راهنمای جامع مهاجرت به سرزمین پرتغال

راهنمای جامع مهاجرت به کشور پرتغال


امروزه سرزمین پرتغال یکی از مقاصد مهاجرتی پرطرفدار به شمار می رود که مقدار ورود مهاجران به آن به طور قابل ‌توجهی رو به افزایش است. تعداد بسیاری از افرادی که به جستوجو فرصتی جهت مهاجرت به کشوری دلنشین با اقتصادی پایدار، سیستم آموزشی مناسب و محیط زیستی قشنگ می باشند، سرزمین پرتغال را به گفتن گزینه ای ایده ‌آل در نظر می گیرند. علاوه بر این آسان‌ تر بودن مهاجرت به این سرزمین در قیاس با دیگر کشورهای اروپایی نیز از علت مهم دیگر برای مهاجرت به این سرزمین محسوب خواهد شد. روش‌ های مختلفی برای مهاجرت و اقامت پرتغال وجود دارد که مهم ترین آن ها مهاجرت تحصیلی، کاری و اندوخته‌ گذاری است. در این نوشته به بازدید روش های گوناگون برای مهاجرت به سرزمین پرتغال می پردازیم.

راه حلهای مهاجرت به پرتغال

متقاضیان مهاجرت به پرتغال این امکان را دارند تا از روش ‌های مختلفی به این سرزمین قشنگ مهاجرت کنند که این روش ها عبارت هستند از:

مهاجرت از طریق ویزای کاری 

کلیه متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا که مایل به کار در پرتغال می باشند باید ویزای کاری این سرزمین را اخذ نمایند. این افراد باید در ابتدا یک نظر کاری از سمت یک کارفرما در پرتغال داشته باشند. سپس کارفرما باید خواست مجوز کار را برای مقامات کار این سرزمین ارسال کند. ویزای کاری پرتغال ۱ تا ۲ سال اعتبار دارد و شما می ‌توانید آن را قبل از رسیدن تاریخ انقضا تمدید کنید. علاوه بر این شما می ‌توانید بعد از ۵ سال زندگی و کار در این سرزمین برای دریافت اقامت دائم عمل کنید. روش‌ های اخذ ویزای کاری پرتغال عبارت هستند از:

ادامه مطلب
بازدید و قیمت پارتیشن شیشه ای هوشمند

ویزای جاب آفر پرتغال

ویزای جاب آفر مطابق با نظر شغلی شما در پرتغال صادر شده و جهت اخذ آن باید کارفرمای پرتغالی نامه نظر کار برای شما بفرستد. دریافت این ویزا برای ایرانیان سخت است. چون باید این مطمعن حاصل بشود که شهروندان پرتغالی و کشورهای اتحادیه اروپا، نمی توانند این موقعیت شغلی را پر کنند.

ویزای جاب سیکر

با پشتیبانی ویزای جاب سیکر شما می ‌توانید زمان ۶ ماه در سرزمین پرتغال وجود داشته و به جستوجو کار بگردید. متاسفانه سرزمین پرتغال ویزا جاب سیکر را برای ایرانیان صادر نمی‌ کند. در نتیجه وقتی می توانید از این روش منفعت گیری کنید که تابعیت سرزمین فرد دیگر را داشته باشید.

مهاجرت از طریق اندوخته ‌گذاری

با در نظر داشتن قوانین مالیاتی پرتغال، این سرزمین گزینه‌ ای دلنشین برای مهاجرت افرادی است که تصمیم اندوخته‌ گذاری یا خود اشتغالی دارند. برنامه‌ های اقامت از راه اندوخته‌ گذاری، به‌ گفتن برنامه‌ های ویزای طلایی شناخته شده و برای شما امکان اندوخته ‌گذاری و کار، تحصیل و زندگی در این سرزمین را  فراهم می ‌کند. این برنامه مسئولیت مالیاتی برای شما ندارد، مگر آنکه شما زیاد تر از ۱۸۳ روز از سال را در سرزمین پرتغال سپری کنید. شما می‌ توانید با اندوخته ‌گذاری ۲۵۰۰۰۰ یورو که از پایین ‌ترین نرخ ‌های اندوخته‌ گذاری در اروپا به حساب می آید، واجد شرایط اقامت شوید. انواع اندوخته‌ گذاری واجد شرایط ویزای طلایی عبارت هستند از:

ادامه مطلب
کاربران اج در سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۱.۹ میلیون بار از Copilot منفعت گیری کردند

خرید املاک و مستغلات

اندوخته‌‎ گذاری در عرصه املاک از روش ‌های سریع دریافت اقامت پرتغال است. حداقل اندوخته ملزوم جهت خرید ملک در پرتغال، ۲۸۰ هزار یورو است. فرد متقاضی باید در زمان اعتبار ویزا، حداقل زمان ۱۴ روز در پرتغال وجود داشته و اندوخته خود را زمان ۶ ماه در این سرزمین نگه داری نماید.

انتقال اندوخته به پرتغال

برای مهاجرت به پرتغال از این روش، ملزوم است که شما حداقل مقدار ۱.۵ میلیون یورو از اندوخته خود را به سرزمین پرتغال انتقال دهید.

اندوخته‌ گذاری در صندوق واجد شرایط

با منفعت گیری از این روش شما می ‌توانید با اندوخته ‌گذاری در یک صندوق اندوخته واجد شرایط به مقدار حداقل ۵۰۰ هزار یورو، ویزای طلایی را دریافت نمایید.

شراکت در فعالیت‌های فرهنگی و پژوهشی

متقاضیان می توانند با پشتیبانی این روش با اندوخته ‌گذاری حداقل ۲۵۰ هزار یورو در جهت نگه داری منافع فرهنگی و تاریخی و حداقل ۵۰۰ هزار یورو در امر تحقیقات و پژوهش، اقامت پرتغال را دریافت کنند.

مهاجرت از طریق ثبت شرکت

در روش مهاجرت از طریق ثبت شرکت در ابتدا مبنا نامه شرکت بازدید شده و در صورت موافقت، ویزای فرد متقاضی و خانواده او با اعتبار ۴ ماهه صادر می گردد. برای مهاجرت پرتغال از مسیر ثبت شرکت، باید به انواع شرکت‌ ها و کلیه جزئیات حقوقی و مالیاتی آن ها واقف باشید. انواع شرکت ‌هایی که در سرزمین پرتغال قابل ثبت می باشند به شرح زیر است:

ادامه مطلب
ماسک خبرداد تا چند ماه دیگر تنها از طریق تماس و پیامک ایکس با دیگران ربط برقرار خواهد کرد

شرکت دولتی

 شرکت دولتی برای کسب و کارهای بزرگ مناسب است و باید حداقل ۵ سهامدار و ۵۰ هزار یورو اندوخته داشته باشد.

شرکت خصوصی

این شرکت مناسب کسب و کارهای کوچک و متوسط بوده و تأسیس آن توسط ۲ بنیانگذار و با اندوخته‌ ۵۰۰۰ یورو امکان پذیر است.

شرکت فردی

تأسیس این شرکت نسبت به موارد دیگر آسانتر بوده و به وسیله یک نفر نیز انجام می پذیرد.

شرکت شراکت محدود

ثبت شرکت در این قالب نیاز به وجود دو شریک دارد که یک نفر همه مسئولیت را برعهده داشته و فرد دیگر اندوخته گذار است.

شرکت شراکت عمومی

 در این شرکت، مسئولیت همه امور عملیاتی و بدهی ‌های شرکت بر مسئولیت شرکای بنیانگذار بوده و همه انها در تصمیم گیری نقش دارند.

شرکت آنلاین

 آسان ترین روش ثبت شرکت در پرتغال، شرکت آنلاین است که همه مرحله های آن به شکل آنلاین انجام شده و اعتبار آن ۹۰ روزه و موقتی خواهد می بود.

مهاجرت از طریق تولد فرزند

مطابق با قوانین سرزمین پرتغال، چنانچه شما مجوز یک ساله اقامت در این سرزمین را دارید، فرزند متولد شده شما در این سرزمین نیز واجد شرایط اقامت در پرتغال خواهد می بود. علاوه بر تولد فرزندان در این سرزمین، باید والدین تمایل خودشان را جهت کسب تابعیت از سوی فرزندان ابراز کنند. چنانچه کودکی در خارج از پرتغال متولد شده و حتی یکی از والدین او شهروند این سرزمین باشد، واجد شرایط اخذ اقامت پرتغال خواهد می بود.

ادامه مطلب
ردمی نوت ۱۲ اولین گوشی اندرویدی امسال است که به فروش یک میلیونی دست یافت

مهاجرت از طریق ازدواج

یکی از روش ‌های مهاجرت به سرزمین پرتغال، از طریق ازدواج یک تبعه اهل پرتغال با فرد غیر پرتغالی است. ملزوم است ازدواج این افراد به طور رسمی در این سرزمین ثبت شده و سپس فرد مهاجر برای اخذ اقامت عمل کند. یقیناً این نوشته مقداری زمان بر بوده و بر پایه قوانین مهاجرت این سرزمین، این ازدواج باید سه سال دوام داشته باشد. چنانچه این ازدواج کمتر از سه سال بوده و به جدایی ختم بشود، اقامت شخص مهاجر نیز لغو می‌ گردد.

مهاجرت از طریق ویزای تحصیلی

از بهترین روش‌ های مهاجرت به پرتغال مهاجرت از مسیر تحصیلی است. پرتغال برای مهاجران شرایط بورسیه ‌ای تعریف کرده که در صورت دریافت آن، از لحاظ مالی دغدغه کمتری را خواهند داشت. اگر شما در تمکن مالی ملزوم را جهت مهاجرت به سرزمین پرتغال داشته باشید، باید سالیانه ۳۵۰۰ تا ۸۵۰۰ یورو بابت شهریه مقطع کارشناسی، ۱۸۰۰ تا ۳۰۰۰ یورو بابت مقطع کارشناسی ارشد و ۵۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ یورو بابت مقطع دکتری پرداخت نمایید.

مهاجرت از طریق پناهندگی

در طول سال ‌های تازه افراد بسیاری به دلایل گوناگون از طریق روش پناهندگی برای مهاجرت خود عمل می‌ کنند که در واقع بدترین نوع مهاجرت به شمار می ‌آید. چون در این روش فرد امکان برگشت به سرزمین خود را هیچ زمان نداشته و روشی پر ریسک و خطرناک خواهد می بود. چنانچه از این طریق برای اقامت خودتان در پرتغال عمل نمایید، در زمان ۲۰ روز نتیجه نهایی به شما اظهار می‌ گردد. اگر با خواست تان موافقت بشود، می توانید به شکل موقت در این سرزمین زندگی کرده و هر دو ماه مجوز اقامت تان تمدید می ‌بشود.

ادامه مطلب
حیرت دانشمندان از کشف یک سیاره غول پیکر غیر گازی بسیار بزرگتر از زمین

مرحله های مهاجرت به پرتغال

برای مهاجرت به پرتغال ملزوم است که شما ۳ مرحله زیر را طی نمایید:

  1. ویزای اقامت شینگن یا ویزای مختصر زمان جهت اقامت حداکثر ۹۰ روز است و برای اهداف گردشگری، کار موقت، دیدارهای خانوادگی اعطا می بشود. شما می توانید با اخذ ویزای شینگن در زمان اعتبار ویزا به کشورهای منطقه شینگن سفر نمایید.
  2. ویزای اقامت موقت که ویزای ملی پرتغال است به شما امکان می ‌دهد تا یک سال در این سرزمین بمانید. همه اتباع کشورهای دیگر که زیاد تر از ۹۰ روز و کمتر از زمان یک سال در پرتغال می همانند، نیاز به ویزای اقامت موقت دارند.
  3. ویزای اقامت بلند زمان جهت اقامت زیاد تر از یک سال است. با داشتن این ویزا، برای اجازه اقامت پرتغال باید از SEF خواست دهید. مهلت ارسال خواست ۶۰ روز بوده و دارندگان این مجوز می ‌توانند سپس از ۵ سال زندگی در پرتغال جهت دریافت اقامت دائم خواست دهند. انواع ویزای اندوخته‌ گذاری، کاری و اقامت از طریق ازدواج در این دسته قرار می ‌گیرند.

salb-techna



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها