ویژگی ها و تغییرات تانک چلنجر ۳

ویژگی ها و تغییرات تانک چلنجر 3


ارتش بریتانیا اولین تانک چلنجر ۳ (Challenger 3) پیش تشکیل خود را دریافت کرده است. تانک مهم تازه بریتانیا که در اصل یک چلنجر ۲ بازسازی شده است، آن را با یک توپ، زره و بسته قوت موتوری تازه به طور کامل داخل قرن بیست و یکم می کند. ارتش بریتانیا تنها بیشتر از یک سوم از ناوگان تانک مهم را به استاندارد تازه ارتقا خواهد داد که این سرویس را به یکی از کوچک ترین موجودی های تانک در جهان تبدیل خواهد کرد.

این همه اطلاعاتی است که تا بحال در رابطه تانک چلنجر ۳ می دانیم.

خانه تانک

بریتانیای کبیر تانک را در دهه ۱۹۱۰ به گفتن وسیله ای برای شکستن تنگنا جبهه غرب در جنگ جهانی اول اختراع کرد. بریتانیا از آن زمان به سپس یکی از قوت های مهم تانک باقی ماند و تانک های خود را طراحی و ساخت که همه آن ها با سخن C اغاز می شوند: Crusader, Comet, Cromwell, Centurion, Chieftain, Challenger, Challenger 2, و اکنون Challenger 3.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
با اهمیت ترین مؤلفه در استخدام کارمندان اپل چیست؟ تیم کوک جواب می‌دهد
ویژگی ها و تغییرات تانک چلنجر 3
تانک بریتانیایی Mark I اولین بار در ۱۵ سپتامبر ۱۹۱۷ و در طول نبرد سومی داخل میدان نبرد شد

چلنجر ۲ که در سال ۱۹۹۴ معارفه شد، جایگزینی سریع برای چلنجر ۱ متوسط و متعلق به دهه ۱۹۸۰ می بود. این تانک ها بین سال های ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۲ تحویل داده شدند و دارای یک توپ مهم خان دار ۱۲۰ میلی متری، زره چابام طراحی شده توسط بریتانیا و یک بسته قوت ساخته شده حول یک موتور دیزلی Perkins Condor V12 با قوت ۱,۲۰۰ اسب بخار بودند.

تان چلنجر ۲ در ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۲ در بالفورد، انگلیس

برای مدتی چلنجر ۲ یکی از بهترین تانک های اتحاد ناتو می بود. این تانک به خوبی محافظت می شد و دارای توپ مهم زیاد عالی L30 و دوربین های حرارتی می بود که به آن دید فرماندهی میدان نبرد را هم در شب و هم در حالی که توسط دود مخفی شده می بود، می داد. تنها اشکال واقعی این می بود که این تانک در طول دوران خدمت خود از عدم ارتقا رنج می برد، به این معنی که تکنولوژی اغاز دهه ۱۹۹۰ آن اساساً بدون تحول باقی مانده می بود.

ادامه مطلب
انتقاد مجدد ایلان ماسک از کارمندان دورکار: از واقعیت جدا شده‌اند!
Challenger 3 دارای توپ مهم L55A1 است که همانند توپ L55 است که در این تانک آلمانی Leopard 2A7 دیده می بشود

قوت آتش

چلنجر ۳ توپ مهم ۱۲۰ میلی متری L۳۰A۱ طراحی شده در انگلستان را با یک توپ ۱۲۰ میلی متری L۵۵A۱ طراحی شده در آلمان جانشین خواهد کرد. بر خلاف دیگر ارتش های ناتو که بر پایه یک نسخه از توپ های بدون خان آلمانی استاندارد سازی شده بودند، بریتانیایی ها هم چنان از توپ های با لوله خان دار منفعت گیری می کنند. مهمات تانک های خان دار و بدون خان با یکدیگر ناسازگار می باشند؛ این مساله نه تنها تانک های انگلیسی را از قرض گرفتن مهمات تانک از متحدانش محروم می کرد، بلکه علتشد تا “Chally 2” نتواند از پیشرفت های مهمات در کشورهای دیگر عضو ناتو منفعت گیری کند.

توپ تازه L۵۵A۱ زیاد همانند به توپ M۲۵۶ تانک های آمریکایی است، اما لوله بلندتری دارد. این کار شتاب بیشتری را در گلوله تشکیل می کند و به چلنجر ۳ توانایی نفوذ به زره های سنگین تر در فواصل زیاد تر را می دهد. تنها اشکال آن این است که طول کلی تانک را افزایش می دهد و می تواند زمان سفر در جنگل ها، جایی که می تواند به درختان گیر کند، مقداری دردسر ساز باشد.

ادامه مطلب
ارسال تصاویر مستهجن برای زنان مجازات دارد
زره تانک چلنجر ۳ ضخیم تر به نظر می رسد و ماهیت ماژولار آن علتمی بشود که روزآمدسازی های آینده زیاد ساده بشود

حفاظت

برجک خانه مهم تغییرات حفاظتی در چلنجر ۳ است. برجک این تانک تقریباً هم اندازه و هم شکل چلنجر ۲ است، هرچند تغییرات کلیدی در آن دیده می بشود. زره برجک جلو اکنون از شیب یکنواختی برخوردار است و پیچ هایی در سراسر برجک، بدنه و جناح ها وجود دارد. این به گمان زیادً برای ضمانت “زره ماژولار جدا گانه انگلستان” منفعت گیری شده است، و ماهیت ماژولار حفاظت نشان می دهد که می توان آن را به راحتی در زمان جنگ تعمیر کرد یا ارتقا داد تا از تهدیدات ضد زره پیش رو پیشی بگیرد. موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک که مقر آن در لندن است، می گوید این گمان وجود دارد که این تانک به گمان زیادً دارای «پنل های انفجاری» باشد که برای راه خروج انفجار مرگبار مهمات به سمت بالا طراحی شده است، به جای این که انفجارها را در درون تانک متمرکز کند که به مرگ خدمه خواهد انجامید.

ادامه مطلب
در راهپیمایی فضایی «یاسمین مقبلی»، یک کیسه ابزار گم شد! +‌ عکس

مهم ترین آپشن تازه این تانک، سیستم حفاظت فعال متغیر متوسط تروفی است. سیستم تروفی که توسط سیستم های دفاع پیشرفته رافائل، اسرائیل گسترش یافته است، شامل حلقه ای از سنسورهای رو به بیرون است که برای تشخیص موشک های ورودی و موشک های ضدتانک مستقر شده اند. هنگامی که سلاح ضد زره به تانک نزدیک می بشود، تروفی نفوذگرهایی بسته ای و انفجاری را شلیک می کند که برای نابودی سلاح ها در میانه پرواز طراحی شده اند. تروفی این چنین در تانک های اروپایی لئوپارد ۲ و تعدادی تانک آمریکایی M۱A۲ آبرامز به کار گرفته شده است.

چلنجر ۳ دارای یک سیستم تعلیق تازه است

تحرک و سنسورها

چلنجر ۳ از سیستم تعلیق بهبود یافته و نسل سوم hydrogas منفعت می برد که از گاز ( نیتروژن) تحت سختی و مایع برای عمل به گفتن نشیمنگاه ماشین و سرنشینان در یک سواری پر دست انداز منفعت گیری می کند. موتور ارتقا یافته است , اما انگارً در همان سطح ۱,۲۰۰ اسب بخار باقی خواهد ماند. اضافه شدن زره بهبود یافته و سیستم تروفی که نزدیک به ۲.۵ تن وزن دارد, بدون افزایش قوت موتور می تواند تانک را در میدان نبرد کندتر و تنبل تر کند.

ادامه مطلب
همه‌چیز درمورد شکایت تاریخی دولت آمریکا علیه اپل_رنگو

پلتفرم چلنجر در ۳۰ سال قبل ارتقاء سنسوری نداشته است, به این علت اضافه شدن دوربین های حرارتی نسل سوم خود یک پیشرفت بزرگ خواهد می بود. فرمانده تانک و توپچی دوربین های حرارتی تثبیت شده ای خواهند داشت, در حالی که فرمانده دوربین حرارتی پانورامیک Thales Orion را برای آگاهی موقعیتی و شناسایی اهداف خواهد داشت. راننده نیز دید حرارتی جلو و عقب خواهد داشت.

سخن آخر

چلنجر ۳ یک ترقی زیاد مورد انتظار برای ارتش بریتانیا است, اما این سرویس تنها ۱۴۸ دستگاه از آن را خریداری خواهد کرد. این تعداد کم تر از یک دهم تعداد تانک هایی است که ارتش روسیه در اوکراین از دست داده است. در حالی که تعداد آن ها امکان پذیر کم باشد, خدمه تانک انگلیسی این مطمعن را خواهند داشت که تانک ها و آموزش های آن ها زیاد بهتر از همتایان روسی شان است – و این همه تفاوت را در میدان نبرد تشکیل خواهد کرد.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها