هر آن‌چه از تریلر Indiana Jones and the Great Circle دستگیرمان شد

هر آن‌چه از تریلر Indiana Jones and the Great Circle دستگیرمان شد - ویجیاتو


بعد از زمان‌ها انتظار، ایکس باکس و ماشین‌گیمز (MachineGames) بالاخره در برنامه دولوپر دایرکت (Developer Direct) به طور رسمی و مفصل از بازی ایندیانا جونز رونمایی کردند. همان گونه که از قبل آشکار شده می بود گفتن رسمی بازی Indiana Jones and the Great Circle است و برای انتشار کردن در مقطع نامشخصی از سال ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است.

استودیوی ماشین گیمز با نمایش این بازی در مراسم دولوپر دایرکت تازه ما را با جنبه‌های مختلفی از جمله شخصیت‌ها، داستان، گیم‌پلی و رویکرد متغیری که در طراحی محیط و مرحله های به کار گرفته‌اند آشنا کرد. حال در این مقاله از ویجیاتو تصمیم داریم تا به دل تریلر بازی بزنیم و با اهمیت ترین اطلاعات آن را با یکدیگر مرور کنیم.

شخصیت ایندی؛ ترکیبی از صدای تروی بیکر و چهره هریسون فورد


اولین صحنه از تریلر بازی، باری دیگر ما را با یکی از نمادین‌ترین عناصر حاضر در مجموعه فیلم‌های ایندیانا جونز مواجه می‌کند؛ جایی که ایندی در یک محیط بیابانی گرم و خشک توسط نازی‌ها اسیر شده و با این حال هم چنان از خود مقاومت مشخص می کند و تسلیم نمی‌بشود. قیافه ایندی در این بازی زیاد همانند به چهره هریسون فورد (بازیگر ایندیانا جونز در سری فیلم‌های این شخصیت) طراحی شده و به لطف توانایی و توانایی بی‌نظیر تروی بیکر که صداپیشگی آن را بر مسئولیت دارد، صدای ایندی در بازی بی‌شباهت به صدای فورد در فیلم نیست.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
ماهواره BlueWalker 3 ارتباط ماهواره‌ای را به گوشی‌های عادی می‌آورد

تروی بیکر تابه‌حال نقش‌های نمادین تعداد بسیاری را در بازی‌های ویدیویی ایفا کرده است. از جوئل میلر (لست آو آس)، ساموئل دریک (آنچارتد) و ارون بلک (مورتال کامبت) گرفته تا بتمن و جوکر و اکنون هم باستان‌شناس معروف؛ ایندیانا جونز. با دقت به آن‌چه در این تریلر دیدیم، به‌نظر می‌رسد بیکر همانند همیشه توانسته روح مهم کاراکتر را به بهترین شکل ممکن به عکس بکشد و آن لحن دلنشین و شوخ‌طبع ایندی را نگه داری کند.

همراهان و دشمنان تازه ایندیانا جونز چه افرادی می باشند؟


هر آن‌چه از تریلر Indiana Jones and the Great Circle دستگیرمان شد - ویجیاتو

خوشبختانه ایندی تنها کاراکتری نیست که تریلر بازی به ما مشخص می کند. حال ما می‌توانیم نگاهی به همراه تازه او یعنی جینا داشته باشیم. جینا یک گزارشگر است که برای تحقیق روی مسائل گوناگون در ماجراجویی‌های ایندی شریک می‌بشود. این تریلر این چنین از دو شخصیت منفی دیگر هم پرده برمی‌دارد. یکی از این دو شخصیت شرور، لوکاس نام دارد که با نگاه کردن به او یاد ویلن‌های سری رزیدنت ایول همانند مندز و سدلر می‌افتیم. آن یکی هم امریک واس (Emmerich Voss) نام دارد؛ همان نازی‌ای که در اولین صحنه از تریلر با ایندی سخن بگویید می‌کند.

هر آن‌چه از تریلر Indiana Jones and the Great Circle دستگیرمان شد - ویجیاتو

نقش لوکاس (به گمان زیاد همان گونه که از چهره‌اش گمان می‌زنید) توسط بازیگر سری فیلم‌های کندی‌من (Candyman) یعنی آقای تونی تاد ایفا شده است. تاد تا پیش از این در بازی‌های Layers of Fear 2 و COD: Black Ops 2 وجود داشته است. راستی از فعالیت‌های تازه این هنرپیشه می‌توان به صداپیشگی شخصیت ونوم در بازی موفق مارولز اسپایدرمن ۲ (Marvel’s Spider-Man 2) اشاره کرد.

هر آن‌چه از تریلر Indiana Jones and the Great Circle دستگیرمان شد - ویجیاتو

از طرفی صداپیشگی شخصیت جینا توسط الساندرا ماستروناردی انجام شده است. این چنین می‌دانیم امریک واس به گفتن یک شخصیت شرور روانی معارفه شده که ماریوس گاوریلیس نقش آن را ایفا می‌کند. گاوریلیس صداپیشه شخصیت سم پورتر بریجز در دوبله آلمانی بازی دث استرندینگ و شخصیت بتمن در بازی گاتهام نایتز به‌شمار می‌رود. او این چنین صداپیشگی برخی از NPCهای بازی استارفیلد را بر مسئولیت داشته است.

خود را برای شنیدن یک موسیقی استثنایی آماده کنید!


هر آن‌چه از تریلر Indiana Jones and the Great Circle دستگیرمان شد - ویجیاتو

این مورد علتتعجب تعداد بسیاری از طرفداران شده اما باید اظهار کنیم که جان ویلیامز افسانه‌ای روی موسیقی بازی Indiana Jones and the Great Circle کار نمی‌کند و این ماموریت به دست گوردی هاب سپرده شده است. یقیناً این اولین بار نیست که هاب به‌جای ویلیامز، موسیقی متن بازی‌های لوکاس‌فیلم (Lucasfilm) را می‌نوازد.

ادامه مطلب
تنها 17 درصد از اپ‌های فروشنده اشتراک، درآمد ماهانه 1000 دلاری دارند

هاب تا به‌ امروز در خلق موسیقی بازی‌های بسیاری از مجموعه جنگ ستارگان نقش داشته و به گفتن آهنگساز آثاری نظیر استار وارز: بتل‌فرانت (Star Wars: Battlefront)، بتل‌فرانت ۲ (Battlefront 2)، اسکوادرونز (Squadrons)، جدای فالن اوردر (Jedi: Fallen Order)، جدای سروایور (Jedi: Survivor)، استار وارز: اولد ریپابلیک (Star Wars: The Old Republic) و این چنین بازی هیلو وارز ۲ (Halo Wars 2) شناخته می‌بشود.

گیم‌پلی ایندیانا جونز؛ اثری اول‌شخص با برخی المان‌های سوم‌شخص


هر آن‌چه از تریلر Indiana Jones and the Great Circle دستگیرمان شد - ویجیاتو

برخلاف سری بازی‌های آنچارتد (Uncharted) و توم ریدر (Tomb Raider)، ایندیانا جونز در وهله اول یک توانایی اکشن ادونچرِ (ماجراجویی) اول‌شخص در نقش ایندی خواهد می بود و این چنین در معدود لحظاتی (به زمان پیمایش محیط‌های گوناگون همانند بالا رفتن از یک دیوار یا تاب خوردن و آویزان شدن از محیط و سکوها) گیم‌پلی بازی حالت سوم‌شخص به خود می‌گیرد. شما در حالت اول شخص نازی‌ها را با مشت و شلاق لت و پار می‌کنید ولی هنگامی به سینماتیک‌ها و کات‌سین‌های بازی می‌رسید یا برای مثال می‌خواهید یک مسیر را با منفعت گیری از زیپ‌لاین بپیمایید، می‌توانید کرکتر ایندی را در حالت سوم‌شخص ببینید.

هر آن‌چه از تریلر Indiana Jones and the Great Circle دستگیرمان شد - ویجیاتو

بازی‌های قبل استودیوی ماشین‌گیمز همانند Wolfenstein 2: The New Colossus هم تقریبا از این چنین ساختاری پیروی می‌کردند و شامل گیم‌پلی اول‌شخص و زاویه دوربین سوم‌شخص برای کات‌سین‌ها می‌شدند. این استودیو می‌گوید مقصد نهایی آن‌ها این است که گیمر به گفتن ایندی در این ماجراجویی غوطه‌ور بشود. با این حال گیم‌پلی بازی جدا از همه نوآوری‌ها و المان‌ها و عناصر جذابی که دارد، زیاد تر حس یک آنچارتد اول‌شخص را به مخاطب القا می‌کند.

شلاق ایندیانا جونز زیاد تر از آن‌چه فکرش را می‌کنید کاربردی است


هر آن‌چه از تریلر Indiana Jones and the Great Circle دستگیرمان شد - ویجیاتو

اصلا ایندیانا جونز زیاد تر از هر چیزی با آن شلاق آیکانیک‌اش که هم نقش یک ابزار و هم نقش یک اسلحه را برای او ایفا می‌کند، شناخته می‌بشود. این مایه خوشحالی است که می‌بینیم ماشین گیمز پتانسیل این وسیله را فهمیدن کرده و در قسمت‌های گوناگون بازی همانند مبارزات، مخفی‌کاری و این چنین موارد تراورسال یا همان پیمایشی (همانند بالا رفتن از دیوار یا تاب خوردن از جاهای گوناگون) به راه حلهای خلاقانه‌ای آن را به کار می‌گیرد. برای مثال به زمان مبارزات شما می‌توانید از این شلاق منفعت گیری کنید تا اسلحه دشمنان را از دست‌شان بقاپید یا آن‌ها را به طرف خود بکشید و چند مشت جانانه نثارشان کنید. این در حالی است که کاربردهای گوناگون این شلاق، از آن‌چه فکرش را می‌کنید دقیق‌تر و پرجزئیات‌تر طراحی شده‌اند.

ادامه مطلب
رآکتور JET بریتانیا رکورد زد؛ تشکیل بیشترین انرژی در فرایند همجوشی هسته‌ای

یادتان هست در بازی‌های «استار وارز جدای فالن اوردر» و «جدای سروایور» چطور با پشتیبانی ربات بامزه و کوچک BD-1 از زیپ‌لاین‌ها آویزان می‌شدیم و مسیرهای مختلفی را می‌پیمودیم؟ خب حال در بازی Indiana Jones and the Great Circle شلاق شما یک‌جورهایی حکم همان دستیار رباتیک شما را دارد. فقط با این تفاوت که متاسفانه روح و کرکتر جذابی در خود ندارد. شما به وسیله این شلاق می‌توانید حواس نگهبانان را پرت کنید، از در و دیوار و ساختمان‌ها بالا بروید و از آنجایی که تیم سازنده اصرار تعداد بسیاری بر منفعت گیری آن در بازی داشتند، به راحتی می‌توانید مطمعن داشته باشید که در دست داشتن این شلاق در طول بازی حس عالی‌ای به همراه داشته باشد.

راستی، جرک گوستافسون؛ کارگردان بازی طی مصاحبه‌ی اخیرش اطلاعات مهمی را انتشار کرد که احتمالا دلنشین‌ترین قسمت‌اش این می بود که شلاق ایندی در این بازی کاملا همانند‌سازی شده است. او او گفت:

مقصد مهم ما این بوده که آن را تا حد امکان سودمند و همه‌کاره کنیم. وقتی که کار روی آن را اغاز کردیم، عمدتا روی مبارزه متمرکز شدیم، چون می‌دانستیم که سخت‌ترین قسمت این ویژگی خواهد می بود. این چنین تصمیم گرفتیم که به سراغ یک شلاق کاملا همانند‌سازی شده برویم که آن را از منظر فنی چالش برانگیز کرد، اما یک حس واقعی را به دست آوردیم که برای ما زیاد مهم است.

جرک گوستافسون؛ کارگردان بازی Indiana Jones and the Great Circle

دیگر مکانیزم‌های دلنشین گیم‌پلی


هر آن‌چه از تریلر Indiana Jones and the Great Circle دستگیرمان شد - ویجیاتو

همان گونه که در نمایش مفصل بازی ناظر بودیم پازل‌ها، مخفی‌کاری و گاها تلاش برای زنده ماندن از دست تله‌هایی که در مقبره‌ها و دیگر محیط‌های بازی گنجانده شده‌اند، قسمت بزرگی از گیم‌پلی این تاثییر را شکل خواهند داد. بدین ترتیب می‌دانیم برای ساخت ایندیانا جونز، مرحله های مخفی‌کاری و سناریوهای اکشن و نازی‌کشی‌های سری ولفنشتاین با پازل‌ها و موارد تراورسال آنچارتد و توم ریدر (که بی‌شک با الهام و تاثییر گرفتن از ایندیانا جونز ساخته شده‌اند) ترکیب شده است.

ادامه مطلب
1win Casino Lugar Oficial De Una Casa De Apuestas, Tragamonedas, Máquinas Para Jueg
هر آن‌چه از تریلر Indiana Jones and the Great Circle دستگیرمان شد - ویجیاتو

مسئله قابل‌دقت در رابطه با مخفی‌کاری بازی این است که شما می‌توانید اشیای مختلفی که در محیط یافت خواهد شد (همانند چکش و بیل) را بردارید و بدون تشکیل سر و صدای خاصی، آن‌ها را سمت دشمنان‌تان پرتاب کنید و یا به طور مخفیانه آن‌ها را از پا در بیاورید. دیگر مکانیزم و المان دلنشین بازی، دوربین است که به‌نظر می‌رسد با منفعت گیری از آن بتوانید یافته‌های دلنشین‌تان را ثبت کنید.

قصه‌ای که در دل داستان سه‌گانه‌ی مهم ایندیانا جونز جا می‌گیرد


هر آن‌چه از تریلر Indiana Jones and the Great Circle دستگیرمان شد - ویجیاتو

سازندگان این چنین تایید کردند که خط داستانی بازی Indiana Jones and the Great Circle جایی بین فیلم‌های Raiders of the Lost Ark (محصول سال ۱۹۸۱ میلادی) و The Last Crusade (محصول سال ۱۹۸۹ میلادی) جریان دارد. این بدان معناست که قصه بازی اتفاقاتی که قبل از پیوستن مجدد‌ی ایندی به پدرش در سال ۱۹۳۸ رقم خورد را روایت می‌کند و ما را با شخصیت‌های تازه‌ای همراه می‌کند که تا به حال آن‌ها را در فیلم‌های این مجموعه ندیده‌ایم.

با دقت به جزئیات اولیه‌ای که از داستان بازی انتشار شده، می‌دانیم که در ابتدای بازی ناظر برگشت ایندی به کالج مارشال و تدریس در عرصه باستان‌شناسی هستیم. وقتی که لوکاس (با نقش‌آفرینی تونی تاد) برای سرقت یک شی مورد قیمت داخل آنجا می‌بشود اتفاقاتی رخ می‌دهد که ایندی را راهی سفر به واتیکان می‌کند. او در آنجا با گزارشگری به نام جینا (با نقش‌آفرینی الساندرا ماستروناردی) همراه می‌بشود و این دو همه تلاش خود را به کار می‌گیرند تا سریعتر از نازی‌ها به یک شی باستانی که The Great Circle نام دارد، دست یابند. اگر تابه‌حال بازی‌های ولفنشتاین استودیوی ماشین‌گیمز را توانایی نکرده‌اید باید بگویم با دقت به سابقه و پیشینه‌ی این استودیو می‌توان یقین می بود که داستان بازی ایندیانا جونز به دستان امنی سپرده شده است.

وجود پررنگ ارتش ژاپن در بازی ایندیانا جونز


هر آن‌چه از تریلر Indiana Jones and the Great Circle دستگیرمان شد - ویجیاتو

این‌طور که به‌نظر می‌رسد، این فقط نازی‌های نیستند که به گفتن دشمنان تازه ایندی تصمیم دارند تا در اغاز جنگ جهانی دوم او را متوقف کنند. ارتش ژاپن گرچه نقش خاصی در مجموعه فیلم‌های ایندیانا جونز نداشت اما قرار است تا وجود پررنگی در بازی Indiana Jones and the Great Circle ایفا کند. دلنشین است بدانید تا پیش از این، ایندی تنها در سری کمیک‌های Thunder in the Orient با سربازان امپراتوری ژاپن مقابله کرده می بود و اکنون او در این بازی نیز باری دیگر در تیررس آن‌ها قرار خواهد گرفت.

ادامه مطلب
15 Best Shopping Bots for eCommerce Stores

یکی از صحنه‌های مهیج و دلنشین تریلر مربوط به جایی می‌بشود که ایندی پشت یک مسلسل نشسته و در حال مقابله با هواپیمای جنگنده‌ی ژاپنی‌ها است.

هر آن‌چه از تریلر Indiana Jones and the Great Circle دستگیرمان شد - ویجیاتو

این چنین اگر به این مطرح مفهومی (کانسپت آرت) که سازندگان میانه مراسم دولوپر دایرکت از بازی انتشار کردند دقت کنید، می‌بینید که این عکس صحنه‌ای را مشخص می کند که کل بازار تحت هجوم جنگنده‌های ژاپنی قرار گرفته و جینا و ایندی در حال گریختن از این مهلکه می باشند.

ماجراجویی‌ای که بازیکن را به مناطق و زیست‌بوم‌های مختلفی می‌برد


هر آن‌چه از تریلر Indiana Jones and the Great Circle دستگیرمان شد - ویجیاتو

یکی دیگر از چیزهایی که در تریلر بازی آشکار شد و حسابی هم طرفداران را شوق‌زده کرد، این می بود که در بازی ایندیانا جونز بازیکنان به مناطق متنوع و مختلفی سر خواهند زد. مطابق تریلر و کانسپت آرت‌هایی که از The Great Circle انتشار شده می‌دانیم که شهر واتیکان، اهرام مصر، کوه‌های برفی هیمالیا و جنگل‌های سرسبز اطراف معابد سوکوتای از جمله مکان‌هایی می باشند که در آن‌ها ماجراجویی می کنیم.

هر آن‌چه از تریلر Indiana Jones and the Great Circle دستگیرمان شد - ویجیاتو

این که بتوانیم در همه این مناطق گشت و گذار کنیم و مرحله های مهم و فرعی مختلفی را تکمیل کنیم، به گمان زیاد زیاد لذت‌قسمت خواهد می بود. چرا که در بازی‌های توم ریدر و آنچارتد هم ناظر محیط‌های برفی، بیابان‌ و جنگل‌هایی بودیم که ساعت‌ها از زمان‌مان را به خود تعلق می‌دادند. اینگونه ماجراجویی‌های ایندی در سرتاسر دنیا ضمن پررنگ کردن جنبه‌ی ادونچر بازی، طرفداران سری فیلم‌ها را هم سر ذوق می‌آورد.

دقت در طراحی و اسکن سه‌بعدی لباس ایندی


هر آن‌چه از تریلر Indiana Jones and the Great Circle دستگیرمان شد - ویجیاتو

از دیگر جزئیات جالبی که سازندگان طی برگزاری مراسم دولوپر دایرکت به آن اشاره کردند، دقت در طراحی لباس هریسون فورد در مجموعه فیلم‌های ایندیانا جونز است. آن‌ها برای طراحی لباس ایندی در بازی، از لباس واقعی این شخصیت که لوکاس‌فیلم در اختیار آن‌ها قرار داده اسکن سه‌بعدی گرفته و آن را با بیشترین جزئیات ممکن درون بازی قرار داده‌اند. یقیناً همان گونه که قبلا اشاره کردیم این مساله در رابطه با شلاق و ریز به ریز جزئیات کلاه ایندی هم صادق است.

بازی تازه ایندیانا جونز در سال ۲۰۲۴ برای کنسول‌های نسل نهمی ایکس باکس و پی‌سی انتشار خواهد شد.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها