آشکار شدن اطلاعات بیشتر از ۲۰ هزار کارمند وزارت دفاع آمریکا تایید شد

فاش شدن اطلاعات بیش از ۲۰ هزار کارمند وزارت دفاع آمریکا تایید شد


ایمیل ارسالی از طرف وزارت دفاع ایالات متحده به کارمندان جاری و اسبق این وزارتخانه نشان دهنده آشکار شدن اطلاعات شخصی این تعداد از کارمندان است. در حالی آشکار شدن اطلاعات این تعداد از کارمندان در اغاز سال ۲۰۲۳ شناسایی شد، که خبر رسانی این سازمان به کارمندان اکنون انجام گرفته و تاثییر آن روی بیشتر از ۲۰ هزار نفر از کارمندان بوده است. پیکربندی نادرست علتهک شدن سرور بدون نیاز به رمز عبور بوده است.

به نقل از سرویس اخبار فناوری تکنا، مطابق گزارشی که در این مورد انتشار شده وزارت دفاع طی ایمیلی به کارمندان خود خبرداد ایمیل های آنها از طریق یک اراعه دهنده خدمات در اینترنت آشکار شده است ایمیل‌های آشکار شده دارای اطلاعات قابل شناسایی شخصی بوده و تا این مدت جزئیات مربوط به این اطلاعات اشکار نشده است. اما به طور کلی می‌توان او گفت این اطلاعات شخصی شامل آدرس خانه شماره امنیت اجتماعی و دیگر جزئیات حساس خواهد می بود.

ادامه مطلب
چت بات ChatGPT اکنون با قابلیت وبگردی امکان دسترسی به اطلاعات وب را دارا است

نحوه آشکار شدن این اطلاعات نیز به یک سرور ایمیل ابری دائم مربوط می‌بشود که علتشده است تا ایمیل‌های حساس در وب آشکار بشود. این سرور در فضای ابری مایکروسافت برای مشتریان دولتی مورد منفعت گیری قرار می‌گیرد. به گمان زیادً پیکربندی نادرست سرور علتشده است تا بدون نیاز به رمز عبور و از طریق اینترنت بتوان به آن دسترسی اشکار کرده و اطلاعات حساس آن را آشکار کرد.

وزارت دفاع در بیانیه‌ای در این مورد خبرداد: اکنون با دقت به امنیتی بودن عملیات اطلاعات و اظهار نظری در رابطه حالت شبکه‌ها و سیستم‌ها اراعه نخواهد شد. سرور مورد نظر در تاریخ ۲۰ فوریه ۲۰۲۳ صدمه دیده و بعد از شناسایی از دسترس خارج شده است. وزارت دفاع ایالات متحده راه‌های پیشگیری و شناسایی حوادث سایبری را بهبود بخشیده و طی خبر رسانی به افراد صدمه دیده تعامل خود با اراعه دهندگان خدمات را افزایش داده است.

ادامه مطلب
بلومبرگ گزارش داد اپل در حال توسعه هوش مصنوعی برای به کارگیری در iOS و سیری است
آخرین مطالب



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها