برنامه روسیه برای قرار دادن سلاح هسته‌ای در فضا

برنامه روسیه برای قرار دادن سلاح هسته‌ای در فضا


انگار روسیه تصمیم دارد با ساخت و قرار دادن یک سلاح هسته‌ای فضایی به انهدام یا از کار انداختن ماهواره‌ها بپردازد.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اخیراً گزارش‌هایی در رابطه فعالیت‌های روسیه برای ساخت سلاح هسته‌ای فضایی انتشار شده است که مشخص می کند این سرزمین تصمیم دارد با منفعت گیری از این سلاح به از کار انداختن و انهدام ماهواره ها بپردازد.

گزارش‌های متعدد رسانه‌ها در این مورد مشخص می کند دولت ایالات متحده طی هشدارهایی به متحدان اروپایی و کنگره این سرزمین اظهار کرده است که روسیه درصدد ساخت سلاح فضایی با قابلیت‌های هسته‌ای است. روسیه تصمیم دارد این سلاح فضایی را بعد از ساخت به فضا پرتاب کند.

این خبر در حالی انتشار شد که مایک ترنر رئیس کمیته اطلاعات مجلس آمریکا پیش از این تهدید جدی امنیت ملی را صادر کرده و هشدار مبهمی را نیز در رابطه آن اظهار کرده می بود. ترنز از رئیس جمهوری این سرزمین خواست کرد تا اطلاعات مربوط به این تهدید را علنی کند. بعد از آن گزارش‌های خبری به انتشار کردن جزئیات بیشتری در رابطه ماهیت احتمالی سلاح اسرارآمیز روسیه پرداخته‌اند. تا این مدت اشکار نیست سلاح هسته‌ای روسیه دقیقاً چه کاری انجام می‌دهد اما خبرگزاری‌های معتبر می‌گویند کلمه سلاح هسته‌ای بدین معنی است که این سلاح می‌تواند انفجار مبتنی بر عکس العمل‌های شکافت هسته‌ای یا همجوشی را تشکیل کند.

ادامه مطلب
تامین اینترنت پرسرعت ایستگاه فضایی خصوصی جهان توسط استارلینک_رنگو
آخرین مطالب

در صورت صحت این اخبار عمل روسیه علتنقض پیمان ماورای جو منعقد شده در سال ۱۹۶۷ خواهد می بود. مطابق این معاهده ایالات متحده روسیه و دیگر امضا کنندگان از قرار دادن سلاح هسته‌ای یا سلاح‌های مربوط به کشتار جمعی در فضا ممنوع شده‌اند.

اگرچه انفجار هسته‌ای در فضا نمی‌تواند به طور مستقیم روی مردم تاثییر بگذارد اما علتانهدام ماهواره‌های بیشماری خواهد شد و آنها را از کار می‌اندازد. ایالات متحده در سال ۱۹۶۲ طی آزمایشی به نام استار فیش پرایم در مداری نزدیک زمین یک بمب هسته‌ای را منفجر کرد. در این آزمایش نزدیک به یک سوم از ماهواره‌های حاضر در مدار تخریب شده یا به طور کامل از بین رفتند.

ادامه مطلب
تمرکز اپل روی ساخت یک نمایشگر تاشو بدون چین خوردگی برای آیفون و آیپد است



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها