محققان با منفعت گیری از تکنیک‌های تصویربرداری گفتگوی یک گیاه را ثبت کردند

محققان با استفاده از تکنیک‌های تصویربرداری گفتگوی یک گیاه را ثبت کردند


به حرف های محققان گیاهان از طریق غبار ظریفی که به طور ترکیبات معلق در هوا در اطراف آنها قرار دارند برای برقراری ربط و محافظت از خود منفعت گیری می‌کنند.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان از دهه ۱۹۸۰ در رابطه گفتگوی بین گیاهان مطلع بوده و اکنون توانسته‌اند از طریق تکنیک‌های تصویربرداری آن را به ثبت برسانند. ربط بین گیاهان برای انسان به طور نامحسوس بوده و ترکیباتی همانند بو علتمی‌بشود تا گیاهخواران گرسنه دفع شده و به گیاهان همسایه در رابطه شکارچیان هشدار داده بشود. دانشمندان از سال ۱۹۸۰ تا بحال به ربط بین گیاهان آگاه بوده و این چنین در بین ۸۰ گونه گیاهی نیز آن را شناسایی کرده بودند.

محققان ژاپنی اکنون با منفعت گیری از تکنیک‌های تصویربرداری سریع توانسته‌اند نحوه دریافت و عکس العمل گیاهان را نسبت به آلارم‌های هوایی ثبت کنند. پیش از این در فهمیدن ما از ربط بین گیاهان یک شکاف اساسی وجود داشت و آن نحوه ارسال مطلب و یا دریافت توسط گیاهان بوده است.

ادامه مطلب
راه‌اندازی قوی‌ترین لیزر پرتو ایکس جهان

در این مطالعه یوری آرادانی و تاکویا اومورا دو زیست شناس مولکولی در دانشگاه سایتما ژاپن برای انتقال ترکیبات ساطع شده از گیاهان صدمه دیده از میکروسکوپ فلوئورسنس منفعت گیری کردند. در این مطالعه کرم‌های پیله ساز زوی برگ‌های گیاهان گوجه فرنگی، گوش موشی و علف‌های هرز قرار داده شد و محققان عکس العمل‌های گیاه دوم را در رابطه نشانه‌های خطر به ثبت رساندند. این گیاهان از نظر ژنتیکی تحول داده شده و سلول‌های آنها حاوی یک حسگر زیستی بوده که می‌تواند هجوم یون‌های کلسیم را از طریق آنها مشاهده کرد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
فرمول موفقیت در صنعت تبلیغات دیجیتال کشف شد!

سیگنال دهی کلسیم روشی است که حتی سلول‌های انسانی نیز از آن برای برقراری ربط منفعت می‌برند. روش به کارگیری اندازه‌گیری سیگنال‌های کلسیم همانند مطالعات قبلی روی گل‌های قهر و آشتی بوده است. در این مطالعه گیاهان صدمه دیده مطلب‌های همسایگان مجروح را به طور آشکار دریافت کرده و از طریق انفجار سیگنال‌های کلسیمی در برگ‌ها به آنها جواب دادند.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها