سود سالانه سونی برای اولین‌بار در ۲۴ سال قبل از سامسونگ زیاد تر شد

سود سالانه سونی برای اولین‌بار در 24 سال گذشته از سامسونگ بیشتر شد


بر پایه برآوردهای تازه، سونی بیشتر از ۳ میلیارد دلار زیاد تر از سامسونگ در سال ۲۰۲۳ سود داشته است. این اولین‌بار از سال ۱۹۹۹ است که سود عملیاتی سالانه سامسونگ الکترونیکس از سونی کمتر است. شرکت کره‌ای در سال قبل میلادی، ضعیف‌ترین سود سالانه خود در بیشتر از یک دهه قبل را ثبت کرد.

بر پایه گزارشی تازه، سود عملیاتی سامسونگ در سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۴.۹ میلیارد دلار و سود عملیاتی سونی ۷.۹۵ میلیارد دلار بوده است. بر پایه این برآوردها، سونی بیشتر از ۳ میلیارد دلار زیاد تر از سامسونگ الکترونیکس در سال ۲۰۲۳ درآمد داشته است. سامسونگ در سه‌ماهه پایانی ۲۰۲۳ افت ۳۴.۵ درصدی سود را توانایی کرد.

رویدادها و عوامل مختلفی علتشده تا ژاپنی‌ها بتوانند از این شرکت کره‌ای‌ جلو بزنند؛ برای مثال مازاد اراعه و افت میانگین قیمت فروش در بازار تراشه‌های حافظه به زیان سامسونگ همه شده است. این کار به سونی این زمان را داده است تا برای اولین‌بار در بیشتر از دو دهه، سود عملیاتی بیشتری داشته باشد.

ادامه مطلب
چینی‌ها برای خودروهای برقی یک باتری با برد 1000 کیلومتری ساختند!

سود زیاد تر سونی در قیاس با سامسونگ در سال ۲۰۲۳

این اولین‌بار از سال ۱۹۹۹ است که سود عملیاتی سامسونگ الکترونیکس از سونی کمتر شده است؛ در حالی که سونی تقریباً دیگر جایگاهی در بازار تلفنهای هوشمند ندارد. این چنین در سال ۲۰۲۳ رکودی در بازار نیمه‌رساناها فراگیر شد که علتشد سامسونگ از جایگاه برترین تراشه‌ساز جهان کنار برود و اینتل جای آن را بگیرد. درآمد سامسونگ از قسمت تراشه‌های خود با افت ۳۸ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۲ به ۴۳.۴ میلیارد دلار رسید.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
Mobil Tətbiqi Mostbet Azerbayсan Android, Ios 202

کارشناسان می‌گویند که تمرکز فزاینده سونی بر جهانی‌سازی برند خود، تحول‌های دیجیتالی، بازسازی و رویکردهای تازه این شرکت به کارکرد قوی آن در سال ۲۰۲۳ پشتیبانی کرده است. از نظر دیگر، سامسونگ انتظار دارد بازار نیمه‌رساناها در سال ۲۰۲۴ بهبود یابد؛ به گمان زیادً مدتی طول بکشد تا این شرکت بتواند یک‌بار دیگر از نظر سود سونی را ناکامی دهد.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها