های‌بانک، اغاز فعالیت نئوبانکی ما خواهد می بود

های‌بانک، آغاز فعالیت نئوبانکی ما خواهد بود


بانک کارآفرین از انتقال سرویس‌های خود به های‌بانک و تجمیع فرآیندها در این پلتفرم خبر داد. در نشست خبری بانک کارآفرین، به تشریح حالت مهاجرت اطلاعات و یکپارچه ساختن فعالیت‌های بانک کارآفرین از سامانه آفرین به داتین و این چنین برنامه‌ای این بانک برای سال آینده تعلق داده شد.

«علی اصغر تقوی»، معاون مدیرعامل فناوری اطلاعات بانک کارآفرین، ضمن اصرار بر اهمیت پلتفرم‌های دیجیتال در منفعت‌وری فعالیت‌ها، علت مهم این مهاجرت از سامانه آفرین به داتین را یکپارچه‌سازی فعالیت‌ها و اراعه بهتر سرویس‌های بانک کارآفرین دانست و از اندوخته‌گذاری این بانک در های‌بانک به گفتن سکوی دیجیتال بانک کارآفرین خبر داد.

با دقت به این که این سومین هسته مستقر شده در بانک کارآفرین است، معاون مدیرعامل فناوری اطلاعات این بانک در تشریح این هسته و علت پایان فعالیت در هسته قبل گفت : «قرارداد و پروتکل‌های هسته قبلی را به علت تحریم‌ها نتوانستیم به‌روزرسانی کنیم و به لحاظ فنی به مشکل بر خورده بودیم و امکان گسترش نداشتیم. شرکت مادر نیز مارا پوشش نمی‌داد و ناچار به مهاجرت شدیم.»

ادامه مطلب
ماهواره انویست به فضا پرتاب شد

تقوی درمورد دلایل انتخاب Core داتین گفت : «در این فرآیند، ما به قیاس امتیازها پرداختیم و امور بانکی و مالی را با نهادهای کسب‌وکاری دیگر در نظر گرفتیم. این چنین امتیازهای بانک رقیب را مورد دقت قرار دادیم و با دقت به بدنه کارشناسی بانک کارآفرین و قوت فنی داتین تصمیم به انتخاب این شرکت گرفتیم.»

او درمورد اهمیت این عملیات اظهار کرد: «ما تلاش کردیم تا همه انتقال به طور تجمعی و بدون هیچ‌ مغایرات و پیچیدگی برای مشتریان و کارکنان انجام بشود. در فرآیند انتقال، اطلاعات مشتریان، از جمله شماره حساب‌ها، شماره کارت‌ها، و رمز اول‌ها، به طور کاملاً شفاف باقی بمانند و هیچ تغییری در آنها اعمال نشود. از این منظر، دقت کردیم تا مشتریان هیچ مشکلی در این فرآیند توانایی نکنند. این چنین انتخاب محصول، تشکیل زیرساخت و دیتاسنتر برای میزبانی این پلتفرم از مرحله های اساسی می بود که با پیروزی امجام شد.»

ادامه مطلب
این ربات قبل از لبخندزدن شما، آن را تشخیص می‌دهد + ویدیو_رنگو

به حرف های معاون مدیرعامل فناوری اطلاعات بانک کارآفرین، این پروژه از بهمن ۱۴۰۱ فعالیت خود را اغاز کرد و در راستای قرارداد منعقد شده، فرآیند عملیاتی نیز از خرداد ماه سال جاری اغاز شد. در ادامه نیز از مهر ماه فعالیت‌ها شدت گرفت و سرانجام در دی ماه، فرآیند مهاجرت را از سامانه آفرین به سامانه داتین با موفقت انجام شد. او باور دارد این یکی از سریع‌ترین انتقال‌ها در شبکه بانکی سرزمین بوده که ۱۱ کارگروه در این فرآیند فعالیت و همکاری داشتند.

معاون مدیرعامل فناوری اطلاعات بانک کارآفرین، این عملیات را عملیاتی موفق‌آمیز دانست و در تشریح جزئیات فرمود: «در راستای تجیز کردن و متصل کردن های‌بانک به سامانه‌های بانکی نیز، ۱۲۰ سرویس گرفته و همزمان با فرآیند مهاجرت، گسترش دادیم. در حوزه گزارش نیز با ۸۱۰ گزارش روبه رو بودیم و با بازدید های متعدد و فعالیت‌های مهندسی که بر گزارش‌ها صورت گرفت، تعداد کلی گزارش‌ها به ۹۵۰ مورد رسید تا به افزایش منفعت‌وری پشتیبانی کند. این چنین منبع های را برتری‌بندی نکرده و همه موارد را به طور موازی، یکپارچه و بدون مغایرت انجام دادیم.»

ادامه مطلب
«رابرت دنیرو» اپل را به سانسور سخنرانی‌اش در مراسم جوایز گاتهام 2023 متهم کرد

تقوی در ادامه اظهار داشت که های‌بانک به گفتن پلتفرم دیجیتال بانک کارآفرین توانسته جانمایی خوبی داشته باشد و مشتریان بعد از یک هفته به این پلتفرم مراجعه و مهاجرت کرده و از خدمات آن منفعت‌مند شدند.

به حرف های او بیشتر از ۱۵ هزار تماس در این دو هفته جواب داده شده و متوسط تعداد تماس‌ها در روز ۱۰۰۰ عدد متوسط بازه وقتی پاسخگویی ۵ دقیقه‌ای بوده است. بعد از منفعت گیری از های‌بانک نیز تماس‌ها روال نزولی داشته و شرایط قسمت ربط با مشتریان در شرایط پایدار قرار دارد و به‌روزرسانی‌ها نیز انجام شده و ادامه خواهد داشت.

معاون مدیرعامل فناوری اطلاعات بانک کارآفرین ضمن اظهار های‌بانک به گفتن اغاز نئوبانک کارآفرین فرمود: «با دقت به ماموریت‌های بانک در راستای اقتصاد تعاونی و خرده‌فروشی نیز های‌بانک، علاوه بر جایگزینی همه پلتفرم‌های باتک آینده، اغاز نئوبانک بانک کارآفرین نیز خواهد می بود. تقوی در ادامه فرمود که مهاجرت از جنس بیگ‌بنگ بوده و هسته قبلی به طور کامل منتی شده و اکنون به طور کامل بر روی داتین فعال است.

ادامه مطلب
سامسونگ در حال توسعه پردازنده‌های گرافیکی موبایل خود است

او در خصوص چشم‌انداز آینده بانک کارآفرین نقل کرد: « نگاه ما بر پایه دیجیتالی بوده و با این رویکرد فعالیت می‌کنیم. انتظار داریم که بعد از استقرار و گسترش اکوسیستم دیجیتال ما، سرویس‌های بهتری اراعه دهیم و خدمات نوآورانه اراعه کنیم. مقصد ما از خلاقیت و گسترش در بازار، این است که همکاران در هلدینگ با تکنولوژی‌های روز به خوبی همکاری کنند و خدمات ممتازی اراعه دهیم.»

به حرف های تقوی، ۷۵ هزار مشتری، اعم از حقیقی و حقوقی در پلتفرم‌های بانک مستقر شده و این تهداد قبل مهاجرت به ۴۰ هزار کاربر فعال محدود می‌شد.  

«میلاد حسینی»، مدیر روابط عمومی بانک کارآفرین نیز از حمایتبانک کارآفرین از شرکت‌های دانش‌بنیان، این چنین ورود به سرویس‌های خدمات شهری خبر داد. او در این راستا گفت: «شرکت عصر امید کارآفرین و مدیریت اندوخته‌گزاری ستارگان به گفتن بازوی اندوخته‌گذاری در حوزه استارتاپ‌ها و فین‌تک‌ها در بانک کارآفرین می باشند و مطابق برنامه ما برای سال آینده، به مقدار خوبی رسیده و تعداد بسیاری از سهام‌ها را خواهیم داد.»

ادامه مطلب
1win Casino Lugar Oficial De Una Casa De Apuestas, Tragamonedas, Máquinas Para Jueg

تقوی در آخر این نشست از اراعه محصولات تازه در اغاز اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ و اغاز پروژه دیتاسنتر تازه خبر داد و ضمن امیدواری به منفعت‌وری در آخر فروردین سال آینده، اتفاق مهمی برای گسترش زیرساخت‌های داخلی دانست.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها