول می باشند، دسترسی اشکار کرده باشند و آن‌ها را سرقت کرده‌اند.

ادامه مطلب
دوستی در محیط کار؛ مزایا، صدمه‌ها + ۷ پیشنهاد برای مدیریت آن_رنگو

هرچند HP اظهار نکرده که چه نوع داده‌هایی در جریان این دعوا سرقت شده است، اما به حرف های آن، هکرها با سوءاستفاده از یک رخنه امنیتی قبلی موفق به انجام این کار شده‌اند.

گروه هکری Midnight Blizzard این چنین مسئول حملات SolarWinds بوده است که چندین نهاد دولتی از جمله وزارت خزانه داری ایالات متحده و امنیت داخلی را تحت تأثیر خود قرار داد. علاوه بر این، آژانس امنیت ملی نیز در سال ۲۰۲۰ آن را به تلاش برای سرقت تحقیقات مربوط به واکسن‌های کووید-۱۹ از ایالات متحده، بریتانیا و کانادا متهم کرد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
ردمی در 10 سال قبل یک میلیارد گوشی فروخته است

«آدام آر باوئر»، سخنگوی اچ‌پی خبرداد که این شرکت نمی‌تواند به‌طور دقیق بگوید که آیا این حادثه به نقض داده‌های مایکروسافت ربط دارد یا خیر. او این چنین او گفت که «حوزه کل صندوق‌های پستی و ایمیل‌های مورد دسترسی غول فناوری در دست بازدید است.» تا بحال تحقیقات انجام‌شده مشخص می کند که این دعوا روی عملیات اچ پی تأثیر مادی نداشته است، اما این شرکت هم چنان در حال بازدید دعوا همکاری با مجریان قانون است.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها