مدل‌های هوش مصنوعی متن باز Gemma توسط گوگل رونمایی شد

مدل‌های هوش مصنوعی متن باز Gemma توسط گوگل رونمایی شد


مدل‌های هوش مصنوعی متن باز گوگل به نام‌های  Gemma 2B و Gemma 7B معارفه شدند که کوچکتر از جمینایی بوده و مقصد از گسترش آنها ماموریت های مرتبط با زبان انگلیسی بوده است.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گوگل دو مدل هوش مصنوعی متن باز تازه به نام‌های  Gemma 2B و Gemma 7B را معارفه کرده است که ماموریت های آنها ساخت چت بات های ساده و یا خلاصه‌سازی محتوا خواهد می بود. یقیناً مدل پرچمدار این غول موتور جستجو یعنی Gemini هم چنان به رقابت با ChatGPT در موارد گوناگون خواهد پرداخت.

با وجود کوچکتر بودن مدل‌های تازه گوگل مدعی است مدل‌های جما می‌توانند به طور قابل توجهی بهتر از مدل‌های بزرگتر عمل کنند. این چنین امکان منفعت گیری از آنها به طور مستقیم روی لپ‌تاپ یا رایانه گسترش دهنده وجود داشته و می‌توان آنها را اجرا کرد. برای دسترسی به این مدل‌ها می‌توان از طریق پلتفرم‌های Hugging Face ،NeMo و Vertex AI و Kaggle عمل کرد. گوگل مدل‌های تازه را به طور متن باز انتشار کرده است تا افراد بیشتری بتوانند آن را مورد آزمایش قرار دهند چون پیش از این Gemini به گفتن یک مدل هوش مصنوعی بسته انتشار شده می بود.

ادامه مطلب
قدم اول برای فعالیت در بازار اندوخته چیست؟

علاوه بر آن گوگل مجموعه‌ای از ابزارهای هوش مصنوعی مسئول را همراه با مدل‌های تازه اراعه کرده است. چون اصول امنیتی و قرار دادن آنها در مدل‌های باز نسبت به سیستم‌های بسته مقداری دشوار است. تریس وارکنتین مدیر محصول در قسمت گوگل دیپ مایند در این مورد می‌گوید: دقت به خطراتی که امکان پذیر مدل‌های باز را تهدید کند مسئولیت‌های بسیاری برای تیم Gemma تعریف شده است.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
نسل تازه قفل در هوشمند شیائومی تجهیزبه هوش مصنوعی خواهد می بود

با منفعت گیری از ابزارهای هوش مصنوعی مسئول زمان استقرار Gemma در پروژه‌های گسترش دهندگان آنها می‌توانند لیست کلمات ممنوعه و یا دستورالعمل‌ها را به طور شخصی تشکیل کنند. این چنین با منفعت گیری از این مجموعه ابزارها بران می‌توانند حرکت این مدل‌ها را بازدید کرده به گفتن یک ابزار اشکال زدایی مشکلات آن را اصلاح کنند. اکنون این مدل‌ها برای ماموریت های مربوط به زبان انگلیسی انتشار شده و در آینده امکان منفعت گیری از آن برای از بین بردن نیازهای کاربران دیگر زبان‌ها نیز اراعه خواهد شد.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها