اپلیکیشن اینستاگرام از نظر مقدار دانلود، تیک‌تاک را ناکامی داد

اپلیکیشن اینستاگرام


حرف های می‌بشود که اراعه قابلیت ریلز پشتیبانی بسیاری به بازیابی جایگاه اینستاگرام در رقابت با تیک‌تاک کرده است. اکنون برنامه محبوب شرکت متا، به‌گفتن پُردانلودترین اپلیکیشن جهان شناخته می‌بشود.

این اپلیکیشن در سال ۲۰۱۰ و برای به‌اشتراک‌گذاری عکس و ویدیو راه‌اندازی شد. تعداد بسیاری از هنرمندان و اینفلوئنسرها نیز در این اپلیکیشن فعالیت دارند. بااین‌حال در سال‌های تازه، پلتفرم تیک‌تاک نیز به رقیب قدرتمندی برای اینستاگرام تبدیل شده است. این پلتفرم نیز درزمینه انتشار کردن ویدیوی مختصر فعالیت دارد.

در سال ۲۰۲۰، رقابت این دو اپلیکیشن با یکدیگر شدیدتر شد. درنتیجه اینستاگرام ویژگی ویدیوی مختصر Reels را به پیروی از تیک‌تاک، راه‌اندازی کرد. به‌نظر می‌رسد که این ویژگی به سود اینستاگرام بوده و به همین علت توانسته است تیک‌تاک را ناکامی دهد.

به نقل از The Guardian، بر پایه آمارهای Sensor Tower، مقدار دانلود اینستاگرام در سال ۲۰۲۳، نزدیک به ۷۶۷ میلیون مرتبه در همه دنیا تخمین زده می‌بشود؛ درحالی‌که تیک‌تاک نزدیک به ۷۳۷ میلیون بار دانلود داشته است. در سال ۲۰۲۳، نسبت به ۲۰۲۲، اینستاگرام و تیک‌تاک به‌ترتیب ۲۰ و ۴ درصد افزایش دانلود را توانایی کردند. تیک‌تاک بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ از نظر مقدار دانلود، محبوب‌ترین شبکه اجتماعی می بود.

ادامه مطلب
قیمت تویوتا کرولا افزایش یافت؛ نخستین تأثیر افزایش قیمت ارز بر خودروهای وارداتی
آخرین مطالب

دلایل پیروزی اپلیکیشن اینستاگرام

شرکت اطلاعات بازار Sensor Tower که داده‌ها را جمع‌آوری کرده، بر این باور است که احیای اینستاگرام «به گمان زیادً به‌علت محبوبیت ویژگی Reels» و این چنین دیگر عملکردهای آن همانند به‌اشتراک‌گذاری عکس‌ها و استوری‌ها بوده. این چنین طیف‌های سنی مختلفی از اینستاگرام منفعت گیری می‌کنند، درحالی‌که تعداد بسیاری اعتقاد دارند که پلتفرم تیک‌تاک زیاد تر برای رده سنی کودکان و نوجوانان است.

ادامه مطلب
اولین تصاویر از زیر پوسته دستگاه هوش مصنوعی Humane انتشار شد_رنگو

Instagram نزدیک به ۱.۵ میلیارد کاربر فعال ماهانه و TikTok مقداری بیشتر از ۱.۱ میلیارد کاربر دارد. با‌این‌حال، TikTok کاربران فعال‌تری دارد که به‌طور متوسط ۹۵ دقیقه در روز را صرف این برنامه می‌کنند؛ این رقم برای اینستاگرام ۶۲ دقیقه است.

حرف های می‌بشود اتحادیه اروپا رسماً تحقیقاتی را درمورد نقض قوانین در تیک‌تاک انجام می‌دهد. آمریکا نیز به‌جستوجو اعمال سختی برای خارج‌کردن این شرکت از دست مالک چینی خود است.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها