کوچک‌ترین گره مولکولی ساخته شده توسط دانشمندان در گینس ثبت شد

کوچک‌ترین گره مولکولی ساخته شده توسط دانشمندان در گینس ثبت شد


دانشمندان موفق شدند با منفعت گیری از ۵۴ اتم کوچک‌ترین و محکم‌ترین گره مولکولی را بسازند.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گروهی از محققان به تازگی توانستند کوچک‌ترین و محکم‌ترین گره مولکولی را با اتصال ۵۴ اتم به یکدیگر تشکیل کنند. این گره مولکولی به علت کوچک بودن در کتاب رکوردهای جهانی گینس به ثبت رسیده است. این ۵۴ اتم به طور یک گره مدام به یکدیگر متصل شده‌اند و اتم‌های آن شامل طلا کربن و فسفر است. محققان در این مطالعه گره ساخته شده را با نام Au6 معارفه کردند که با دقت به شش اتم طلا در آن نامگذاری شده است.

پیش از این گروهی از محققان در سال ۲۰۱۷ گره فرد دیگر با ۲۴ اتم ساختند که در کتاب گینس ثبت شده می بود. این چنین در سال ۲۰۲۰ گروه فرد دیگر از محققان با منفعت گیری از ۶۹ اتم یک گره با نسبت تقاطع ستون فقرات ۲۳ تشکیل کردند که در نوع خود رکورددار می بود. گره تازه نیز به گفتن کوچک‌ترین و تنگ‌ترین گره مولکولی شناخته می‌بشود که توانسته است با شکستن رکورد مربوط به سال ۲۰۲ ۰ در کتاب گینس ثبت بشود.

ادامه مطلب
فناوری خنک کننده CoolMax اینفینیکس می‌تواند تا ۱۰ درجه موبایل‌ها را خنک کند

در این کتاب علاوه بر گره مولکولی بزرگترین گره انسانی نیز به ثبت رسیده که توسط ۱۲۳ نفر در سال ۲۰۱۹ ساخته شد. این چنین یک کلاس مهد کودک بزرگترین گره چینی را ساخته است که نزدیک به ۴۰ متر طول و ۱۳۶ متر عرض داشته است.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها