شدت جهانی حرکت روی پله‌ها توسط ربات انسان نمای چینی شکسته شد

سرعت جهانی حرکت روی پله‌ها توسط ربات انسان نمای چینی شکسته شد


ربات انسان نمای شرکت یونی تری در چین توانست رکورد مربوط به شدت حرکت روی پله‌ها و بالا و پایین رفتن را بشکند.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت چینی یونی تری رباتیکس Unitree Robotics رکورد جدیدی را برای حرکت ربات انسان نمای خود به نام h1 ثبت کرده است. در ویدیویی که اخیراً از این ربات توسط شرکت سازنده انتشار شده ربات مورد نظر با شدت ۳.۳ متر در ثانیه در حال حرکت دیده می‌بشود. مقدار شدت این ربات مطابق ادعای شرکت چینی این رقم اظهار شده است.

شرکت یونی تری ربات انسان نمای ماشین برای نخستین بار در دسامبر سال قبل معارفه کرده می بود این اولین مدل انسان نمای یونیتری بوده که معارفه شده است. این شرکت پیش از این همه ربات‌های خود را به طور چهارپا و همانند به سگ تشکیل کرده می بود.

ادامه مطلب
اپل نیز بعد از سامسونگ به جستوجو اضافه کردن هوش مصنوعی به آیفون ۱۶ است

این ربات انسان نما دارای قد ۱۸۰.۵ سانتی‌متر بوده و نزدیک به ۴۷ کیلوگرم وزن دارد. این چنین این ربات می‌تواند محموله‌های دارای ۳۰ کیلوگرم را حمل کند. مطابق ادعای این شرکت در پاهای این ربات از مفاصل لگن، زانو و مچ پا با آزادی حرکت دارای ۵ درجه منفعت گیری شده است.

دوربین تشخیص عمق به کار رفته در این ربات Intel RealSense D۴۳۵i روی سر آن و به همراه ماژول لیدار امکان تصویربرداری از محیط اطراف را به طور ۳۶۰ درجه می‌دهد. این چنین این دستگاه‌ها توسط ریز پردازنده‌های متعلق به شرکت اینتل تجزیه و تحلیل خواهند شد. مطابق ویدیوی انتشار شده این ربات علاوه بر انجام تعداد بسیاری از کارهای روزمره شدت بالایی در حرکت دارد. مطابق اظهار شرکت سازنده یک رکورد جهانی برای حرکت یک ربات انسان نما به ثبت رسیده است. پیش از این ربات‌های دوپای فرد دیگر از شرکت‌های Agility Robotics و فیگور اراعه شده می بود که در آنها شدت حرکت ربات به ترتیب به ۴ متر در ثانیه یا ۶ متر در ثانیه می‌رسید.

ادامه مطلب
آخرین ترندهای صنعت غذا در زمانه هوش مصنوعی + معارفه فناوری های تازه در صنعت غذا



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها