اولین تروجان iOS بعد از نصب می‌تواند با سرقت مطلب‌های متنی حساب بانکی را خالی کند

اولین تروجان iOS پس از نصب می‌تواند با سرقت پیام‌های متنی حساب بانکی را خالی کند


تروجان کشف شده در سیستم عامل iOS به نام GoldPickaxe بعد از نصب ان سرقت داده‌های تشخیص چهره اسناد هویتی و این چنین مطلب‌های متنی را خواهد داشت.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اکنون یکی از ویژگی های گوشی آیفون امنیت زیاد زیاد آن است که به همین علت مردم آن را به تلفنهای اندرویدی ترجیح خواهند داد. یقیناً این نوشته اکنون دچار تحول شده است چون برخی محققان از کشف اولین تروجان بانکی در سیستم عامل iOS خبر دادند که می‌توانند کاربران این گوشی همراه را مورد مقصد قرار دهد.

مطابق گزارشی که اخیراً توسط Group-IB انتشار شده است تروجان اندروید GoldDigger به طور اصلاح شده همراه با قابلیت‌های تازه انتشار شده که به آسانی می‌تواند حساب بانکی کاربران را تخلیه کند. این تروجان به طور گونه تازه به نام GoldPickaxe انتشار شده است که اکنون علاوه بر دستگاه‌های اندرویدی سیستم عامل iOS و کاربران تلفنهای آیفون را نیز مورد مقصد قرار داده است.

ادامه مطلب
آموزش خرید سرور مجازی با ارز دیجیتال_رنگو

این بدافزار بعد از نصب روی گوشی آیفون یا گوشی اندرویدی ان سرقت برخی داده‌های حساس نظیر تشخیص چهره مطلب‌های متنی و اسناد هویتی را خواهد داشت که از طریق آنها امکان تخلیه حساب‌های بانکی و یا خروج وجه از دیگر برنامه‌های مالی برای هکر وجود خواهد داشت. علاوه بر آن با جمع آوری داده‌های بیومتریک به ساخت دیپ فیک‌های هوش مصنوعی نیز می‌پردازد. مسئله مهم این که اکنون این بدافزار تنها کاربران ویتنامی و تایلندی را مورد مقصد قرار داده است. در صورتی که این کمپین بتواند با پیروزی‌ ظاهر بشود به گمان زیادً هکرهای سازنده آن عملیات خود را برای دیگر کاربران آیفون و اندروید در کشورهای دیگر از قبیل ایالات متحده کانادا و دیگر کشورها ادامه می دهند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
وان پلاس اوپن رقیب گلکسی زد فولد ۵ هفته آینده رونمایی می‌شود

تلفنهای اندرویدی طبق معمولً از طریق برنامه مخرب و حملات فیشینگ جان‌های بانکی را دریافت می‌کنند اما آیفون دارای اکوسیستم بسته اپل بوده و نفوذ تروجان‌های بانکی به درون آن مقداری دشوارتر است. اما هکرها همیشه می‌توانند راهی برای نفوذ به درون این اکوسیستم اشکار کنند.



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها