چین در ۲۰۲۳ رکورد زد؛ بیشترین ظرفیت تشکیل برق با انرژی خورشیدی در جهان

چین و انرژی خورشیدی


آژانس ملی چین اظهار کرده است که ظرفیت تشکیل برق خورشیدی این سرزمین در سال ۲۰۲۳ به مقدار خیره‌کننده ۵۵.۲ درصد افزایش یافته است. چین تصمیم دارد تا سال ۲۰۶۰ مقدار کربن تولیدی خود را کاملاً خنثی کند. برای رسیدن به این مقصد، این سرزمین متعهد شده که تا سال ۲۰۳۰ نزدیک به ۱۲۰۰ گیگاوات انرژی تجدیدپذیر تشکیل کند. اکنون چین ۵ سال جلوتر از برنامه‌ریزی خود است و بیشترین ظرفیت تشکیل برق با انرژی خورشیدی در جهان را دارد.

بر پایه گزارش رویترز، ظرفیت تشکیل برق خورشیدی در چین در سال ۲۰۲۳ به ۵۵.۲ درصد رسیده است. داده‌ها مشخص می کند که این سرزمین در این سال با انرژی خورشیدی، بیشتر از ۲۱۶ گیگاوات برق تشکیل کرده که زیاد تر از کل ظرفیت خورشیدی آمریکا است. این چنین در کنار پروژه‌های تازه خورشیدی، ظرفیت تشکیل برق بادی این سرزمین ۲۰.۷ درصد افزایش یافته است.

ادامه مطلب
«پیتر تیل»، هم‌بنیان‌گذار پی‌پل ظاهراً خبرچین FBI بوده است

چین در سال ۲۰۲۳ بیشتر از هر سرزمین فرد دیگر پنل‌های خورشیدی نصب کرده است. ۲۱۶.۹ گیگاوات انرژی خورشیدی که این سرزمین به شبکه خود اضافه کرد، رکورد قبلی خود را که ۸۷.۴ گیگاوات در سال ۲۰۲۲ می بود نیز ناکامی.

رکورد چین در ظرفیت تشکیل برق با انرژی خورشیدی

بر پایه گزارش‌ها، زمان منفعت گیری از این تأسیسات افت یافته است که مشخص می کند رشد ظرفیت از رشد تقاضای انرژی زیاد تر است. یقیناً مطابق داده‌های منتشرشده، تشکیل برق‌آبی در سال قبل تقریباً ۵.۶ درصد افت داشته است.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
گلکسی زد فولد 6 به گمان زیادً اولین گوشی تاشو با فریم تیتانیومی خواهد بود_رنگو

چین که یکی از سرزمین‌های پرآلاینده جهان است، ۷۵.۹ گیگاوات انرژی بادی را نیز به مجموعه انرژی خورشیدی خود اضافه کرد که این خود رکوردشکنی فرد دیگر است. بر پایه گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، مقدار انرژی‌های تجدیدپذیر در سال قبل میلادی به رکورد ۵۱۰ گیگاوات در سطح جهانی رسید.

برآوردها حاکی از آن است که چین به گمان زیادً ۵۸ درصد از تأسیسات خورشیدی و ۶۰ درصد از تأسیسات بادی جهان را در سال ۲۰۲۳ به خود تعلق داده است. با وجود این پیشرفت‌ها، چین هم چنان به نیروگاه‌های زغال‌سنگ خود وابسته است که ۵۹ درصد از برق این سرزمین را فراهم می‌کنند.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها