هوش مصنوعی تازه OpenAI به نام Sora با کارکرد شگفت انگیز در تبدیل متن به ویدیو معارفه شد

هوش مصنوعی جدید OpenAI به نام Sora با عملکرد شگفت انگیز در تبدیل متن به ویدیو معرفی شد


تازه ترین پروژه شرکت OpenAI به نام مدل هوش مصنوعی Sora امکان اجرای یک شاهکار سینمای فوق العاده را خواهد داشت. به حرف های OpenAI این مدل توانسته زیاد پرقدرت از آنچه که این شرکت انتظار داشته ظاهر بشود.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، Sora تازه ترین پروژه هوش مصنوعی در شرکت OpenAI است که می‌تواند قوت شگفت انگیزی در تبدیل متن به ویدیو اراعه کند. مطابق مقاله فنی که توسط OpenAI در رابطه این پروژه انتشار شده است هوش مصنوعی سورا اکنون امکان تشکیل ویدیوهایی با وضوح حداکثر ۱۰۸۰p خواهد داشت.

هوش مصنوعی تازه OpenAI می‌تواند وظایفی نظیر ویرایش عکس و ویدیوها را در طیف‌های گسترده‌تر و گسترده‌تر انجام دهد. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به تشکیل ویدیوهای لوپ جلو بردن و عقب کشیدن زمان در ویدیوها تغییرات در بعد عرصه ویدیویی و تشکیل تغییرات در ویدیو هایی که از قبل توسط خود کاربر فیلمبرداری شده اشاره کرد.

ادامه مطلب
پلی لیست های اسپاتیفای میزبان فناوری هوش مصنوعی خواهد شد

از با اهمیت ترین قابلیت Sora می‌توان به همانند سازی جهان‌های دیجیتالی اشاره کرد. این هوش مصنوعی در یک آزمایش توانسته است با منفعت گیری از دستورات حاوی کلمات یک بازی قانع کننده همانند ساخته و فیزیکی شبیه آن را اراعه کند. این چنین امکان کنترل همزمان شخصیت بازیکن نیز در آن وجود داشته است.

مطابق مشاهداتی که توسط محقق ارشد انویدیا صورت گرفته Soraبه موتور فیزیکی داده محور زیاد تر شباهت دارد تا یک هوش مصنوعی مولد. چون تنها به تشکیل عکس یا ویدیو محدود نبوده قادر به تعیین فیزیک هر شی در یک محیط بوده و می‌تواند عکس یا ویدیو را مطابق دستورات کاربر رندر کند.

ادامه مطلب
مشکل باز شدن بند گلکسی واچ ۶ به طراحی آن مربوط است

محققان OpenAI در رابطه هوش مصنوعی تازه حرف های‌اند: مقیاس پذیری مداوم مدل‌های ویدیویی مشخص می کند آنها با پشتیبانی قابلیت‌های خود می‌توانند مسیر امیدوار کننده‌ای را در گسترش همانند سازهای توانمند برای دنیاهای فیزیکی و دیجیتالی بسازند که امکان زندگی اشیا حیوانات و کاربران در آن وجود دارد.

یقیناً از محدودیت‌های سورا در حوزه بازی‌های ویدیویی می‌توان به عدم تخمین دقیق فیزیک برهم کنش‌های پایه نظیر خرد شدن شیشه اشاره کرد. این چنین تعامل های نیز به طور متناقض توسط سورا نمایش داده می‌بشود. یقیناً Sora می‌تواند راه جدیدی را در ساخت بازی‌های واقع‌گرایان تر با پشتیبانی توصیفات متنی کاربر باز کند.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها