ماهواره نروژی توانست برای نخستین بار از طریق لیزر با زمین ربط برقرار کند

ماهواره نروژی توانست برای نخستین بار از طریق لیزر با زمین ارتباط برقرار کند


تاسواره کوچک متعلق به سرزمین نروژ توانست با منفعت گیری از لیزر و برای نخستین بار با زمین ربط برقرار کند.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ماهواره کوچک آژانس فضایی نروژ توانست با منفعت گیری از یک فناوری نوآورانه لیزری تازه برای نخستین بار با زمین ربط برقرار کند.

اولین ربط نوری با زمین توسط تاسواره نروژی و به گفتن یک پیروزی در ارتباطات فضایی انجام شد. این تاسواره توسط آزمایشگاه پرواز فضایی و آژانس فضایی نروژ گسترش یافته و به گفتن نقطه عطف برای طراحان و اپراتورهای ماهواره و مدیریت آنها محسوب می‌بشود.

این فناوری در آینده می‌تواند برای کارهای از قبیل برنامه‌های مدار پایین زمین از رصد زمین نظارت بر جو ردیابی کشتی‌ها و نجوم فضایی و این چنین انتقال داده مورد منفعت گیری قرار بگیرد. دکتر رابرت ایزی در این مورد حرف های است: ربط ماهواره‌ای با زمین با پشتیبانی یک تاسواره ۳۵ کیلوگرمی مشخص می کند می‌توان ماهواره‌های کوچک‌تر را برای گسترش و منفعت‌برداری به صورتی مقرون به صرفه نسبت به دیگر فضاپیماها گسترش داد.‌

ادامه مطلب
راهنمای خرید اسباب بازی ایرانی
آخرین مطالب

آژانس فضایی اروپا در این مورد خبرداد ماموریت مهم این تاسواره اعتبارسنجی و آزمایش محموله‌ها و مفاهیم جدیدی از سوی آژانس فضایی نروژ فرانسه ایتالیا و هلند و این چنین ردیابی کشتی  ها در دریا بوده است. پرتاب این ماهواره در سال قبل انجام شد و به گمان زیادً تاریخ انقضای آن نیز نزدیک به سال ۲۰۲۷ خواهد می بود.

در این ماهواره دو فناوری حیاتی برای ارتباطات نوری منفعت گیری شده است. یکی از آنها کنترل دقیق نحوه قرارگیری است که اکنون در فضاهای کم جرم با چالش‌های مختلفی انجام می‌بشود. دومین قابلیت این ماهواره یک سیستم ربط لیزری به نام اسمال کد است که توسط سازمان تحقیقات علمی کاربردی هلند گسترش یافته و در آن یک پایانه لیزری با کیفیت بالا و آینه متحرک است که برای ثبت پرتو نوری باریک به طور دقیق منفعت گیری می‌بشود.

ادامه مطلب
محققان نوعی چوب شفاف برای ساخت نمایشگرها در آینده گسترش دادند



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها