توپ مایکروویو خوفناک چین با قدرتی ۶۸,۰۰۰ برابر میدان مغناطیسی زمین

توپ مایکروویو خوفناک چین با قدرتی 68,000 برابر میدان مغناطیسی زمین


گزارش ها حاکی از آن است که پژوهشگران در چین یک توپ مایکروویو ترسناک ساخته اند که می تواند ماهواره ها را با امواجی ۶۸,۰۰۰ برابر قوی تر از میدان مغناطیسی زمین نابود کند. این سلاح ترسناک توسط چهار موتور استیرلینگ (Stirling) تحکیم شده و حرف های می بشود که می توان آن را در پشت یک کامیون نصب کرد، در شرایطی که این سرزمین آسیای شرقی در حال به رخ کشیدن قوت نظامی خود است.

خواص خنک کنندگی موتورهای استیرلینگ قوت این سلاح مایکروویو توانمند را افزایش خواهد داد و آزمایش ها نشان می دهد که این سلاح تنها یک پنجم انرژی سیستم های دیگر را مصرف می کند.

چین در قبل مدل های شبیهی ساخته اما هیچ کدام از آن ها این نوع انرژی را تشکیل نمی کردند و قطعاً هیچ کدام از آن ها توانایی فعالیت مداوم به زمان ۴ ساعت را ندارند. اگر این گزارش ها صحت داشته باشند، سلاح مایکروویو (HPM) پرقدرت چین اولین سلاحی خواهد می بود که از فناوری موتور استیرلینگ منفعت گیری می کند و عموم مردم از ساخت آن مطلع می شوند.

توپ مایکروویو چین که امواجی 68,000 برابر قوی تر از میدان مغناطیسی زمین تولید می کند

به حرف های تیم پروژه که توسط دانشمند مهندسی الکترونیک به نام ژو سه رهبری می بشود، HPM دارای یک میدان مغناطیسی مدام و حالت پایدار با قوت ۶۸,۰۰۰ برابر قوی تر از زمین است.

ادامه مطلب
گوگل از 87 برنامه کلاهبرداری رمزارزی شکایت کرد_رنگو
آخرین مطالب

به گفتن بهتر، این قوت نزدیک به نیمی از قوت میدان مغناطیسی است که می تواند توسط برخورددهنده بزرگ هادرونی (LHC) در اروپا – بزرگ ترین و پرانرژی ترین برخورددهنده ذرات جهان – تشکیل می بشود.

توپ مایکروویو خوفناک چین با قدرتی 68,000 برابر میدان مغناطیسی زمین

چین با این سیستم تسلیحاتی که قابلیت نصب روی یک کامیون را دارد، می تواند به معنی واقعی کلمه آن را در هر جایی که می خواهد مستقر کند و لیستی بی آخر از احتمالات را اراعه دهد. و با قابلیت کار کردن تا چهار ساعت بدون از دست دادن توان، سفرهای طویل تر نیز امکان پذیر است.

ادامه مطلب
نهان کاری در زندگی مشترک؛ نشانه‌ها و روش برخورد

به نقل از ساوت چاینا مورنینگ پست، این سلاح به طور مشترک توسط موسسه فناوری هسته ای شمال غربی در ژیان و موسسه مهندسی برق در پکن ساخته شده است.

تیم پروژه تصریح کرده که سلاح های جاری HPM که توسط میدان های مغناطیسی قوی هدایت می شوند «از معضلات مصرف انرژی زیاد و اندازه بزرگ رنج می بردند».

توپ مایکروویو خوفناک چین با قدرتی 68,000 برابر میدان مغناطیسی زمین

به این علت، موتورهای استیرلینگ زیاد مهم می باشند چون به گفتن یخچال عمل می کنند و به شدت گرما را از یک مکان دور می سازند.

بااین حال، تیم پروژه در مقاله ای که ماه قبل در مجله علمی چینی High Power Laser and Particle Beams انتشار شد، توضیح می دهد که چطور موتور استیرلینگ نیز دارای محدودیت است.

یک موتور استیرلینگ تنها می تواند تا ۴۰ درجه بالای صفر مطلق خنک بشود، با این حال ابررساناهای دمای پایین که میدان های مغناطیسی قوی تشکیل می کنند باید در چهار درجه بالای صفر مطلق کار کنند. علاوه بر این، اگر میدان مغناطیسی به قدر کافی قوی نباشد، کیفیت پرتو الکترونی تشکیل شده توسط سلاح مایکروویو به خطر خواهد افتاد. در نتیجه نمی تواند مسافت بسیاری را طی کند.

ادامه مطلب
سرگذشت همه‌ی فیلم‌های DCEU + جدول و خط وقتی

تیم ژو به منظور مطمعن از رسیدن به پتانسیل کامل در این سلاح، از یک ماده ابررسانای دمای بالا به نام REBCO منفعت گیری کرده اند تا به مقاومت صفر بین ۴۰ تا ۵۰ درجه بالای صفر مطلق دست اشکار کند.

آن ها موفق شدند به دمای ۴۸ درجه بالای صفر مطلق دست اشکار کنند و با ترکیب یک ماده ابررسانا با موتور استیرلینگ، میدان مغناطیسی بیشتر از چهار تسلا تشکیل کنند. بر پایه مقاله انتشار شده، این ترکیب تبدیل افت ۸۰ درصدی مصرف کلی انرژی در قیاس با فناوری مرسوم شده است.

با این حال، ورود قریب الوقوع به میدان نبرد دور از انتظار به نظر می رسد و ژو و تیمش اشاره می کنند که برخی مشکلات خاص نیاز به بهبود بیشتری دارند.

خبر ساخت توپ مایکروویو تنها چند هفته بعد از آن انتشار می بشود که اشکار شد چین یک “گلوله رویایی” ترسناک را ساخته که می تواند به شدت ۸,۵۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و از طریق سیگنال های SatNav جهت خود را تحول دهد.

ادامه مطلب
مک‌بوک ایر M3 با درب بسته، نزدیک به 50 درصد از توان خود را از دست می‌دهد

این گلوله که برای سلاح های انرژی جنبشی طراحی شده است، می تواند از یک توپ ریلی قوی شلیک بشود و قادر است تنها در یک ثانیه ۲,۵۰۰ متر را طی کند.

و تازه ترین همانند سازی بازی جنگی چین تهدیدی ترسناک برای غرب می بود – با ماهواره های فضایی آینده نگرانه و موشک هایی که کشتی های جنگی آمریکا را در عرض چند دقیقه نابود می کنند. یک آزمایشگاه مخفی چین یک ابزار جنگ الکترونیک مبتنی بر فضا را برای ارتش شی جین پینگ گسترش داده که نتایج آن وحشتناک است.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها