پروژه ۷ تریلیون دلاری آلتمن در تشکیل تراشه با حمایتدولت آمریکا عملی می‌بشود

پروژه ۷ تریلیون دلاری آلتمن در تولید تراشه با حمایت دولت آمریکا عملی می‌شود


مدیرعامل شرکت OpenAI برای ادامه پروژه تشکیل تراشه هوش مصنوعی دلواپس مشکلات امنیت ملی و ضد انحصاری بوده و برای حل این مشکل به حمایتدولت آمریکا در جذب اندوخته‌های هنگفت نیاز دارد.

به نقل از سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سم آلتمن مدیرعامل شرکت OpenAI می‌خواهد از دولت آمریکا تاییدیه ملزوم را دریافت کند تا بتواند به جذب اندوخته چند تریلیون دلاری در عرصه تشکیل تراشه‌های هوش مصنوعی بپردازد. آلتمن برای گسترش تراشه‌ها به جستوجو جذب اندوخته ۷ تریلیون دلاری است. این عمل با نظر نامساعد افراد دیگر نظیر مدیرعامل انویدیا همراه است چرا که به حرف های وی برای گسترش تراشه‌های مصنوعی این چنین اندوخته هنگفتی نیاز نخواهد می بود.

مطابق گزارشی که بلومبرگ در این مورد انتشار کرده است آلتمن تصمیم دارد برای اندوخته‌گذاری هنگفت خود در عرصه تشکیل تراشه‌های هوش مصنوعی از حمایتواشنگتن برخوردار بشود. اندوخته‌گذاری با این چنین مبالغ هنگفتی با نگرانی‌های امنیتی و ضد رقابتی همراه خواهد می بود. مدیرعامل OpenAI برای جذب اندوخته‌های ملزوم با اندوخته‌گذاران اماراتی نیز مشورت کرده است. وی به این اندوخته‌گذاران احتمالی حرف های است این پروژه بدون تایید دولت آمریکا عملی نخواهد شد.

ادامه مطلب
تایرهای بدون صاف شدن با الهام از روش ناسا توسعه یافته‌اند

آلتمن با شرکت tsmc نیز برای همکاری در گسترش تراشه‌ها سخن بگویید هایی را نقل کرده است. منفعت گیری روز افزون از هوش مصنوعی و اراعه فناوری مورد نظر توسط شرکت‌های گوناگون نیاز به تراشه‌های زیاد تر را به وجود اورده است. اکنون تنها nvidia به گفتن یک تازه بازار توانسته این تراشه‌ها را ساخته و اراعه کند.

آلت من می‌گوید اندوخته‌گذاری جاری در واقع می‌تواند افتجهانی تراشه را جبران کند این چنین وی با مبالغ حرف های شده تصمیم دارد به کارخانه‌های سازنده تراش‌های هوش مصنوعی نیز پشتیبانی مالی کند تا مقدار تشکیل تراشه نیز در این کارخانه‌ها افزایش یابد. از نظر دیگر مدیرعامل انویدیا با اظهار نظر ناموافق در رابطه مطرح آلتمن، معتقد است گسترش هوش مصنوعی و تراشه‌های مربوط به آن هزینه ای معادل مبلغی که آلتمن به جستوجو آن است نخواهد داشت.

ادامه مطلب
ضایعات درخت آووکادو در ساخت بسته‌بندی مواد غذایی به کار می‌رود_رنگو



منبع

پست های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها