باتری های تازه خودروهای برقی بدون فلزات کمیاب ساخته خواهد شد

باتری های جدید خودروهای برقی بدون فلزات کمیاب ساخته می‌شوند


محققانی از دانشگاه ام آی تی از مواد آلی برای ساخت کاتد باتری منفعت گیری کردند. با پشتیبانی باتری های تازه نیاز صنعت خودروهای برقی با فلزات کمیاب افت می یابد.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اکنون باتری های مورد منفعت گیری برای خودروهای الکتریکی دارای فلز کبالت می باشند که از نظر زیست محیطی و مالی هزینه بالایی دارد.‌ اکنون محققان دانشگاه ام آی تی ماده جدیدی را برای بکارگیری درون باتری ها ساخته اند که می تواند جانشین کبالت یا نیکل بشود. مطابق حرف های این محققان ماده مورد نظر با هزینه کمتر می تواند جانشین کبالت بشود. این چنین امکان هدایت جریان الکتریکی در باتری همانند کبالت وجود خواهد داشت.  این باتری دارای ظرفیت ذخیره سازی اختصاصی ای بوده و نسبت به باتری های کبالت سریع تر شارژ می‌بشود.

ادامه مطلب
چطور در اینستاگرام فروش بیشتری داشته باشیم؟

میرچا دینکا، استاد انرژی در ام آی تی در این مورد می گوید: این ماده می تواند در آینده تاثییر بسیاری روی این صنعت داشته باشد. چون قابل رقابت با فناوری های جاری بوده و می تواند با قرارگیری درون باتری ها از مشکلات زیستی و هزینه ها بکاهد.

در باتری های لیتیوم یونی از کبالت به گفتن کاتد منفعت گیری میشود. این فلز کمیاب قیمت زیاد بالایی دارد. این چنین استخراج این فلز علتایجاد زباله های سمی شده و می تواند زمین، هوا و آب را آلوده کند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
جاسوسان چینی تلفنهای ارزان تجهیزبه ابزارهای جاسوسی می‌فروشند



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها