این دستگاه پوشیدنی می‌تواند سلامتی زنان تازه مادر شده را تامین کند

این دستگاه پوشیدنی می‌تواند سلامتی زنان تازه مادر شده را تامین کند


پژوهشگران آمریکایی با ابداع یک دستگاه پوشیدنی تازه تلاش دارند تا مشکلات زنان بعد از زایمان را در هفته‌های حساس رفع کرده و سلامتی آنها را نگه داری کنند.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مراقبت در هفته‌های نخست بعد از زایمان زیاد پر اهمیت بوده و می‌تواند در نگه داری سلامتی مادر نقش بزرگی داشته باشد. نزدیک به ۴۰ درصد از مرگ و میرهای مربوط به بارداری در کشورهایی نظیر ایالات متحده به ۴۲ روز بعد از زایمان مرتبط است. در این بین افراد دارای خدمات مراقبتی کمتر در معرض خطر زیاد تر قرار دارند. از طرفی به طور استاندارد امکان نگهداری زنان در بیمارستان برای بیشتر از چند روز نیز مقدور نیست. پژوهشگران در موسسه فناوری جورجیا و دانشکده پرستاری از دانشگاه ایلینوی در مقاله ای گفتن کردند در مراقبت‌های جاری که بین ۴ تا ۶ هفته بعد از زایمان انجام می‌گیرد تعداد بسیاری از عوارض مربوط به مرگ و میر بعد از زایمان نادیده گرفته خواهد شد.

ادامه مطلب
محققان موفق به کشف یک قاره گمشده ۱۵۵ میلیون ساله شدند

از این رو پژوهشگران طی یک پروژه مشترک دستگاه پوشیدنی جدیدی را گسترش دادند علاوه بر از بین بردن مشکلات زنان در هفته‌های اول می‌تواند در نجات جان آنها نیز موثر باشد. وون هونگ یهو، از موسسه فناوری جورجیا و از اعضای این گروه پژوهشی در رابطه این برچسب پوشیدنی می‌گوید: این دستگاه همانند یک چسب زخم کوچک تجهیزبه چندین نانو حسگر و تجهیزات الکترونیکی کوچک بوده که می‌تواند پارامترهای مهم سلامتی از قبیل ضربان قلب، اکسیژن خون، تنفس، سختی خون و دما را به خوبی اندازه‌گیری کند.

به حرف های محققان این دستگاه می‌تواند به سادگی چندین پارامتر حیاتی را کنترل کرده و به طور همزمان سیگنال‌ها را پردازش کند. داده‌های به دست آمده از آن می‌تواند برای فهمیدن سلامتی بیمار مورد منفعت گیری قرار بگیرد. به حرف های پژوهشگران این دستگاه می‌تواند امکان نظارت از راه دور را برای پزشکان فراهم کرده و خطرات احتمالی مربوط به بیمار را تشخیص دهد.

ادامه مطلب
مطابق گزارش بلومبرگ اپل هدست پرو را در ماه اسفند اراعه خواهد کرد
آخرین مطالب



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها