سه دانش‌آموز با بازخوانی متون باستانی از طریق هوش مصنوعی برنده ۷۰۰ هزار دلار شدند

سه دانش‌آموز با بازخوانی متون باستانی از طریق هوش مصنوعی برنده 700 هزار دلار شدند


سه دانش‌آموز به‌علت پرده‌برداشتن از متن نوشته‌شده روی پاپیروس‌های هرکولانیوم (Herculaneum: شهری کوچک اما ثروتمند که در سال ۷۹ میلادی نابود شد) برنده چالش Vesuvius شدند. به این دانش‌آموزان که برای کار خود از هوش مصنوعی پشتیبانی گرفتند، جایزه ۷۰۰ هزار دلاری اهدا شده است.

بر پایه گزارش اینسایدر، این دانش‌آموزان که «یوسف نادر»، «لوک فاریتور» و «جولیان شیلیگر» نام دارند، اولین تیمی بودند که حداقل چهار تکه خوانا از طومارهای ۱۴۰ کاراکتری (به‌اندازه دو پست در شبکه اجتماعی ایکس) را کشف کردند.

نادر ۲۷ ساله که دانشجوی دکترای یادگیری ماشین «دانشگاه آزاد برلین» است، می‌گوید:

«فکر می‌کنم کار ما نوید یک آینده زیاد شوق‌انگیز را می‌دهد که در آن ایده‌های به‌ظاهر غیرممکن، ممکن خواهد شد.»

فاریتور ۲۲ ساله، دانشجوی «دانشگاه نبراسکا» و شیلیگر ۲۸ ساله دانشجوی ارشد رباتیک ETH زوریخ در سوئیس است. طومارهای مذکور در قرن اول و همزمان با فوران کوه آتشفشانی وزوو دفن شده‌اند. تا به امروز نزدیک به ۸۰۰ طومار از این محل کشف شده است.

ادامه مطلب
نقشه‌برداری امگا از کلاهک قطب جنوبی مریخ

پشتیبانی هوش مصنوعی به بازنویسی دوره‌های تاریخی مهم

«رابرت فاولر»، رئیس انجمن هرکولانیوم می‌گوید:

«برخی از این متون می‌توانند تاریخ دوره‌های مهم جهان باستان را به‌طور کامل بازنویسی کنند. جامعه‌ای که دنیای مدرن غرب از آن سرچشمه گرفته است.»

چالش Vesuvius توسط سه قدیمی‌کار صنعت فناوری، یعنی «نات فریدمن»، مدیرعامل اسبق Github، «دنیل کراس»، بنیانگذار موتور جستجوی Cue و «برنت سلیز»، استاد علوم کامپیوتر در مارس سال ۲۰۲۳ راه‌اندازی شد. این چنین گروهی از کارآفرینان، اندوخته‌گذاران و چهره‌های کلیدی صنعت فناوری از آن حمایتمی‌کنند.

برندگان امسال فقط به کشف نزدیک به ۵ درصد از یک طومار پشتیبانی کردند و برگزارکنندگان چالش Vesuvius امیدوار می باشند که شرکت‌کنندگان به کشف نزدیک به ۹۰ درصد از چهار طومار اول پشتیبانی کنند. تیم برنده نزدیک به ۱۰۰ هزار دلار دریافت خواهد کرد. آن‌ها این چنین امیدوارند که بتوانند در چند سال آینده کل ۸۰۰ طومار بازیابی کنند و بخوانند.

ادامه مطلب
Скачать Пин Ап ᐉ Официальное Приложение Pin-up Casin



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها