۱۲ مسئله ساده و اصولی برای انتخاب نام دامنه مناسب

۱۲ نکته ساده و اصولی برای انتخاب نام دامنه مناسب


در حوزه طراحی سایت اولین قدم برای بهتر دیده شدن و دسترسی مناسب به محتوای سایت، نام دامنه است. دامنه در واقع هویت دیجیتالی شما را نشان می دهد، می خواهد یک وبلاگ شخصی باشد یا سایت تجاری و یا اندوخته گذاری های آنلاین. دامنه شما به گفتن هویت آنلاین شما عمل می کند و انتخاب مناسب آن می تواند بر برندسازی ، دیده شدن و پیروزی شما تاثییر بسزایی داشته باشد.

در فضایی که هر کلیک مخاطب به منزله یک سفر آنلاین است، نام دامنه یا همان آدرس دیجیتال شما چیزی بیشتر از یک آدرس وب است. نام دامنه همان ویترین کسب و کار شما است. اولین روبه رو مخاطب یا مشتری با شما ویترین کسب و کار شما است، تا جذب شده و به جستجوی در سایت شما ادامه دهد.

برای انتخاب نام دامنه اصول ساده و در عین حال کلیدی وجود دارد. اگر در کسب و کار و یا عرصه فعالیت خود به جستوجو برند سازی هستید با دقت به این ۱۲ مسئله ساده ولی مهم می توانید با انتخاب نام دامنه مناسب به مقصد خود نزدیک شوید.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
یوتیوبری چیست؛ راهنمای قدم‌به‌قدم یوتیوبر شدن

۱۲ مسئله ساده و اصولی انتخاب نام دامنه مناسب

نام های ساده و مختصر را انتخاب کنید

طویل بودن نام دامنه امکان نادرست در تایپ رو افزایش می دهد. در عین حال از کلمات مختصر شده و به کلمه عامیانه نیز بپرهیزید، چون امکان اشتباه را بالا می برد. اگر خواستید از عبارات طویل منفعت گیری کنید، دقت داشته باشید که به راحتی تلفظ بشود و تکرار حروف نداشته باشد.

شبیه نام های تجاری حاضر در بازار نباشد

ثبت نام های تجاری هزینه بسیاری دارند، در نتیجه مواظب باشید از نام های تجاری که در بازار فعالیت می کنند و یا نزدیک به آنها می باشند منفعت گیری نکنید. برای این که بدانید نام دامنه انتخابی شما قبلا ثبت تجاری شده است یا خیر می توانید از سایت های بازدید آزاد بودن دامنه منفعت گیری کنید.

از عدد و کاراکتر منفعت گیری نکنید

منفعت گیری از عدد و کاراکتر می تواند علتسردرگمی مخاطب در جستجوی سایت شما بشود. احتمالا در نگاه اول دلنشین به نظر برسد ولی در نهایت نام دامنه را پیچیده و غیر قابل دسترس نشان می دهد. حتی در تعداد بسیاری از موارد از تکرار حروف نیز خودداری کنید. یقیناً، در برخی موارد گنجاندن اعداد و کاراکتر می تواند نام دامنه ی شما را منحصر به فرد کند. این روش در کسب و کارهایی که اشکار کردن نام دامنه مرتبط دشوار است می تواند سودمند باشد. اگر تصمیم به منفعت گیری از اعداد و کاراکتر در زمان انتخاب نام دامنه گرفتید، برای جلوگیری از کپی برداری یا سوء منفعت گیری از نام تجاری خود، نام دامنه را با اعداد و بدون اعداد و کاراکتر ثبت کنید.

ادامه مطلب
۱۳ چالش رایج رهبری و روش روبه رو رهبران موفق با آنها

قابلیت برند شدن داشته باشد

نام تجاری فراتر از یک نام خاطره انگیز است که شامل قیمت ها ، هویت و مسیر ارتباطی بین مخاطب و یک تجارت خاص است. از انتخاب نام دامنه ای که شبیهه دیگر برندهای حاضر در آن صنعت است، خودداری کنید. نزدیک بودن علتمنحصر به فرد شدن برند تجاری شما می بشود. دقت داشته باشید دامنه مقیاس پذیر باشد، یعنی قابلیت گسترش به دیگر خدمات و محصولات را داشته باشد. تلفظ آسان نام دامنه به بازاریابی دهان به دهان برند شما پشتیبانی می کند. اگر در انتخاب نام دامنه به مشگل خورده اید و کلمات کلیدی قبلا مورد منفعت گیری قرار گرفته اند، شما می توانید از کلماتی منفعت گیری کنید که در نگاه اول معنایی ندارند ولی با گذشت زمان قابلیت تبدیل شدن به نام تجاری را دارد. این چنین می توانید نام های شبیه را خریداری کنید تا از برند خود در برابر رقیب ها محافظت کنید.

ادامه مطلب
هاست دانلود برای چه سایت‌هایی کاربرد دارد؟

به یاد ماندنی باشد

قبل از انتخاب نهایی نام دامنه برای مطمعن از مقبولیت در بین جامعه مقصد، می توانید نام دامنه را با تعدادی از دوستان به اشتراک بگذارید تا دریابید چه مقدار دلنشین و به یادماندنی است. یکی از راه های تشکیل خلاقیت منفعت گیری از پسوند دیگر کشورها که مرتبط با محتوای سایت نیز هست، برای مثال اگر نام دامنه در .com از قبل خریداری شده است، شما می توانید با پسوند ایران این دامنه را تهیه کنید.

انتخاب یک پسوند مناسب

TLD یا پسوند مناسب که در انتهای نام دامنه به کار می رود،یکی از مهم ترین قسمت های انتخاب نام دامنه است. از پرکاربردترین پسوندها می توان به com. اشاره کرد. پسوند مناسب از همان ابتدا به نوع فعالیت شما اشاره می کند. برخی از پسوند ها برای صنعتی خاص مورد منفعت گیری است همانند .net ، یا نشان دهنده ماهیت سایت است همانند. Org  که برای سایت های سازمانی منفعت گیری می بشود. در انتخاب نام دامنه پسوند مربوط به سرزمین مورد نظر را نیز می توانید به کار ببرید همانند ir. در ایران.

چک کردن نام دامنه با شبکه های اجتماعی

اگر می خواهید با مشتریان و جامعه ی مقصد خود تعامل بیشتری داشته باشید، در زمان انتخاب نام دامنه بازدید کنید در شبکه های اجتماعی فعال در سرزمین برای مثال در اینستاگرام یا توییتر حاضر است یا خیر. اگر حاضر نبوده است، حتما نام دامنه انتخاب شده را در شبکه های اجتماعی خود تشکیل کنید.

ادامه مطلب
کارت ویزیت دیجیتال چیست؛ مزایا و روش تهیه آن

از ابزار مولد دامنه منفعت گیری کنید

می توانید از ابزارهای مولد نام دامنه منفعت گیری کنید تا در زمان کمتر نام دامنه مناسبی را در اختیارتان قرار دهد. یکی از این ابزارهای مولد سایت  name mesh است.

مرتبط با محتوا باشد

اگر می خواهید مخاطب یا جامعه مقصد شما به شدت با سایت شما ربط بگیرد، نام دامنه ای انتخاب کنید که مرتبط با محتوا سایت و کسب و کار باشد.

نام دامنه را بدون خط فاصله انتخاب کنید

برای انتخاب مناسب نام دامنه، منفعت گیری از خط فاصله پیشنهاد نمی‌بشود. این کار علتمی‌بشود که دامنه شما همانند به دامنه‌های اسپم به نظر برسد و در نتایج جستجو رتبه کمتری کسب کند. این چنین، نوشتن دامنه‌های دارای خط فاصله دشوارتر است و گمان نادرست در آن زیاد تر است.

کلمات کلیدی به کار ببرید

با دقت به عرصه ی کسب و کار یا کلمات کلیدی که زیاد تر در کسب و کار سایت شما مورد منفعت گیری قرار می گیرد، نام دامنه را انتخاب کنید. وقتی که شما در عرصه پزشکی فعالیت می کنید نمی توانید از کلمات کلیدی مورد منفعت گیری در حوزه پوشاک همانند استایل  منفعت گیری کنید. منفعت گیری از کلمات کلیدی مزیت استراتژیک تشکیل می کند یعنی به رتبه بندی بهتر در موتورهای جستجو  و سئوی سایت شما پشتیبانی می کند.

ادامه مطلب
۱۰ ویژگی مهم تیم‌ها در استارتاپ‌های موفق؛ سرمایه‌گذارها بخوانند

قبل از هر کاری نام دامنه ثبت وخریداری کنید

نام دامنه مناسب و کاربردی به شدت ثبت و به فروش می رسد. امکان پذیر تا این مدت برای طراحی سایت مورد نظر کاری نکرده باشید، ولی ملزوم است هر چه سریعتر ثبت ارزان و سریع دامنه خود را خریداری کنید.

سخن پایانی

انتخاب نام دامنه، از با اهمیت ترین تصمیماتی است که یک صاحب وب‌سایت باید بگیرد. نام دامنه، آدرس وب‌سایت شما در اینترنت است و اولین چیزی است که بازدیدکنندگان شما آن را می‌بینند. به این علت، مهم است نام دامنه‌ای که انتخاب می کنید، حرفه‌ای، قابل مطمعن و به راحتی قابل برای سپردن باشد. وب رمز با اراعه بهترین دامنه ها و این چنین انواع ها است همانند ها است linux به شما بهترین خدمات را می دهد.

شما میتوانید برای انتخاب نام دامنه ی مناسب کسب و کارتان با مشاوران متخصص وب رمز تماس بگیرید. حال شما بگویید، جذابترین و به یادماندنی ترین نام دامنه ای که شنیده اید چیست؟



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها