برچسب گذاری محتوای تشکیل شده با هوش مصنوعی در فیسبوک، اینستاگرام و تردز اغاز شد

برچسب گذاری محتوای تولید شده با هوش مصنوعی در فیسبوک، اینستاگرام و تردز آغاز شد


متا خبرداد در ماه‌های آینده کلیه محتواهای تشکیل شده توسط ابزارهای هوش مصنوعی مولد برچسب گذاری خواهد شد.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، متا تصمیم دارد کلیه محتواهای آپلود شده در فیسبوک، اینستاگرام و تردز را که از طریق ابزارهای هوش مصنوعی مولد تشکیل شده‌اند به طور واترمارک در شبکه‌های اجتماعی انتشار کند. مقصد از برچسب گذاری این محتواها شناسایی این تصاویر خواهد می بود که با ابزارهای هوش مصنوعی تشکیل شده‌اند.

مطابق اعلامیه وب سایت متا در ماه‌های آینده در صورتی که عکسی توسط ابزارهای هوش مصنوعی مولد تشکیل شوند دارای واترمارک خواهند می بود. این واترمارک عبارتی است که مشخص می کند این محتوا از طریق هوش مصنوعی تشکیل شده است.

پیش از این واترمارک‌های ثبت شده روی تصاویر مبتنی بر هوش مصنوعی به طور نامرئی بوده‌اند. به این ترتیب تنها سازمان‌های گوناگون امکان شناسایی این تصاویر را داشتند. اما با پشتیبانی رویکرد تازه ابزارهای هوش مصنوعی شرکت‌های دیگر نظیر گوگل مایکروسافت ادوبی و OpenAI نیز شناسایی شده و برچسب گذاری خواهند شد. این چنین کلیه برچسب‌ها توسط کاربران عادی نیز قابل شناسایی خواهند می بود.

ادامه مطلب
معارفه گلکسی اس ۲۴ اولترا با قابلیت‌های بسیاری از هوش مصنوعی انجام شد
آخرین مطالب

نیک کلگ از مدیران متا در پست تازه خود خبرداد همه تصاویر تشکیل شده با هوش مصنوعی مولد به طور خودکار برچسب گذاری خواهد شد. این چنین این برچسب‌ها در همه زبان‌ها اراعه شده و به حرف های وی با دقت به حذف تفاوت بین محتواهای انسانی و هوش مصنوعی کاربران باید مرز آنها را بدانند.

کلگ ضمن اشاره به این نوشته که اکنون برچسب گذاری‌ها تنها روی تصاویر انجام می‌بشود، خبرداد صداها و ویدیوهای هوش مصنوعی برچسب گذاری نشده اما کاربران می‌توانند در صورت شناسایی محتواهای غیر واقعی آن را برچسب گذاری کنند. این چنین متا تصمیم دارد در آینده به پست‌هایی که با منفعت گیری از هوش مصنوعی تشکیل شده اما در این محتواها اشاره‌ای به آن نشده است اخطار داده و یا آنها را حذف کند.

ادامه مطلب
شغل تریدری در ایران | آیا تریدری شغل خوبی است؟



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها