با انواع مطرح های فرش خطیبی آشنا شوید

با انواع طرح های فرش خطیبی آشنا شوید


اگر به‌تصمیم خرید فرش دست‌بافت تبریز به بازار می‌روید، حتما نام مطرح فرش خطیبی را زیاد می‌شنوید. این مطرح، توسط طراح معروف «استاد خطیبی» بر بوم هنر جاری شد و سال‌ها است که زیبایی آن همچون نگینی در بازار فرش‌ها درحال درخشش است.

وجود بازارهای متعدد فرش در تبریز، نشان از اهمیت این هنر در این خطه از ایران دارد. در واقع، آب‌وهوای معتدل، کوهستانی‌بودن منطقه و منبع های طبیعی غنی، جغرافیای این شهر را برای دامداری مستعد کرده است. این نوشته، علتشد که مردم هنردوست تبریزی به‌سمت صنایع‌دستی ازجمله فرش‌بافی سوق داده شوند. در این مقاله همراه ما بمانید تا شما را با یکی از کف‌پوش‌های دلنشین ایرانی آشنا کنیم.

جادوی زیبایی در زیر پا، با انواع فرش های تبریز

سفر امروز ما به جاذبه‌ای به نقش‌ونگارهای فرش‌های تبریز است که هریک از آن‌ها با دنیایی از هنر، انسان را به فراسوی مرزهای خیال می‌کشانند. از بین تنوع بی‌مثال انواع فرش در ایران، می‌خواهیم دل به توصیف جذابیت‌های قالی تبریز بدهیم.

از زیبایی مطرح فرش خطیبی گرفته تا نقش‌ونگارهای سالاری، هریس، ماهی، علیا و نامی که گفتن شهر جهانی بافت فرش را برای این دیار به ارمغان آوردند. اکنون، بخشی از آن‌ها زینت‌قسمت موزه‌ها می باشند و برخی دیگر، منظره‌ای چشم‌نواز برای منازل ایرانی ساخته‌اند.

ادامه مطلب
برای خرید گوشی موبایل چه فاکتورهایی را باید در نظر بگیریم
آخرین مطالب

نقش های شگفت انگیز تبریز در مطرح فرش خطیبی

فرش‌های دست‌بافت خطیبی، آینه همه‌نمای فرهنگ و اصالت ایرانی می باشند که هر روز با استقبال بیشتری ازسوی ملل و فرهنگ‌های گوناگون روبه رو خواهد شد. اگر در زمان خرید فرش، چشم‌تان به مطرح‌های خطیبی افتاده باشد، مسلما شیفته زیبایی‌هایش شده‌اید و دوست داشتید که با تهیه آن، حرارت و صمیمیت بیشتری به فضای منزل‌تان ببخشید.

بافندگان تبریزی، با دقت‌نظر، خلاقیت و سلیقه، زیبایی مطرح‌های خطیبی را به درجه والایی از کمال رساندند. چنانچه می‌توان این قالی‌ها را هنری مورد قیمت و تجارتی پرمنفعت دانست. فرش‌ خطیبی، با نقش‌مایه‌های متنوعی که دارد، حتما شما را زمان خرید سردرگم می‌کند. به این علت، در ادامه همراه ما باشید تا انتخاب را مقداری برایتان آسان کنیم.

انواع مطرح فرش خطیبی بر پایه رج، هنری که همیشه زنده می ماند

هرکسی که با فرش‌های تبریز آشنایی داشته باشد، قطع به یقین نام مطرح خطیبی را شنیده و نقش‌های قابل ستایش آن را دیده است. بسیاری طراحان کوچه‌بازاری، یکی از دلایلی می بود که علتشد، امروز ناظر تنوع بالایی از فرش‌های خطیبی باشیم چراکه با عوض‌کردن چند گل در متن یا حاشیه، نقش‌های تازه و جذابیت‌های بیشتری آفریده خواهد شد. بیایید و با چندی از این آفریده‌های صنعتی آشنا شویم.

  • فرش خطیبی ۴۰ رج: این قالی با پرزهای کرک و ابریشم، عرصه‌ای سرمه‌ای و حاشیه کاربنی دارد و برای دکوراسیون‌های مدرن و کلاسیک، قابل منفعت گیری است.
  • فرش خطیبی ۵۰ رج: این قالی کرک و ابریشم، عرصه‌ای مشکی و حاشیه‌ای شامپاینی دارد و برای انواع دکوراسیون‌های مدرن و کلاسیک کارآمد است.
  • قالیچه خطیبی ۵۵ رج: این قالی با جنس مرینوس و ابریشم، دارای عرصه‌ای کرم و حاشیه‌ای طلایی‌رنگ است که در دکوراسیون‌های مدرن و نئوکلاسیک منفعت گیری می‌بشود.
  • فرش خطیبی ۶۰ رج: این قالی‌چله ابریشم، دارای عرصه کرم و حاشیه شامپاینی است که برای دکوراسیون‌های سنتی و مطرح چوب به‌کار می‌رود.
ادامه مطلب
سری گلکسی اس ۲۴ سامسونگ را پیش خرید کرده و هدیه دریاقت کنید

تنوع مطرح فرش خطیبی با روایت های رنگارنگ

رنگ‌آمیزی فرش‌های خطیبی، چه در تکه عرصه و چه در حاشیه‌ها، با قوت چشمگیری در جلب‌دقت افراد عمل می‌کند. استاد خطیبی، با ترکیب استادانه و حرفه‌ای رنگ‌ها، اثرهای فاخر و نفیسی را خلق کرد که هنگامی با آن‌ها روبه رو می‌شوید، قوت اراده‌تان را برای انتخاب خواهید باخت چون بدون شک، همه آن‌ها مورد تایید سلیقه شما و همگان است.

رنگ‌ها عاملی می باشند که زیبایی مطرح و نقش را برجسته می‌کنند و حال‌وهوای منزل شما را با توانایی همه تحول خواهند داد. شما قالی‌های خطیبی را در رنگ‌بندی‌های متنوعی همچون مشکی، فیروزه، کرم، پیازی، شکلاتی و طلایی می‌یابید که هریک از آن‌ها بسته به ویژگی‌های روانشناسی، تاثییر خاصی بر روحیه شما و حس‌وحال حاکم بر فضا دارند.

تنوع مطرح فرش خطیبی در ابعاد گوناگون

قسمت فرد دیگر از تنوع مطرح‌ قالی‌های خطیبی به شاخصه ابعاد بستگی دارد. به‌طور کلی، قالی‌های خطیبی در اندازه‌های زرع و نیم تا ۲۴ متر در بازار اشکار خواهد شد و بسته به اندازه خود، می‌توانند شکل‌وشمایلی متفاوت از یکدیگر داشته باشند.

ادامه مطلب
اهمیت نگه داری کارکنان؛ ۱۰ عاملی که کمکتان می‌کند

اطلاعاتی کلی از قیمت فرش دست ‌بافت خطیبی در بازار

هنر فرش‌بافی، از دیرباز در فرهنگ ما ایرانیان ترویج داشت؛ به‌خصوص قالی‌های دست‌بافت که با دستان هنرمند و زحمت‌کش زنان و مردان ایرانی بافته می‌بشود و از قیمت مادی بالایی برخوردار است. صریح بگوییم که اگر به خرید این چنین کف‌پوش‌هایی فکر می‌کنید، مجبورید زیاد تر از هر هنگامی دست‌ودل‌باز باشید و بودجه کلانی را در نظر بگیرید.

اکنون وقتی که برای خرید به بازار مراجعه کرده‌اید، حتما پی برده‌اید که برخی فرش‌ها گران‌تر و برخی هم ارزان‌تر می باشند. حتی امکان پذیر ازلحاظ مطرح و رنگ در یک رده باشند ولی تفاوت قیمتی بالایی بین‌ آن‌ها برقرار باشد. به‌نظر شما این نوشته چه دلیلی دارد؟

مسائلی هست که شما از آن‌ها بی‌خبرید؛ برای مثال عرصه ۲رنگ، نوع رنگ‌های به کاررفته در تاروپود، جنس نخ‌ها (ابریشم یا پشم)، قدمت فرش‌ها و سبکی که هنرمندان در اجرای نقش‌ونگار از آن پیروی کرده‌اند، همه انها جزء دلایلی می باشند که علتمتغیربودن قیمت‌ فرش دستباف شده‌اند.

ادامه مطلب
سامسونگ قصد دارد دو سنسور دوربین موبایل ۱ اینچی با وضوح ۴۳۲ مگاپیکسلی تولید کند

مطرح فرش خطیبی دست‌ بافت را در بازار آنلاین آریاس جست‌ و جو کنید

گرچه در قبل، خرید اینترنتی کالاهای گران‌قیمتی همچون فرش‌ها با نظرات منفی ازسوی منقدین روبه رو می بود ولی وقتی که فضای اینترنت و تکنولوژی پیشرفت کرد، افراد ترغیب شدند که لذت خریدهای چند دقیقه‌ای را توانایی کنند. در این راستا، آریاس بهترین بازار آنلاین فرش است که تلاش می‌کند محصولات قابل اراعه خود را با روحیات و نیازهای روبه‌رشد مشتریان امروز و قدیمی هماهنگ کند.

یکی از محصولات فروشگاه اینترنتی آریاس، تنوعی بی‌نهایت از فرش دستباف تبریز است که نقش‌های ریزبافت آن، اتفاق‌ای از شکوه و درخشندگی را با خود به ارمغان می‌آورد. آریاس، با تهیه طیف وسیعی از این کالا برای نیازهای گوناگون، تلاش می‌کند سلیقه سخت‌پسندانی که به‌علت مشغله‌های روزمره، حوصله و زمان کافی برای بازارگردی را ندارند، پوشش دهد.

ادامه مطلب
بهترین گوشی های ریلمی در سال 2023

جمع‌بندی

مطرح فرش خطیبی، یکی از مجلل‌ترین و چشمگیرترین مطرح‌های تبریزی است که توانایی، ظرافت و تبحر قالی‌بافان را با تصویری که از خود به نگاه تماشاگر می‌دهد، گفتن می‌کند. این قالی، یکی از معدود قالی‌هایی است که به‌صورتی قوی راه خود را به بازارهای داخلی و خارجی باز کرد و نام فرش ایران را در جهان زنده نگه داشت.

اگر شما هم مشتاق داشتن این تاثییر هنری فاخر در دکوراسیون منزل‌تان هستید، در بازار آنلاین آریاس، می‌توانید تنوعی از آن را مشاهده کنید. آریاس، جزئیاتی از محصولات خود را در قالب تصاویر و اطلاعات نوشتاری اراعه داده است تا انتخاب را برایتان راحت کند و توانایی لذت‌بخشی از خرید به شما بدهد.

salb-techna



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها