گوگل با هوش مصنوعی خود به تشکیل نقشه ماهواره‌ای نشت متان پشتیبانی می‌کند

گوگل با هوش مصنوعی خود به تولید نقشه ماهواره‌ای نشت متان کمک می‌کند


اگرچه در او گفت و گو آلودگی هوا و گرمایش جهانی همیشه سخن از کربن دی اکسید به بین می‌آید، اما متان نیز مسئول نزدیک به ۳۰ درصد از افزایش دما از دوران انقلاب صنعتی است. به‌همین منظور، گوگل با صندوق غیرانتفاعی دفاع از محیط‌زیست (EDF) داخل همکاری شده است تا با منفعت گیری از هوش مصنوعی نشت این گاز را رصد کند.

به‌گزارش انگجت، گوگل می‌گوید با همکاری EDF نقشه‌ای از آلودگی‌های متان و زیرساخت‌های نفت و گاز را تهیه خواهد کرد. آن‌ها با این همکاری امیدوارند منبع های مهم نشت متان را شناسایی کنند و جلوی انتشار کردن این آلودگی را بگیرند.

EDF تصمیم دارد ماه آینده ماهواره MethaneSAT را پرتاب کند که ماموریت ردیابی گاز متان را برعهده خواهد داشت. در ادامه گوگل با منفعت گیری از هوش مصنوعی، نقشه‌ای از زیرساخت‌های نفت و گاز تهیه خواهد کرد تا منبع های آلودگی اشکار شوند.

ادامه مطلب
ردمی در 10 سال قبل یک میلیارد گوشی فروخته است

هوش مصنوعی گوگل به پشتیبانی تشخیص نشت متان می‌آید

«یائل مگوایر»، معاون ارشد و مدیرکل تیم Geo Sustainability گوگل می‌گوید: «تغییرات زیرساخت‌ها سریع است و به‌روز نگه‌داشتن نقشه‌ای در این عرصه به ورودی‌های دائمی نیاز دارد. اما این قضیه چیزی است که ما در نقشه‌ها و سازمان جغرافیایی‌مان تخصص بسیاری در آن داریم. فکر می‌کنیم که این چنین اطلاعاتی برای شرکت‌های انرژی، محققان و قسمت دولتی بسیار مورد قیمت است تا بتوانند انتشار کردن متان خود را پیش‌بینی و آن را افت دهند.»

آخرین مطالب
ادامه مطلب
Кадис претив Гранада Ставки на Футбол Онлайн 29 3 2024 Трансляция И Прогнозы на Матч В Букмекерской Конторе Betboom

«استیون هامبورگ»، دانشمند ارشد EDF می‌گوید: «متان بر آن‌چه که در آینده نزدیک اتفاق می‌افتد، تسلط دارد. زمان‌بندی این پروژه زیاد مهم است. چون اگر این کار را سریع انجام دهیم و به‌شکلی قابل دقت انتشار کردن متان را پایین بیاوریم، می‌توانیم به‌نحوه چشمگیری نرخ گرمایش را در دهه‌های آینده کم کنیم.»

ماهواره MethaneSAT قرار است هر روز ۱۵ بار به دور کره زمین بچرخد و سطح انتشار کردن متان در مناطق مهم تولیدکننده نفت و گاز را بازدید کند. الگوریتم‌های هوش مصنوعی گوگل به EDF اجازه خواهد داد تا مقدار نشت متان در طول زمان را ردیابی کند. EDF این چنین با محققان هاروارد و اسمیتسونین در این برنامه همکاری خواهد کرد.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها