اداره ثبت اختراع ایالات متحده هوش مصنوعی را به گفتن مخترع نمی‌شناسد

اداره ثبت اختراع ایالات متحده هوش مصنوعی را به عنوان مخترع نمی‌شناسد


اداره ثبت اختراع و علائم تجاری در ایالات متحده USPTO خبرداد سیستم‌های هوش مصنوعی نمی توانند به گفتن مخترع شناخته شوند. از این رو اداره ثبت اختراع ایالات متحده هوش مصنوعی را به گفتن مخترع نمی‌شناسد.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پیش از این اداره مالکیت فکری بریتانیا نیز دو اختراع که توسط سیستم هوش مصنوعی به ثبت رسیده می بود را به رسمیت نشناخت. اکنون اداره ثبت اختراع آمریکایی نیز با داشتن نظر شبیه معتقد است هوش مصنوعی امکان مخترع بودن را ندارد. یقیناً انسان ها امکان منفعت گیری از این ابزارها را برای اختراع و ثبت خواهند داشت.

این اداره اظهار کرده است سیستم‌های هوش مصنوعی نمی توانند مخترع باشند اما انسانها می‌توانند در فرایند گسترش اختراعات ثبت شده از ابزارهای هوش مصنوعی منفعت گیری کنند. در صورتی که از این ابزارها منفعت گیری بشود باید رویکرد آنها به طور شفاف اظهار بشود.

ادامه مطلب
ساختار تازه رباتیک ناسا می‌تواند در ساخت و سازهای فضایی منفعت گیری بشود

تازه ترین رویکرد آژانس ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده در رابطه هوش مصنوعی نقل شده است. با این رویکرد تازه این اداره معتقد است در حالی که نمی‌توان هوش مصنوعی را به گفتن مخترع در نظر گرفت اما فردی که از سیستم هوش مصنوعی منفعت گیری کند می‌تواند به گفتن یک مخترع شناخته بشود. یقیناً افرادی که تصمیم دارند به ثبت اختراع بپردازند و در این راه از سیستم های هوش مصنوعی منفعت گیری کرده اند باید منفعت گیری از این سیستم‌ها را به طور شفاف اشکار کرده و اظهار کنند که اختراع از هوش مصنوعی منفعت گیری شده است یا خیر. در این بین علاوه بر اشکار کردن اطلاعات مالی برای تصمیم گیری، اشکار کردن منفعت گیری از هوش مصنوعی در فرایند گسترش نیز الزامی شده است.

ادامه مطلب
شرکت انی دسک دعوا سایبری به سیستم‌های خود را مورد تایید قرار داد
آخرین مطالب

یقیناً برای این که یک فرد بتواند به ثبت اختراع خود که با پشتیبانی هوش مصنوعی پیش برده بپردازد باید سهم آن در گسترش اختراع زیاد تر از هوش مصنوعی باشد. این چنین در صورتی که فرد تنها از این سیستم برای اختراع خود منفعت گیری کرده باشد اختراع وی مورد تایید نخواهد می بود.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها